Sportsdelen

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Noen som har begynt å bruke sportsdelen på vogna? Og hvis ja, hvor gammel var babyen? :) Her blir lillemann 14 uker til torsdag og jeg vurderer det, for han er så veldig nysgjerrig av seg :) Og han er jo veldig sterk i nakken (vært veldig sterk hele veien) men han vingler jo litt etter en god stund med å holde nakken oppe! Så vet lissom ikke helt hva jeg skal gjøre :/

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Fysio anbefaler å ha babyen i bag så lenge som mulig for ryggen. Bygg heller opp så han kan få se litt når han er våken ;)legg dyna eller ei pute som støtte o stedet :)

Med førstemann byttet jeg ut tidlig, nå håper jeg at vi kan bruke bagen så lenge som mulig :p


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fysio anbefaler å ha babyen i bag så lenge som mulig for ryggen. Bygg heller opp så han kan få se litt når han er våken ;)legg dyna eller ei pute som støtte o stedet :)

Med førstemann byttet jeg ut tidlig, nå håper jeg at vi kan bruke bagen så lenge som mulig :p


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum

Ahaa, da vet jeg det :) Ja har prøvd på det lenge, men han vrir seg så mye for å se på alt og da sklir han bare nedover igjen :p Sånn er han selv om det er i vogn, senga eller på teppe på gulvet :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Ahaa, da vet jeg det :) Ja har prøvd på det lenge, men han vrir seg så mye for å se på alt og da sklir han bare nedover igjen :p Sånn er han selv om det er i vogn, senga eller på teppe på gulvet :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Skjønner ;) har du prøvd sele?? Vet at i Danmark så bruker de jo bagen til barna er tre år. De har mye lenger bygger en oss :) vi vurderte å kjøpe der nå, men endte opp med stokke crusi for å ha babyen så lenge så mulig i bagen.. For se hvor lenge jeg holder ut da :p


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skjønner ;) har du prøvd sele?? Vet at i Danmark så bruker de jo bagen til barna er tre år. De har mye lenger bygger en oss :) vi vurderte å kjøpe der nå, men endte opp med stokke crusi for å ha babyen så lenge så mulig i bagen.. For se hvor lenge jeg holder ut da :p


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum

Nei det har jeg ikke prøvd da :p Å såpass ja, ja så lenge kommer ikke jeg til å bruke bagen hvert fall :p For så det i dag at det er ikke så mye igjen før han er for lang for baggen heller :p

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Håper å kunne bruke bagen sålenge som mulig.. Måtte bytte ved 4-5mnd sist, pga ungen ble for stor/trengte plass til klær og pose mot vinteren.. Syns det var altfor tidlig å bytte da.. Men nå er lillebror 3mnd, og 65cm lang, å jeg ser jo det at det begynner snart å bli trangt.. Så må nok bytte over til sportsdel iløpet av de neste 2-3månedene.. Kjøpe ny vogn for større bag er ikke aktuelt:p..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi begynte med sportsvogn da han var litt under tre måneder...

Men vi bruker den som bagvogn da, har en Bumbleride Indie og får laget en god lun plass til han selv om det blir litt feil vei. Grunnen er at Simoen ble så stor og tung nå på sommeren pluss at den tok for mye plass i feriepakket bil.

Sittende i sportsdelen blir nok først da han nærmer seg 6 mnd eller er ganske stabil når han sitter.
 
vi byttet da han var 4-5 mndr. det var alt for trangt i bagen med vinterposen. Men da hadde jeg kun liggestilling, eller litt oppreist. I bagen vanligvis kan løfte litt hodedelen - vår vogn har slik mulighet :) eller ligge pute/pled under overkroppen. Men du kan ikke sette et så lite barn pga at det ikke er sterk nok i ryggen enda :)
 
Takk for innspill jenter, da venter jeg litt til med sportsdelen :) Hvert fall så lenge det ikke blir for trangt i bagen :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Her vil vi vente så lenge som mulig med å bytte, men lillegutt vokser så innmari fort at jeg nesten ikke vet råd. Har emmaljunga city cross, tanken om at bagen ikke var lang streifet meg ikke, hvem skulle tro at jeg med mine 162,5 cm skulle få et så langt barn haha. Pappan er veldig høy da, men at han skal vokse ut av den allerede er litt rart. Kanskje han vokser litt senere framover :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her må vi bytte til sportsdelen om ikke så veldig lenge, men det er rett og slett for at lillegutt ikke er så liten, men ganske lang ☺

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
 
Her må vi bytte til sportsdelen om ikke så veldig lenge, men det er rett og slett for at lillegutt ikke er så liten, men ganske lang ☺

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Ja er det problemet jeg har også :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥
 
Veldig lenge til det blir aktuelt, her er ikke lengden problemet, heller bredden ;) Bagen på søskenvogna er litt smal, men hun har god plass i lengden. Har en Edge Duo som vi bruker uten storebror, og vi har en Trille Hippo Duo som har bag på 85 cm som vi blir å gå over til når vi må bruke vogn pose. Den siste er dansk og er beregnet på barn opp mot 1,5 år. Brukte den til storebror var 9 mnd sist :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Her vil vi vente så lenge som mulig med å bytte, men lillegutt vokser så innmari fort at jeg nesten ikke vet råd. Har emmaljunga city cross, tanken om at bagen ikke var lang streifet meg ikke, hvem skulle tro at jeg med mine 162,5 cm skulle få et så langt barn haha. Pappan er veldig høy da, men at han skal vokse ut av den allerede er litt rart. Kanskje han vokser litt senere framover :p


Sent from my iPhone using BV Forum
Samme "problem" her Mamitica ;)
Gutten vokser i rekordfart, og har bare bittelitt å gå på i city bagen nå ;)
Hadde aldri trodd at han skulle vokse så mye på så kort tid (63 cm på 3.mnd kontroll).. Både meg og faren er "lavere" av den forstand..:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Samme "problem" her Mamitica ;)
Gutten vokser i rekordfart, og har bare bittelitt å gå på i city bagen nå ;)
Hadde aldri trodd at han skulle vokse så mye på så kort tid (63 cm på 3.mnd kontroll).. Både meg og faren er "lavere" av den forstand..:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Her var gullet 66 cm på 3 mndkontroll, så det nærmer seg bristepunkt hehe. Neida, den holder litt til, men om den holder ut oktober er mer tvilsomt dessverre. Pappan her er 188 cm så jeg skylder på han haha, jeg må visst ha en supermelk også :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg syns det er alt for tidlig enda. Om han ikke klarer å ligge nede men prøver å "sette seg opp" ville jeg nok blåst i det.
Før sportsdelen er aktuell går det ann å bygge opp i baggen sånn at de ligger flatt men skrått, så hodet er høyere enn bena.
Lillemann var 62,5 cm på 3 mnd kontrollen. Er 4 mnd om 2 uker. Simobaggen er det fortsatt relativt god plass i.
 
Last edited:
Jeg syns det er alt for tidlig enda. Om han ikke klarer å ligge nede men prøver å "sette seg opp" ville jeg nok blåst i det.
Før sportsdelen er aktuell går det ann å bygge opp i baggen sånn at de ligger flatt men skrått, så hodet er høyere enn bena.
Lillemann var 32,5 cm på 3 mnd kontrollen. Er 4 mnd om 2 uker. Simobaggen er det fortsatt relativt god plass i.
32,5 cm, lang??

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
 
Hadde ikke byttet enda jeg heller men vi har gått i liten 3hjuling-fella og mountain buggy hardbagen er jammen ikke stor!! Jenta vår er liten men det er ikke mye å gå på.. Lurer på å legge en mykbag i sportsdelen der, den er jo brei. Men må jo festes på noe vis?.. Hmm


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mi tøtta er også veldig nysjerrig av seg .. På Emmaljunga vognene kan man løfte opp madrassen å vippe opp ryggen i bagen , funka som bare det :) pakker tepper rundt henne på sidene slik at hun sitter stødig


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp