Spotting vs første syklusdag

Frk.Fryd85

Glad i forumet
Augustbarna2024
Jeg er helt oppgitt, da jeg venter på oppstart av stimulering.
Men mensen er både forsinket og rar…
Har hatt lys sporblødning flere dager, og i dag tok det seg litt opp. I morges var det litt friskt blod, og såpass at jeg gjorde klart bind.
Men det stoppet helt opp.
Livmoren kjenner ut som en stor hard klump i magen, og mensmurringene tar seg liksom aldri opp. Føles veldig annerledes ut, men nå overanalyserer jeg nok alt mensenrelatert :angelic:
Klinikken ber meg avvente og se, da 1 syklusdag er når mensen er skikkelig i gang…

Men har noen opplevd at det blir såpass usikkerhet rundt når 1 syklusdag er, at forsøket blir utsatt? :happy8

Vi får ikke mer støtte til medisiner, så har virkelig ikke lyst til å bruke 15.000,- på noe som er bortkastet…

Kanskje du kan spørre klinikken om ul-kontroll?

Kanskje du kan spørre klinikken om ul-kontroll?
De sa vi kunne vurdere det hvis den ikke var kommet skikkelig i gang innen mandag.

Vet ikke hvor viktig dette med syklusdag er heller.
Tidligere har jeg begynt stimulering dag 2, men denne gang skal jeg i gang dag 1.

De sa vi kunne vurdere det hvis den ikke var kommet skikkelig i gang innen mandag.

Vet ikke hvor viktig dette med syklusdag er heller.
Tidligere har jeg begynt stimulering dag 2, men denne gang skal jeg i gang dag 1.
Det virker som om det i stor grad er preferanse hos klinikk og behandlende lege ..

Var på ul idag for å dobbelsjekke slimhinne grunnet usikkerhet rundt mens og om jeg skulle starte stimulering idag eller vente på ny syklus.
Ble satt på primolut samme dag som ny syklusstart (noe som ikke er normalt å gjøre), skulle starte stimulering på første blødningsdag etter pilleslutt. Annen sykepleier ba meg se blødningen an ut dag 2. Var den normal kunne jeg starte stimulering, hvis ikke skulle jeg vente. Men ble usikker om blødningen min var "normal" nok, så turte ikke starte stimulering. Da fikk jeg ul for å sjekke slimhinnen og eggposer slik de lettere kunne bestemme planen videre. Så jeg startet stimulering idag på dag 3.

Gynekolog sa at hvis en av eggposene var blitt dominerende (større enn de andre), ville ikke stimulering ha noe for seg, da det ene ville holdt igjen for resten.

Var på ul idag for å dobbelsjekke slimhinne grunnet usikkerhet rundt mens og om jeg skulle starte stimulering idag eller vente på ny syklus.
Ble satt på primolut samme dag som ny syklusstart (noe som ikke er normalt å gjøre), skulle starte stimulering på første blødningsdag etter pilleslutt. Annen sykepleier ba meg se blødningen an ut dag 2. Var den normal kunne jeg starte stimulering, hvis ikke skulle jeg vente. Men ble usikker om blødningen min var "normal" nok, så turte ikke starte stimulering. Da fikk jeg ul for å sjekke slimhinnen og eggposer slik de lettere kunne bestemme planen videre. Så jeg startet stimulering idag på dag 3.

Gynekolog sa at hvis en av eggposene var blitt dominerende (større enn de andre), ville ikke stimulering ha noe for seg, da det ene ville holdt igjen for resten.
Takk! Veldig betryggende at flere har opplevd det samme. Hadde faktisk aldri tenkt på at dette kunne bli en problemestilling en gang :bored:

Men da bare maser jeg litt mer på klinikken!

Back
Topp