Spotting 10-13 dpo, lav hcg?

Solstråle8

Flørter med forumet
Septemberskattene 2023
Er i dag 13dpo og har fått positiv test etter fryseforsøk. Testen slo ut 10dpo men holdt seg veldig svak til i dag. Så svak at eg var forberedt på kjemisk. Fikk derfor tatt blodprøve i går 12dpo som var på 23. I dag er streken blitt sterkere, men i dag har også spottinga tatt seg opp. Det er kun spotting, mest rosa slim og ingen tydelige bloddråper, men heller ikkje gammelt blod. Etter en exu og en SA er nervene i høyspenn og må si at dette ikkje gir meg store forventninger til at det kan gå bra... Skal be om ny blodprøve på mandag men kjenner at dette kommer til å bli en lang helg...

Tar du progesteron? Det kan gi blødning. Om streken er sterkere tenker jeg det er et godt tegn ❤ har du bilde av testen din fra i dag? Jeg har selv satt inn fryst egg i desember. Hcg kan stige saktere ved fryseforsøk

1672409096054.png
Her er mine 13 og 14 dpo om du vil sammenligne med andre medfryseforsøk. Hadde hcg på 257 17 dpo.

Vis vedlegget 395698Her er mine 13 og 14 dpo om du vil sammenligne med andre medfryseforsøk. Hadde hcg på 257 17 dpo.
Går på progesteron ja, men fikk ingen blødninger sist graviditet (sa i veke 7) etter ferskforsøk med samme progesteron.

Takk som svarer og gir meg litt håp❤️ legger ved bilde av testen fra idag tidlig.

Vedlegg

• 087134DC-4D00-4A03-A7C6-440CF54A4CE8.jpeg
    087134DC-4D00-4A03-A7C6-440CF54A4CE8.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 187
Går på progesteron ja, men fikk ingen blødninger sist graviditet (sa i veke 7) etter ferskforsøk med samme progesteron.

Takk som svarer og gir meg litt håp❤️ legger ved bilde av testen fra idag tidlig.
Kroppen kan nok reagere litt ulikt. Jeg syns streken din var fin ❤ håper du får sterkere strek i løpet av helgen ❤

Nå kan jeg ingenting om fryseforsøk, men da jeg var gravid spottet jeg hver eneste dag, i tillegg til en del blødninger, fra 9 DPO og frem til jeg var 10 uker på vei. Her var det alle mulige varianter av blod, på et tidspunkt kom det også klumper og jeg var flere ganger sikker på at dette ikke kom til å gå bra. Men for tre uker siden feiret vi 1-årsdagen til den nydelige jenta vår:love7 Så selv om man spotter og har blødninger så kan det gå bra:Heartred Jeg krysser fingrene for deg!

Takk <3 Det er innenfor normalen enda heldigvis, og legen sier jo at det er doblingen som er viktig, ikkje sjølve tallet. Er bare at sist svangerskap endte i spontanabort så det er den frykten som tar overhand.
Okei, da ser det jo veldig fint ut nå iallefall:love017 ja det forstår jeg godt, har gjennomgått 5 SA selv og en kjemisk. Det gir litt angst/frykt ved senere graviditeter. Jeg ble beroliget med at jeg fikk flere tidlige UL pga at angsten min for og miste igjen var så stor. Dette lettet mye på stresset for min del:Heartred

Okei, da ser det jo veldig fint ut nå iallefall:love017 ja det forstår jeg godt, har gjennomgått 5 SA selv og en kjemisk. Det gir litt angst/frykt ved senere graviditeter. Jeg ble beroliget med at jeg fikk flere tidlige UL pga at angsten min for og miste igjen var så stor. Dette lettet mye på stresset for min del:Heartred
Hvordan fikk du gjennom at du skulle få flere tidlige ultralyder? Jeg mista i uke 12 sist, og er livredd for de t første trimesteret om jeg skulle bli gravid igjen. Så/ser vel egentlig for meg å «måtte» bruke tusenvis på ultralyder i de ukene. Orker ikke tanken på en ny, sent oppdaget MA.

Håper det går bra med deg :)
Hei, ja det gjør jo egentlig det, selv om eg ikkje har latt meg selv tro på at eg er gravid igjen. Ny hcg måling viser 3800 på 5+5 som er litt høgere enn den skulle vere om den dobla seg siden sist måling. Litt lavere enn forrige graviditet som endte i SA, så fortsatt ikkje helt rolig, men dobling er jo bra :)

Hvordan fikk du gjennom at du skulle få flere tidlige ultralyder? Jeg mista i uke 12 sist, og er livredd for de t første trimesteret om jeg skulle bli gravid igjen. Så/ser vel egentlig for meg å «måtte» bruke tusenvis på ultralyder i de ukene. Orker ikke tanken på en ny, sent oppdaget MA.
Gjennom samtaler med legen om angst for abort igjen. Da jeg ble gravid med begge mine som jeg har født, så fikk jeg flere ekstra tul pga henvisning fra legen. Grunnen var angst for SA/MA selv om jeg ikke hadde opplevd det før.

Og du som har opplevd det også så sent burde i hvert fall få det. Stress er jo ikke bra for babyen, så om tul gjør så du stresser mindre så er jo det bare bra!

Det var ikke meg du spurte, men jeg har akkurat blitt gravid. Jeg gjennomgikk et svangerskapsavbrudd i november da jeg var 14+5. Gynekologisk poliklinikk sa jeg kunne ringe til dem da jeg hadde positiv test, for oppfølging. Jeg er bare 4+0 i dag. Jeg har fått time til UL når jeg er 7+0. Får en til rundt uke 8 også. Og når den er gjennomført blir jeg henvist til tidlig UL på riksen. Jeg har ikke måttet mase. Hun satte meg opp på time før jeg rakk å spørre om det. Håper det blir like lett for deg :Heartred

Jeg har også blitt lovet jevnlig ultralyder om jeg blir gravid igjen, pga. av at jeg har mistet to ganger i fjor og de vil følge opp. Tror du kan formidle dine tanker til fastlegen, som kan hjelpe deg å få det gjennom og henvise deg så du ikke trenger å bruke masse penger på å gå privat.

Jeg har i alle fall blitt fortalt at jeg kan få jevnlige ultralyder fra uke 8 og utover så ofte som kanskje ukentlig eller hver 14.dag, alt etter behov/bekymringer.

Back
Topp