Sportsvogn til større barn

Blåbærfrø

Flørter med forumet
Vi leter etter en sportsvogn, og jeg trenger råd :) Sønnen vår på 18 mnd er veldig glad i vogn, og liker å sove dagsluren i vogna. Har er også stor for alder. Så for oss er følgende viktig:
- vogna må være romslig, og tåle nok kilo
- full liggestilling
- lett å trille med store hjul
- passer til all slangs terreng
- tåler er et stort barn klatrer inn selv

Hva kan dere anbefale? Akkurat nå ser jeg på Babyjogger City Elite og TFK Mono Sport, men klarer ikke å bestemme meg...
Nå bruker vi Britax smile III. Var meget fornøyd med vogna frem til nå, men vil gjerne bytte til noe mer robust og romslig.

Jeg har TFK Mono selv og er kjempefornøyd med den :)
Den er stor og god. Om 5åringen er veldig sliten og det er langt igjen sitter han i vogna med søstera på fanget - så god og romslig er den.
Fantastisk demping, HÅNDBREMS og en veldig god kalesje. Også er det justerbar fotstøtte.
Skulle vel si at forskjellen til city elite er at denne nok tar noe mindre plass sammenlagt bak i bilen, og city elite har ikke håndbrems. Begge er gode og romslige i størrelse.
Vi har lufthjul på vår Tfk forresten og den takler alle type underlag.

Har tidligere hatt Thule urban glide, men solgte den og bytta til Tfk. Det jeg ikke likte med Thule, var at sittedelen hadde mye kortere rygg og det var ikke justerbar fotstøtte som vi savnet ved soving. Selene er også trælete og krever at man helst har en vognpose med borrelåsåpning i ryggen.

Jeg ville gått for tfk. Mye bedre kjørekomfort for både liten og stor, håndbrems (et stort pluss) og både god demping og hjul til terreng kjøring. Ikke noe problem for barnet å klatre inn selv.

Det er nok litt smak og behag. Nå er min 8 da og vognene har endra seg noe siden da.
Men vi likte ikke tfk, kan ikke helt sette ord på hva.
Men vi elska babyjogger city elite vogna vår og guttungen, som elska vogn og også hadde behov lengre enn vanlig pga sykdom brukte den til han var 5 år.
Vi gikk da var forgjengeren til britax vogna dere har og til den på ca samme alder.

Back
Topp