Spotting uke 28

Tralala1988

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Påskeliljene 2022 ❤️
Da jeg skulle legge meg i går oppdaget jeg litt blod på papiret etter toalettbesøk. Jeg ble ganske så skjelven og min bedre halvdel og jeg fant raskt ut at vi skulle ringe føden bare for å være helt sikker. Jeg kviet meg for å ringe, men ble møtt av en veldig sympatisk jordmor som stilte masse spørsmål og etterhvert beroliget meg en del. Hun mente at jeg kunne gå til sengs, og så heller ringe om det forverret seg i dag. I dag har det ikke vært noe blod i det hele tatt. :)

I morgen har jeg ordinær time hos jordmor, så det passet jo forsåvidt ganske bra. Noen flere som har opplevd noe lignende? Og vet hvorfor?

Blod og graviditet = skummelt!! Så skjønner godt du ble bekymret!!! Veldig bra du ringte og ble tatt på alvor, og at det har gitt seg!!
Slimhinnene blir ekstra skjøre under graviditet, så kan være det! Derfor det f.eks er ganske vanlig med blødning etter sex når man er gravid! Om man har morkaka langt ned kan også det skape litt blødninger! Ofte er blødninger i graviditeten helt ufarlig, men selvfølgelig noe man skal ta alvorlig[emoji5] og det har du jo gjort![emoji5]

Usj det er ekkelt! Så bra du ringte føden.
Jeg hadde en liten blødning med førstemann omtrent på denne tiden. Alt var bra, men fikk beskjed om å ta det rolig fremover .. gjett om jeg utnytta det den gang, fikk ikke bære handleposer en gang. Skjerpet meg første tiden (er par uker) så levde jeg som normalt :-)
Fint at du har time hos jordmor i morgen :) klem til deg

Jeg har hatt 5-6 blødninger uten samleie, seinest omkring uke 21. Like fælt hver gang, og frustrerende å ikke vite hvorfor! Morkaka mi er helt fint plassert. Må tas på alvor hver gang tenker jeg :inpain:

Blod og graviditet = skummelt!! Så skjønner godt du ble bekymret!!! Veldig bra du ringte og ble tatt på alvor, og at det har gitt seg!!
Slimhinnene blir ekstra skjøre under graviditet, så kan være det! Derfor det f.eks er ganske vanlig med blødning etter sex når man er gravid! Om man har morkaka langt ned kan også det skape litt blødninger! Ofte er blødninger i graviditeten helt ufarlig, men selvfølgelig noe man skal ta alvorlig[emoji5] og det har du jo gjort![emoji5]

Om vi nylig hadde hatt sex, og morkakas plassering var noe av det jordmor spurte om. :) Men ingen av delene kunne være grunnen i mitt tilfelle. Hvem vet, jeg har sikkert bare begynt å blø av et realt nys eller noe sånt :hilarious:
Takk for støtten! En har jo selvfølgelig hørt at en burde ha lav terskel for å ringe, men når jeg sto der med telefonen i hånda følte jeg meg ikke så høy i hatten uansett. Heldigvis var mottakelsen i andre enden utelukkende positiv til henvendelsen. :)

Jeg har hatt 5-6 blødninger uten samleie, seinest omkring uke 21. Like fælt hver gang, og frustrerende å ikke vite hvorfor! Morkaka mi er helt fint plassert. Må tas på alvor hver gang tenker jeg :inpain:

Huff, det var ekkelt nok å oppleve det bare én gang! Jordmor eller lege har ikke gitt noen råd heller?

Usj det er ekkelt! Så bra du ringte føden.
Jeg hadde en liten blødning med førstemann omtrent på denne tiden. Alt var bra, men fikk beskjed om å ta det rolig fremover .. gjett om jeg utnytta det den gang, fikk ikke bære handleposer en gang. Skjerpet meg første tiden (er par uker) så levde jeg som normalt :)
Fint at du har time hos jordmor i morgen :) klem til deg

Takk :) Jeg er spent på om jordmor har noen råd å komme med her også, eller om det bare blir noen ord om at sånt kan skje og at det ikke er godt å vite hvorfor.

Huff, det var ekkelt nok å oppleve det bare én gang! Jordmor eller lege har ikke gitt noen råd heller?
Nei, ikke annet enn å avstå fra samleie, hard trening og varme bad en uke etter at blødning har stoppet (som som regel har vært samme dag). Synes egentlig det er greit at de er ærlige på at de ikke vet årsak istedenfor å spekulere :rolleyes:

Back
Topp