Spottet brunt, grunn til panikk?

Lulu89

Linda + Heidi = ?
Jeg har spottet brunt i går og litt i dag. Panikken var ganske stor i går men nå har jeg roet meg litt. Det trenger vel ikke være noe farlig med mindre det kommer i mengder, er rødt friskt blod og så hadde det vel gjort veldig vondt?
Jeg var hjemme fra jobb i går og i dag for å slappe av litt da jeg tenker kanskje det er et tegn på at jeg må stresse ned litt.. Første gang jeg er gravid så skal ikke så mye til før panikken kommer :p

Jeg har desverre ingen erfaringer da jeg selv er gravid for første gang. Men du kan jo kanskje stikke til legen å få de til å måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om det fremdeles er stigning? Hadde i alle fall gjort meg litt roligere.. Lykke til og håper alt er i orden :)

Kan gå begge veier, men det er veldig vanlig med blødninger tidlig i svangerskapet :) opp mot 1/3 av alle som føder har rapportert blødninger underveis i svangerskapet :)
Hvis det ikke er mengder eller smerter tror jeg ikke jeg ville bekymret meg

Jeg har desverre ingen erfaringer da jeg selv er gravid for første gang. Men du kan jo kanskje stikke til legen å få de til å måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om det fremdeles er stigning? Hadde i alle fall gjort meg litt roligere.. Lykke til og håper alt er i orden :)

Takk for svar :happy: Jeg har snakket med legen og de sa hvis jeg fortsatte å spottet skulle jeg komme inn å ta prøver, men foreløpig har jeg bestilt en legetime neste uke ihvertfall :happy:

Jeg hadde litt brukt på papiret i uke 8-ish sist.. ringte gyn, jeg hadde gått til i forbindelse med at vi sleit med å få barn.. og hun ba meg komme å ta en ul bare så jeg fikk roa meg... ikke noe galt da iallefall.. resultatet er snart 2,5 år ;)

Det er mange som opplever en blødning eller spotting har jeg forstått.. men man blir jo litt på tuppa når det skjer ;)

Back
Topp