Spotting

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Wæh. Jeg har spottet litt brunt. Er 3-4 uker på vei. Håper dette ikke er noe å bekymre seg for!! <\3

Jeg er 9 uker og har spottet i en uke :) er fordi jeg skulle hatt mensen nå egentlig. Er nok samme med deg :D

Jeg er 9 uker og har spottet i en uke :) er fordi jeg skulle hatt mensen nå egentlig. Er nok samme med deg :D
Har du vært hos legen, eventuelt tidlig ultralyd for å undersøke grunnen? Sist mens her var 24 desember :( men uregelmessig! Så aner ikke om det er det som er grunnen. Kan vel være festeblødning også?

Grunnen til spotting kan jo være alt fra uskyldig spotting fra skjeden til spontan abort... Så ville anbefale deg kontakt med lege.

Jeg spottet/blødde skikkelig med andremann, viste seg at jeg mistet en tvilling. Har også spottet i andre graviditeter som endte i SA...

Krysser fingrene for deg! ❤️

Last edited:
Jeg spottet smått i uke 4-6, men kun når jeg tørket meg ved toalettbesøk. Ble engstelig selvfølgelig og kontaktet en privatklinikk. Jeg fikk beskjed om at dette var helt normalt, og at så lenge det ikke var smerter rundt dette, friskt blod og klumper så var det ingen grunn til bekymring.
Det er mange som blør i startfasen, mange får også en liten mens da de egentlig skulle hatt det.

Skjønner deg veldig godt. Det er så vondt å ikke vite, men mest sansynlig er det en helt ufarlig blødning.

Når jeg var på ul i uke 4 var det for tidlig å se om hjertet slo, men alt så ut som en normal graviditet i livmor. 2 uker etterpå var jeg på kontroll og vi kunne høre og se det lille hjertet slå.

Krysser fingrene for at det går veien for deg.

Jeg spottet brunt i 3-4 dager, men det var brunt og hadde ikke smerter, så tok det helt med ro.

Jeg spottet litt brunt noen dager, og rødt en dag (mørkt blod) i uke 3-4. Dro ikke til legen eller noe...gikk over av seg selv etter noen dager. Var på ultralyd uke 6 , og alt var fint :-) Var veeeldig bekymret selv og forberedte meg på det værste, men jeg tror ikke du skal bekymre deg så lenge du ikke har smerter, og så lenge det går over av seg selv :) krysser fingre for deg!

Jeg har hatt to tilfeller med rosa utflod/slim på papiret ved tørk. Begge gangene har vært i sammenheng med at jeg har gått på do med hard mage, den ene gangen i uke 4, den andre i uke 5. Jeg er helt sikker på at det var fra skjeden, så det er sikkert slimhinnene som er så skjøre nå.

I etterkant av dette har jeg også fått litt brun utflod. Betrygger meg selv med at det ikke er friskt blod, og at det er i så små mengder at det sikkert ikke er noe alvorlig. Men kjenner jeg gleder meg til tul i slutten av neste uke :)

Tok test torsdag. Da viste cb 1-2 uker. Tok ny for et par timer siden for å sjekke HCG stigning og den viste 2-3 uker så får bare slå meg til ro så lenge. Virker som det går riktig vei! Vis vedlegget 159641

Høres kjempebra ut! Da jeg spottet før SA gikk tydelig HCG ned og dagen etter spotting så kom jo blod med klumper og CBD viste ikke gravid. HCG synker fort så tidlig hvis det er en sa :)

Høres kjempebra ut! Da jeg spottet før SA gikk tydelig HCG ned og dagen etter spotting så kom jo blod med klumper og CBD viste ikke gravid. HCG synker fort så tidlig hvis det er en sa :)
Tok denne i sta. På dagen. Har alltid svakere tester på dagen enn på kvelden :-)
Skal ta en senere i kveld også. Jeg bare føler for å ta tester så jeg klarer å slappe mer av! Er vel sikker dumt av meg men :(
Har heldigvis ikke spottet noe mer.

ImageUploadedByBV Forum1454346878.771441.jpg

Tok denne i sta. På dagen. Har alltid svakere tester på dagen enn på kvelden :-)
Skal ta en senere i kveld også. Jeg bare føler for å ta tester så jeg klarer å slappe mer av! Er vel sikker dumt av meg men :(
Har heldigvis ikke spottet noe mer.

Vis vedlegget 159743
Et lite tips: hold deg til testing på et tidspunkt om dagen, gjerne morgen om urinen din er mest konsentrert da :) da er det lettere å sammenligne stigningen fra dag til dag, og du slipper å bli stresset om det svinger litt på ulike tidspunkt.

Jeg var forøvrig hos lege idag. Hun betrygget meg med at litt brunt er helt normalt, og noen kan ha det hele svangerskapet. Varselbjellene bør ringe om man blør friskt og/eller mye :)

Et lite tips: hold deg til testing på et tidspunkt om dagen, gjerne morgen om urinen din er mest konsentrert da :) da er det lettere å sammenligne stigningen fra dag til dag, og du slipper å bli stresset om det svinger litt på ulike tidspunkt.

Jeg var forøvrig hos lege idag. Hun betrygget meg med at litt brunt er helt normalt, og noen kan ha det hele svangerskapet. Varselbjellene bør ringe om man blør friskt og/eller mye :)
Så bra for deg. De fleste sier det er normalt men hodet klarer ikke helt å falle til ro med det. Synes du at du ser noe stigning her? Cb og strimmel tatt i går, og to strimler tatt etter hverandre nå. Blir så usikker!! Men igjen det er sikkert dumt å overanalysere disse testene!
Men synes det tar så lang tid fra du tar testen - til de er positive om du forstår! Er det normalt?!

ImageUploadedByBV Forum1454355668.600069.jpg
ImageUploadedByBV Forum1454355681.269896.jpg

Så bra for deg. De fleste sier det er normalt men hodet klarer ikke helt å falle til ro med det. Synes du at du ser noe stigning her? Cb og strimmel tatt i går, og to strimler tatt etter hverandre nå. Blir så usikker!! Men igjen det er sikkert dumt å overanalysere disse testene!
Men synes det tar så lang tid fra du tar testen - til de er positive om du forstår! Er det normalt?!

Vis vedlegget 159757
Vis vedlegget 159758
Ja, jeg sliter med å slå meg til ro med det jeg også, men tenker at det må jeg bare :) ellers blir jeg tullete, og det kan umulig være bra! Har du hatt mer utflod?

Ja, jeg ser økning fra den igår til den sterkeste av de fra idag, men det er derfor det ikke er lurt å ta så mange for dag :p jeg lagde meg et lite kart jeg, der jeg limte på en test pr. dag. Som du ser så var det ikke en markant stigning hver dag, men stort sett annenhver:

ImageUploadedByBV Forum1454356783.685374.jpg

Ja, jeg sliter med å slå meg til ro med det jeg også, men tenker at det må jeg bare :) ellers blir jeg tullete, og det kan umulig være bra! Har du hatt mer utflod?

Ja, jeg ser økning fra den igår til den sterkeste av de fra idag, men det er derfor det ikke er lurt å ta så mange for dag :p jeg lagde meg et lite kart jeg, der jeg limte på en test pr. dag. Som du ser så var det ikke en markant stigning hver dag, men stort sett annenhver:

Vis vedlegget 159770

Ikke noe mere farget utflod heldigvis :-) målte HCG i dag og skal tilbake og måle på onsdag. Nå har jeg ikke flere prøver så nå må jeg bare vente til jeg har vært hos legen , Kansje like greit :-)

Back
Topp