spotting og smerter...

kailin

Glad i forumet
Heisann dere! 

Jeg må bare spørre, siden det eneste jeg tenker på er denne spottingen..

begynte å spotte for ca 8-9 dager siden, og spotter fortsatt. i følge BV er jeg 3 + 6 gravid. 
noen som har hatt det sånn?.. har også murringer/lette menssmerter i mage og bak i rygg av og til.. 
blir skikkelig engstelig her, og er redd for SA.. noen med samme erfaringer?.. 
hva burde jeg gjøre? skal jeg bare gå og vente på at det bedrer seg eller blir verre? skal jeg kontakte lege?(er vel litt veldig tidlig det)... eller gynekologen jeg bruker å gå til..?

kailin skrev:
Heisann dere! 

Jeg må bare spørre, siden det eneste jeg tenker på er denne spottingen..

begynte å spotte for ca 8-9 dager siden, og spotter fortsatt. i følge BV er jeg 3 + 6 gravid. 
noen som har hatt det sånn?.. har også murringer/lette menssmerter i mage og bak i rygg av og til.. 
blir skikkelig engstelig her, og er redd for SA.. noen med samme erfaringer?.. 
hva burde jeg gjøre? skal jeg bare gå og vente på at det bedrer seg eller blir verre? skal jeg kontakte lege?(er vel litt veldig tidlig det)... eller gynekologen jeg bruker å gå til..?

Jeg har hatt det sånn. Begynte å spotte i uke 4 jeg da, og spottet i ca 2 uker. Fikk enorme magesmerter mot slutten av spotteperioden og det hele endte med SA desverre når jeg var 6+3. Da kom det en skikkelig kraftig blødning. Jeg ringte legen min når jeg spottet, men de sa at det ikke var noe de kunne gjøre så tidlig uansett. Veldig fortvilende situasjon. De sa jeg skulle ta kontakt igjen ved sterke magesmerter eller blødning. Så dro på legevakt når jeg fikk vondt. Der målte de hcg-nivå osv og tok ul. 
MEN: De sa også at spotting kunne være normalt, så jeg hadde et lite håp hele tiden. Huff, vet hvordan du har det. Kontakt legen din og hør om dere skal sjekke hcg-nivå slik at du vet om du aborterer eller ikke. Jeg krysser fingrene for at hcg stiger hos deg og at spottingen er ufarlig! Klem til deg

Har hørt at det er ganske vanlig å spotte når embrio fester seg i livmoren. Selv har jeg ikke spottet, men tror de fleste gjør det ;) kanskje ta ny graviditetstest, eller bare ring lege for å måle hcg ;) stor klem!

Nå er det jo ikke sikkert at det er sånn for deg, men her er ihvertfall meg :p Jeg har spottet nesten hver dag siden den uka jeg skulle ha hatt mensen (både friskt og brunt) og nå er jeg forhåpentligvis 10+5 :) var på UL 8+5 og såg en liten en med fine hjerteslag og perfekt størrelse etter hvor langt jeg var på veg. Blødningene kom fra noen celler utenfor livmora tror jeg det var, så det hadde ingenting med embryoet å gjør.. Derfor får jeg heller ingen oppfølging, for ingenting tilsier at det skal gå galt med min graviditet ihvertfall :) jeg har også hatt mye vondt, og en natt med tak i ryggen, men det kom nok da av andre ting. Jeg har jo aldri vært gravid før, så jeg veit jo ikke hvordan det kjennes ut når ting utvides.. Håper det går bra for deg :)

Jeg og har spottet/blødd litt i flere uker, og hatt mye vondt.. Dro på privat GU i uke 7, da slo hjertet og alt var bra:)

Legen forklarte at det var fordi fosteret fortsatt lå veldig langt nede, og da hadde det lett for å blø/være ubehagelig.. Ligg pent og avstå fra sex når du har vondt og blør rådet hun. 

Ta en tur til legen istedenfor å lure, det er deilig å få svar!

Og masse lykke til:)

takk for svar alle sammen!:)

Nå har jeg begynt å roe meg ned litt.. spottingen har begynt å avta. i går var det nesten INGENTING, og i dag har jeg ikke hatt noe.. så tror og håper at dette bare er som dere sier med at embryoet ligger langt nede eller noe annet:) 

krysser fingrer og tær for at alt skal gå bra.

tok ny gr.test som viste 2-3 på digital 3 dager etter jeg fikk 1-2 ;) så da stiger det!:D 
og jeg har fått enormt vonde pupper!:P hehe.. jeg får vel bare prøve og kose meg og nyte at det blir skapt og formet et lite barn i magen!:)

Back
Topp