Språk...ord

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Hva sier deres små nøster? Noen sjenerte barn eller skravler alle som en foss? [emoji14]
 
Hva sier deres små nøster? Noen sjenerte barn eller skravler alle som en foss? [emoji14]
L har begynnt å si Tadd og verso. Noe som tyder på takk og værsågod. Utenom mamma og papp. Men han var sjenert på starten men i januar begynnte han å prate med omtrent alle... ;p
 
Han sier: mamma, pappa, æsj, bæsj, tiss, tatt tatt ( takk), ja, nei, Hei, Hade, der, gris, gakka( ordet på farmor som eldste kaller for mokka). Han prøver å si andre ting også men ikke altid lett å forstå
 
Lillesøster sier mamma, pappa, Hannah (navn på storesøster), hei, ade (hade), bø, bæ (når vi spør hva sauen sier (og forsåvidt også når vi spørr hva kua sier[emoji28]). Så har hun sagt bleie og noen andre ord jeg ikke husker, men ikke på jevnlig basis[emoji6]
 
Prøver seg på hei og hade og har sagt nei en gang.
Så sier hun takk, tittei, mamma, pappa, der, borte og bø også.. også lager hun kilelyd når vi skal kile pappa, og bæ/ mø litt om hverandre. Kom inn i stua med en duplogris og utbrøt fornøyd: "møøø!" <3
 
Har ei ordentlig skravlebøtte:) Ho sier mamma, pappa, hei, bø, bæ, vov vov, denna, nei, tatt(takk), bane(barnehagen), æsj, mamam(banan). Det er det jeg kommer på nå som ho bruker hele tia. Og prøver hele tia på nye ord.
 
Noah babler i ett sett! Mamma, pappa, mappa(?), der, takk, bakkabakkabæ (aner ikke hvor han har det fra men sier det ofte:p) sier Bæ hver gang han ser ku eller sau :p nærmeste han har kommet mø er mæ når jeg prøver å korrigere han. Og pus sier han hele tiden når han jakter etter pusen vår eller de utenfor (med veeeldig lys stemme [emoji23]) også sier han vov. Masse andre ord som jeg ikke oppfatter (snakker med tonefall) :p som en samtale:p og hadet sier han av og til :)
 
Han sier: mamma, pappa, æsj, bæsj, tiss, tatt tatt ( takk), ja, nei, Hei, Hade, der, gris, gakka( ordet på farmor som eldste kaller for mokka). Han prøver å si andre ting også men ikke altid lett å forstå
Wow han har kommet langt i utviklingen så morsomt:)
 
Noah babler i ett sett! Mamma, pappa, mappa(?), der, takk, bakkabakkabæ (aner ikke hvor han har det fra men sier det ofte:p) sier Bæ hver gang han ser ku eller sau [emoji14] nærmeste han har kommet mø er mæ når jeg prøver å korrigere han. Og pus sier han hele tiden når han jakter etter pusen vår eller de utenfor (med veeeldig lys stemme [emoji23]) også sier han vov. Masse andre ord som jeg ikke oppfatter (snakker med tonefall) [emoji14] som en samtale:p og hadet sier han av og til :)
Ike alle ord som er helt forståelig. Lille mann har begynnt med noen ord som kommer når han ser på lille Jack men kan ikke tyde dem ennå:p
 
Wow han har kommet langt i utviklingen så morsomt:)
Han sier litt mer enn det også men ikke lett å huske alt. Han sier også: pappa jobb. Mye eldste sin feil. Hehe. Men eldste var raskere enn han og snakket to ord setninger på den alderen her og snakket 3 ord setninger ved 17 mnd. Så han er tregere enn eldste i språk men gikk 3 mnd før hu. Nå sover han søtt etter å ha malt 3 fine mailerier til oss.
 
Han sier litt mer enn det også men ikke lett å huske alt. Han sier også: pappa jobb. Mye eldste sin feil. Hehe. Men eldste var raskere enn han og snakket to ord setninger på den alderen her og snakket 3 ord setninger ved 17 mnd. Så han er tregere enn eldste i språk men gikk 3 mnd før hu. Nå sover han søtt etter å ha malt 3 fine mailerier til oss.
Gøy å se forskjell på søsken:) har ikke den muligheten ennå men gleder meg
 
Gøy å se forskjell på søsken:) har ikke den muligheten ennå men gleder meg
Ja det er ganske morsomt. De er absolutt ikke like i utvikling eller personlighet. Fikk den rolige først. Men en fordel med en aktiv og rampete unge er at babyvekta ble borte mye fortere. Hehe.
 
Sjenert er hun slett ikke, men ikke mange ord vi skjønner

Hei! Til alt og alle. Så ikke sjenert for hun stråler "hei" til fremmede.
Og hade.
Mamma og pappa
Ja
Og neh/nei
Dæ (der)

Lyder som tyder på navnet til storebror og hunden. Men ikke storesøster (vanskeligere navn) eller andre folk og dyr

Sier "bæ" men ikke om dyr, det betyr at vi skal synge bæ bæ lille lam.
 
Babler mye, men sier ikke så mange ord :) han sier hade, tutt, mamma og pappa på jevnlig basis, mens andre ord har han gjerne kun sagt en dag. Merker han prøver mer og mer!
 
Mamma, pappa, pusi, Baba (kallenavn for ene onkelen sin), se der, hei og hadet.
 
Jeg glemte jo helt å skrive at ho og går rundt og sier hau:p og pu(pus eller pupp, kommer ann på tonefall og sammenheng)
 
Back
Topp