Spotting/blødning

liv09

Elsker forumet
Lurer på hvor mye blod dere tenker må til før dere tenker blødning? Dvs hvor mye måtte komme før dere tok kontakt med lege/føden?

Jeg ville kontaktet jordmor/lege med en gang dersom jeg hadde hatt noe blødning. Da får man ihvertfall en vurdering. Vanskelig å vurdere hvilken "mengde", når man ikke vet helt hvor blødningen kommer fra.

Hvis det var rett etter sex ville jeg ikke kontaktet føden, men om det dukker opp ferskt blod ville jeg ringt. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite

Jeg har hatt ferskt blod når slimproppen gikk for noen dager siden. Da kontaktet jeg ikke føden. Men ville nok tatt kontakt hvis jeg ikke hadde trodd slimproppen gikk.

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Har blødd en t-skje ca to ganger, men det synes jeg var for lite til å ringe. Regner med det var etter sex.

Hadde en liten blødning i uke 17 og ble da sjekket på sykehuset og mest sannsynlig var det bare sprukket blodkar. Nå var det en stor mørk/brun flekk i trusa på lørdag men eg tenkte som så at det var jo i såfall gammel blødning og siden det ikke kom noe mer en litt brunlig spor i utfloden gjorde eg ikke noe med det. I går ettermiddag kom det noe fersk blod i papiret ved dobesøk men ellers kun litt rød/brunlige spor i utfloden (har veeeeldig mye utflod :/) Prøvde å få kontakt med legen i dag men fikk ikke snakket med henne.... Føler ikke for å ringe føden hvis det er helt unødvendig og egentlig tror eg bare det er sprukket blodkar men kjenner eg blir litt usikker. Vært svimmel og småkvalm i dag og i går men tror egentlig ikke det har noe sammenheng da det virker som det går slikt virus på jobben :/ Har forresten ikke hatt sex på to uker så kan nok ikke være årsaken.....

Jeg har hatt ferskt blod når slimproppen gikk for noen dager siden. Da kontaktet jeg ikke føden. Men ville nok tatt kontakt hvis jeg ikke hadde trodd slimproppen gikk.

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Har slimproppen din gått? Er ikkje det litt tidleg?

Har slimproppen din gått? Er ikkje det litt tidleg?

Med første mann hos meg gikk slimproppen i uke 28... men den kan dannes på nytt så det trenger ikke å bety noe. Gutten ble født 38+6, altså over 10 uker etter at slimproppen gikk!

Ok :) Byrja å lura sia det står at det er eit kjenneteikn på nærkommande fødsel.

Ok :) Byrja å lura sia det står at det er eit kjenneteikn på nærkommande fødsel.

Ja, det kan jo være tegn på at fødsel nærmer seg men kan altså ta alt fra timer til uker fra slimproppen går. Eg hadde den gangen i tillegg veldig mye kynnere så eg ble sykemeldt ut svangerskapet for de fryktet at den kunne gå over i premature rier!

Ja, det kan jo være tegn på at fødsel nærmer seg men kan altså ta alt fra timer til uker fra slimproppen går. Eg hadde den gangen i tillegg veldig mye kynnere så eg ble sykemeldt ut svangerskapet for de fryktet at den kunne gå over i premature rier!

Lære stadig nye ting :)

Jeg hadde ikke ringt føden for så lite. Dersom det er noe galt blør du nok mye mer om gangen, eller at du blør litt over lang tid. Ville sett det an om det kom noe i morgen også. Men er du bekymret kan du jo høre med de på føden på tlf. Ikke sikkert du trenger inn for sjekk, kanskje de bare bekrefter at så lite og om det ikke kommer mer er ikke noe å bry seg om?

Hadde en liten blødning i uke 17 og ble da sjekket på sykehuset og mest sannsynlig var det bare sprukket blodkar. Nå var det en stor mørk/brun flekk i trusa på lørdag men eg tenkte som så at det var jo i såfall gammel blødning og siden det ikke kom noe mer en litt brunlig spor i utfloden gjorde eg ikke noe med det. I går ettermiddag kom det noe fersk blod i papiret ved dobesøk men ellers kun litt rød/brunlige spor i utfloden (har veeeeldig mye utflod :/) Prøvde å få kontakt med legen i dag men fikk ikke snakket med henne.... Føler ikke for å ringe føden hvis det er helt unødvendig og egentlig tror eg bare det er sprukket blodkar men kjenner eg blir litt usikker. Vært svimmel og småkvalm i dag og i går men tror egentlig ikke det har noe sammenheng da det virker som det går slikt virus på jobben :/ Har forresten ikke hatt sex på to uker så kan nok ikke være årsaken.....

Jeg ringte etter e ganske liten blødning som sannsynligvis var et sprukkent blodkar. Jeg fikk beskjed om å ta på et nytt truseinnlegg og følge med, og hvis det kom noe mer skull jeg ringe de opp igjen og komme innom for en sjekk.

Back
Topp