Sportsvogn

Kløveress

Betatt av forumet
MAI 2013
Hei!
Gutten vår begynner snart å sitte selv og da er sportsvogn et tema :) Spesielt fordi bagvogna vår er et dårlig bruktkjøp som snart faller sammen. Vi snakket mye om forskjellige sportsvogner og endte til slutt med å kjøpe denne på Rudo:
2013_bumbelride_indie_i-600gp_1.jpg


Den kostet litt over fire tusen og ble dermed mye billigere enn TFK som vi også vurderte. Ettersom vi bor i et bratt nabolag, kommer jeg nok til å savne håndbremsen, men klarer meg nok. Denne vogna er utrolig mye lettere enn den store Emmaljungaen vi har brukt til nå, så det blir mindre tungt ned bakkene :)

Hva slags sportsvogn har du? Har du kjøpt en egen eller har dere kombi-/duovogn?
 
Vi har ikke kjøpt sportsvogn enda. Har god plass enda. Men må nok ha ei sportsvogn etterhvert.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har to vogner. Ei Teutonia prestige med softbag, vendbart håndtak og 4 harde hjul. Kjøpte ny til storebroren og bare elsker den vogna. Så har vi ei quinni speedy som vi har fått. Kjøpte bagdel til denne til snuppa. Brukte den som sportsvogn til storebroren. 3 hjul og ser ut som den du har kjøpt. Møkka vogn som sportsvogn, lite stødig og den lille kalesjen gjør at den er veldig åpen og egner seg dårlig til soving ute om vinteren... Så denne blir nok solgt når snuppa ikke bruker baggen lengre..



Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har arvet en phil and teds sportsvogn :) har full liggestilling, så har brukt den på skaugturer fra første uka hjemme :) lang og lun men samtidig luftig. Gode hjul, og veldig stabil til å være 3 hjuling. Kan også brukes som søskenvogn hvis man får to tette. Ikke at jeg har tenkt til det men... :p Haha

There is a crack in everything ☆
That`s how the light gets in ☆
 
Ja, jeg er spent på hvor stabil trehjulingen er... Emmaljungaen vi bruker nå er jo superstabil, så det blir en overgang ;)
 
Har city crossen til emmaljunga. Mulig jeg kjøper en lettere etterhvert, men brukte den til storesøster var 3. Nå er det ikke mange centimetrene å gå på i baggen, og han er veldig nysgjerrig, så ser frem til å bytte del. Han er veldig sterk i ryggen, men sitter ikke selv, og er bare 4,5 mnd. Ser for meg at jeg kommer til å bytte rundt juletider en gang :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi har akkurat byttet til sportsdelen på city crossen vår. Jeg har veldig lyst på en baby jobber city elite også, men budsjettet vårt sier nei.. Så da får vi ha denne. Fungerer vel uansett tenker jeg. Han sitter veldig fint og nå går det endelig an å gå tur mens han er våken igjen. Det var totalnekt å ligge nede mens han var våken i baggen. Måtte bare droppe å gå tur :p


--- tasting fra iPhone ---
 
Vi har tfk og kjøpte sportsdelen når vi kjøpte bagen, men har foreløpig ikke begynt å brukes den ennå:)
 
Har emmaljunga Edge duo og bytter over til sportsdelen på den når det blir på tide.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Har Emmaljunga City Cross, men ikke bytta til sportsdel ennå. Han har bittelitt å gå på i lengden, men ligger ofte krøka uansett, og vi bruker bare vogna til soving, bærer i bæretøy hvis han er våken på tur. Så er ikke noe hast å bytte egentlig. Har lyst på Babyjogger City Mini GT som lett sportsvogn for reise og i bilen...
 
Vi hadde først en Koelstra vogn, som vi også brukte til Mina. Men han vokste rett og slett ut at den.
Da kjøpte vi en brukt Teutonia, med softbag. Vi har nå tatt ut softbagen, og bruker bare sportsdelen, sammen med en god lammeskinns pose (vi også fikk med da vi kjøpte vognen) Jeg er veldig fornøyd med Teutonia, og synes at denne er utrolig mye mer stabil å trille enn koelstra.

Begge har 4 hjul, men på K. så sto de helt tett forran, og sportsdelen var forover vendt og gikk ikke ann å snu. På teutoniaen, så er hjulene lengre fra, og man kan velge hvilken vei sportsdelen skal stå. En helt topp vogn.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Gutten vår er snart for stor for bagen sin og nå som det blir kaldt skal voksi-posen oppi der og da blir det nok litt trangt.. men jeg gruer meg til å bytte til sportsvogna hvor han ikke kan ligge mot meg..
 
Ja, det gjør det! Men vi endte selvsagt ikke med en sånn... tenkte ikke noe særlig over det da vi kjøpte vogna.. var mer opptatt av at den skulle være lang nok for den lange ungen vår og at den skulle ha full liggestilling og være god å trille..
 
Vår teutonia kan det:) Veldig praktisk.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Vår teutonia og.. Vipper bare håndtaket over.. :)
Eneste negative med teutonia er jo at de er relativt små vogner.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har Emmaljunga City Cross, men ikke bytta til sportsdel ennå. Han har bittelitt å gå på i lengden, men ligger ofte krøka uansett, og vi bruker bare vogna til soving, bærer i bæretøy hvis han er våken på tur. Så er ikke noe hast å bytte egentlig. Har lyst på Babyjogger City Mini GT som lett sportsvogn for reise og i bilen...

Sett at City Mini omkommer på tilbud på barnashus nå? 1999 !! Jeg har så lyst på den, men vet ikke om budsjettet tillater et egentlig...


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Vi har Emmaljunga city cross og er super fornøyd. Ikke bytta til sportsdelen ennå:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sett at City Mini omkommer på tilbud på barnashus nå? 1999 !! Jeg har så lyst på den, men vet ikke om budsjettet tillater et egentlig...


Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja, det er et veldig godt tilbud! Men jeg har mest lyst på Mini GT, litt bedre hjul og justering på håndtaket... Pluss at tilbudet kun gjelder den lyseblå fargen, og jeg har lyst på noe litt mer nøytralt.. Tenker å følge med på finn!
 
Ja, det er et veldig godt tilbud! Men jeg har mest lyst på Mini GT, litt bedre hjul og justering på håndtaket... Pluss at tilbudet kun gjelder den lyseblå fargen, og jeg har lyst på noe litt mer nøytralt.. Tenker å følge med på finn!
Skjønner veldig hva du mener. Jeg så først på GT jeg og, men det er et veldig godt tilbud.. Og finn har jo nesten INGEN :S


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Back
Topp