Språk

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Hvordan går det med de søte små, kommer det mange ord nå? Hvilke?

Er så spennende og gøy å høre når det kommer ord og høre stemmen til lille! Det går mest i uforståelig babling her da, hun har visst mye å fortelle! Ellers så er det mye mamma, har slutta å skrike for å vekke oss om morgenen nå sitter hun å roper MAMMA til vi kommer.. Hehe... Eller så sier hun ja, en-to-tre, der, pi (eppi, som er kosekluten), be (som er beste (bestemor), og i dag gjentok hun stein da vi var ute og gravde i en steinhaug :)
 
Herlig å høre nå som det kommer ord! Her går det i mamma, pappa, bø, hei, ja, nei :) Veldig ivrig på å peke på ting og jeg skal si hva det heter :)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
Her går det i mamma, pappa, ada (storebror), der, takk, natta, hadet, oi, se, ja, nei.
De gjentas svært ofte i løpet av en dag. :p
 
Last edited:
Mamma, pappa, hei, hade og der.. det er i alle fall de ordene jeg har kunnet tyde :)
 
hihi så herlig :D Her går det mye i "datt" (den (tingen) datt), deee (der), tttteii (tittei), ne (nei) - og ellers masse uforståelig babbel. Vi sier ikke mamma og pappa men mor og far, og det syns hun visst er vanskelig å uttale fremdeles. Selv om hun ikke har mange ord å uttale så er jeg overrasket over hvor mye hun forstår! Stort ordforåd på lillegull
 
Her er det hakk i platen på "hei". Ellers går det i mamma, pappa, ball, bleie, der, pære, Bø, Bæ, ja, nei, uh (ugle), åff åff (når hun peker på eller vi snakker om hunden), se, deh (hade) yeeeey ( når hun klarer noe) og masse uforståelig babling.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her e det i: mamma, pappa, baa/boo/brr (bror), der, se, bø, sånn, såh, ja, nei, oh- oh (elge lyd).. Trur det e det.. :)
 
Ta ta (takk takk), dæ (der), mamma, pappa, bamam (banan), tåm (storebror storm), de (hadet), ja, nei, o-o (voff voff), faffe (kaffe), is, Bø (brød), ese(nese), gis (gris) is (ris), bam (vann), epl (eple), tiss, tuto (Pluto), tutt(pupp), ko (sko), ku, ka (katt), bi (bil), ba (ball), tå (tog), tå (på foten), buss, fiss (fisk), fu(fly)... Husker ikke mer;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Emma har i det siste begynte å sette sammen 2 og 2 ord, så morsomt å se utviklingen dems :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja nå er det skikkelig gøy! Mange ord som har kommet de siste ukene, og hun har også begynt å sette sammen ord! :) "se der", "bi me"(bli med), "bere belk"(mere melk), og masse ting som tydeligvis er "borte":p "pip pip borte", vof vof borte" osv :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
dattra vår er 2 språklig tror hun er litt sein, men morsomt å se at ikke alle snakker flytende i denne alderen, hun sier mamma,baba,mormor,minni ( hunden til mormor),tate(tante),hade,hei,NEI,dede (farfar),øye,nese,mer,melk,borte,titthei,bade,bil,sko,bok,æsj, pepe(tvserie), Se der,MIN,eple,appelsin,ball,mø,vovvov..husker ikke mer i farten.og endel på språket til faren
 
Back
Topp