Spotting etter positiv test

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Noen som har opplevd dette? Hvordan gikk det? Jeg fikk positiv digital igår 12 dpo og økning på strimmeltesten imorges. Men i ettermiddag fikk jeg økende mens-lignende smerter i livmor og korsrygg og blandet rose/brunt utflod, men har ikke tatt seg opp til fersk blod ennå. Vet at det egentlig bare er å vente og se, men vil gjerne høre deres erfaringer..

Jeg spottet/hadde småblødninger fra 12 dpo til ca uke 10 med første barn. Trodde jeg skulle miste hele tiden, men gikk veldig bra :happy: Håper det bare er uskyldig.

Jeg spottet/hadde småblødninger fra 12 dpo til ca uke 10 med første barn. Trodde jeg skulle miste hele tiden, men gikk veldig bra :happy: Håper det bare er uskyldig.
Takk, det håper vi også. Skjønner at det må ha vært mye bekymringer med så mye spotting! Hadde du noen smerter i forbindelse med blødningene?

Noen som har opplevd dette? Hvordan gikk det? Jeg fikk positiv digital igår 12 dpo og økning på strimmeltesten imorges. Men i ettermiddag fikk jeg økende mens-lignende smerter i livmor og korsrygg og blandet rose/brunt utflod, men har ikke tatt seg opp til fersk blod ennå. Vet at det egentlig bare er å vente og se, men vil gjerne høre deres erfaringer..

Jeg har opplevd dette to ganger (det er faktisk også alle gangene jeg har hatt positiv test, hehe). Begge gangene akkurat rundt IKM. Første gangen gikk det dessverre ikke bra. Det første jeg oppdaget var at testene jeg tok ble svakere. Hadde en del smerter i forkant - følte selv at det var en annerledes smerte enn vanlige mensmurringer. For meg varte spottingen lenge, og tiltok i styrke - og ble avløst av en kjempemens :-/ Andre gangen (måneden etter faktisk) spottet jeg også, men helt kortvarig og rosa. Hadde også mer vanlige mensmurringer - og da ble det med skrekken (men altså.. for en skrekk - så kjenner godt til den redselen! <3) Krysser fingrene for (og tror vel egentlig også) at det går veldig bra på din kant. Det er absolutt ikke uvanlig med hverken murringer eller spotting :) <3

Så gjennom en del videoer vedr IVF på YouTube i går kveld, og der sa ei klok dame:

Always remember the golden rule: All bleeding is not bad :Heartred

Jeg opplevde dette selv. Hadde testet positivt noen dager, så fikk jeg en kraftig blødning. Dette var i julen, så klinikken var stengt, og jeg fikk ikke sjekket hcg-nivået.
Blødningen ga seg etter noen timer :love2

Har hatt flere blødninger gjennom svangerskapet, de kommer mest sannsynlig fra morkaken. Men nå er jeg over halvveis, og babyen vokser og har det bra :hello2

Håper det er en uskyldig blødning hos deg:Heartred

Takk, det håper vi også. Skjønner at det må ha vært mye bekymringer med så mye spotting! Hadde du noen smerter i forbindelse med blødningene?

Hadde litt smerter/murringer, men sjeldent veldig vondt. Hvordan går det med deg? Når skal du ta blodprøve? :Heartbigred Jeg sjekket HCG og hadde 3 tidligere ultralyder som gjorde at jeg roet meg litt.

Tusen takk for alle svar ❤️ Jeg var optimistisk tidligere idag fordi det stoppet opp over natten og var bare litt spotting imorges.Testen imorges var like sterk eller litt sterkere enn igår (vet at strimmeltester egentlig ikke skal brukes til å måle stigning men..) Men så utover dagen har det begynt å komme mer friskt blod, så har en ganske dårlig følelse nå. Samtidig er tappen høyt opp og føles lukket så jeg skjønner ikke helt hva som skjer. Jeg tok blodprøven som skal til Rikshospitalet idag. Tok den på hjemmestedet så den må sendes til Oslo. Regner ikke med å få svar inne slutten av neste uke, men tok også en telefon til fastlegen og fikk ta hcg prøve der også. Desverre ble timen litt sent på dagen så må nok vente til over langhelgen for svar :sorry: Skal ta en ny prøve på tirsdag, om det er vits. Ellers regner jeg vel med at testene og/eller blødningen over helgen vil gi en god indikasjon om hvilken vei det går.

Tror det er mensen. Blødde rikelig igår og hittill idag. Testen idag var litt svakere syns jeg, i hvert fall ikke sterkere. Så dette gikk nok ikke desverre. Noen som vet hvor fort hcg synker når man mister tidlig?

IMG_20210515_104844.jpg

Tror det er mensen. Blødde rikelig igår og hittill idag. Testen idag var litt svakere syns jeg, i hvert fall ikke sterkere. Så dette gikk nok ikke desverre. Noen som vet hvor fort hcg synker når man mister tidlig?

Vis vedlegget 356534

Så trist at det ikke ser ut som det går veien denne gangen :Heartred Vet ikke noe om hvor fort hcg synker ved kjemisk. Men vil ikke tro det tar sånn altfor lang tid.

Vis vedlegget 356534
Nei, så leit, har tenkt mye på deg! Jeg hadde jo negativ test på onsdag og tok blodprøve på fredagen, fikk svar samme dag og da var hcg stigningen borte. Så 2-3 dager kanskje?

Nei, så leit, har tenkt mye på deg! Jeg hadde jo negativ test på onsdag og tok blodprøve på fredagen, fikk svar samme dag og da var hcg stigningen borte. Så 2-3 dager kanskje?
OK, skal teste over helgen for å se hvordan det synker. Veldig trist at det ikke gikk for oss begge denne gang. Har dere lagt opp en plan videre? Jeg skal ringe på tirsdag eller onsdag tenkte jeg. Er vel sannsynlig at man må vente til etter sommeren nå :sorry:

OK, skal teste over helgen for å se hvordan det synker. Veldig trist at det ikke gikk for oss begge denne gang. Har dere lagt opp en plan videre? Jeg skal ringe på tirsdag eller onsdag tenkte jeg. Er vel sannsynlig at man må vente til etter sommeren nå :sorry:
Ja, det kan du gjøre, min gikk fra positiv til negativ på en dag.
de hadde noen ledige plasser til fryseforsøk i juni, så kan jo hende du er heldig å rekker det :) Vi går for fryseforsøk i august, skal ringe inn mens i juni for å avtale oppstart. Jeg trenger en pause for jeg reagerer sånn på hormoner at jeg må bli litt meg selv før vi setter igang, trenger ikke å bli skilt i prossesen heller :hilarious:

Nei!!!! Dette har jeg ikke sett før nå!!! :( Huff, så utrolig leit at det ender slik ❤ Du har min dypeste medfølelse, sender deg en kjempestor klem ❤

Jeg har hatt lignende opplevelse; blødde av og på fra 3+3 til 5+1 ca. Hadde mye smerter før testdag som var 4+1. Positive tester som ble sterkere og stigende hcg fra 4+3 til 4+5. For så å snu igjen en uke etter, med blødninger og hcg nede på nesten 0. En slik berg-og dalbane er utrolig tøft. Sender deg en stor styrkeklem :Heartred:Heartred

Oppdatering herifra. 14 dpo var hcg på 21 og idag 18 dpo var hcg på 4,7... Blødde rikelig i bare to dager. Kortere enn vanlig mens så det var litt forvirrende men tydeligvis nok. Jeg hadde også den sterkeste testen 14 dpo og fortsatt svak strek igår så det var stor forskjell på blod og urin. Ble ikke akkurat den koselige langhelgen vi så for oss når vi gikk inn i den med positiv digital :wtf: Nå blir det fryseforsøk neste. Skal ringe Riksen imorgen og er veldig nervøs for at de skal si at vi må vente til august som en annen fik høre idag :sorry: Føler at tiden bare rinner ivei..

Oppdatering herifra. 14 dpo var hcg på 21 og idag 18 dpo var hcg på 4,7... Blødde rikelig i bare to dager. Kortere enn vanlig mens så det var litt forvirrende men tydeligvis nok. Jeg hadde også den sterkeste testen 14 dpo og fortsatt svak strek igår så det var stor forskjell på blod og urin. Ble ikke akkurat den koselige langhelgen vi så for oss når vi gikk inn i den med positiv digital :wtf: Nå blir det fryseforsøk neste. Skal ringe Riksen imorgen og er veldig nervøs for at de skal si at vi må vente til august som en annen fik høre idag :sorry: Føler at tiden bare rinner ivei..

Så trist ❤ Håper at dere får forsøk før sommerstengt! Skal heie på dere videre jeg ❤

Så trist ❤ Håper at dere får forsøk før sommerstengt! Skal heie på dere videre jeg ❤
Takk for at du heier ❤️ Vi må desverre vente til august.. Er veldig skuffet, men ikke noe å gjøre med det. Vi flytter til ny leilighet i neste uke så skal prøve å fokusere på å få alt i orden der over sommeren. Kanskje blir det også mulig å besøke familien min i Sverige i ferien. Så er det plutselig august! (prøver jeg i hvert fall å si til meg selv :wacky:).

Jeg ble så glad for at alt så fint ut på din ultralyd imorges! ❤️

Jeg har hatt lignende opplevelse; blødde av og på fra 3+3 til 5+1 ca. Hadde mye smerter før testdag som var 4+1. Positive tester som ble sterkere og stigende hcg fra 4+3 til 4+5. For så å snu igjen en uke etter, med blødninger og hcg nede på nesten 0. En slik berg-og dalbane er utrolig tøft. Sender deg en stor styrkeklem :Heartred:Heartred
Tusen takk for klem ❤️ Skjønner virkelig at de ukene må ha vært tøffe for dere. På en måte er vi "takknemlige" at det skjedde så pass tidlig og fort. Men det var tøffere enn jeg hadde sett for meg å gå igjennom dette.

Takk for at du heier ❤️ Vi må desverre vente til august.. Er veldig skuffet, men ikke noe å gjøre med det. Vi flytter til ny leilighet i neste uke så skal prøve å fokusere på å få alt i orden der over sommeren. Kanskje blir det også mulig å besøke familien min i Sverige i ferien. Så er det plutselig august! (prøver jeg i hvert fall å si til meg selv :wacky:).

Jeg ble så glad for at alt så fint ut på din ultralyd imorges! ❤️

For noe dritt, feriestengt burde vært ulovlig i dette gamet :banghead: Men nå vet dere i hvert fall hva dere har å forholde dere til, og dere kan legge planer! Fyll sommeren med fine opplevelser og ta vare på hverandre, så går tiden fortere enn man tror ❤

Tusen takk for at du har fulgt med ❤ Blir så rørt av alle som bryr seg! Nå skal jeg prøve å senke skuldrene litt ❤

Back
Topp