Spotting 2 år etter svangerskap og amming

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Har begynt å spotte ca 1 uke etter at jeg sluttet å amme min førstefødte sønn. Hadde ukomplisert keisersnitt for 2 år siden, men legen sa jeg hadde noen utvidede vener/varicer i livmoren som han sydde da han var redd de kunne blø. Ellers anbefalte han at jeg ikke løftet tungt litt lenger og at slike varicer er normale og vil forsvinne etter svangerskapet av seg selv.

Men har som sagt begynt å spotte litt fra ca slutten av cyklusen min og hadde nettop mens som på en måte ikke slutter helt nå etter en uke mensen.

Har jo en del løft av guttungen som er ca 14kg og det er mye tungt ellers som må gjøres i løpet av dagen....

Skal jeg ta kontakt med lege eller vil det gi seg? Kan det vare være litt hormon forandring etter sluttet amming som gjør det?

Kan være bare hormonelt..
Jeg pleide, etter jeg sluttet på prevensjon, og frem til jeg ble gravid (2015-2016), så spottet jeg hver syklus. Både før og etter mens. Var ingenting galt med meg, og hormonene mine var innenfor normalnivå også, egentlig. Mistenker lavere progesteron enn normalt i lutealfasen, men gyn orket aldri sjekke det.

Etter graviditeten, 2017, og når mens kom tilbake osv, ble syklusen min helt annerledes enn før. Dog på en bedre måte; ingen spotting.

Så.. du KAN ta kontakt med lege - men det trenger absolutt ikke være noe galt.. :)

Back
Topp