Sportsdel

Sistemann

Forelsket i forumet
For dere som har to deler...når er det vanlig å bytte til sportsdelen av vogna ? Har dere gjort det?
 
Hun her er litt over 4 måneder, det blir sikkert å bytte om noen uker. Merka at hun nesten når ned til enden av bagen idag! [emoji50]
 
Har ikke gjort det og blir også ikke helt enda. Når vi bytter til sportsdel skal hun også sitte mot meg, ikke vendt fra meg- synes jeg er veldig viktig:)
 
Det er egentlig ikke anbefalt å bytte til sportsdel før baby er nærmere 6 måneder gammel. Babyen skal helst ligge helt flatt. Men så kan det hende at noen av ulike årsaker har behov for å bytte.

Har du forsøkt å bytte opp litt med pute i bagen?

Min er litt over seks måneder, og det er først nå vi har byttet til sportsdel.
 
Vår lillemann er ganske stor, men vi har ikke tatt i bruk sportsdelen enda. Han har fortsatt plass i bagen, men er snart for tung [emoji50] Siden han trives bra med å ligge i bagen enda, venter vi en stund til. Han er snart 5,5 mnd nå.
 
Jeg spurte fysio på hs, og hun sa ingenting på alder, men mente vi skulle vente til det ble vår og varmere i været, da det er lunere i bagen :)
 
Lille blir 6 mnd om 9 dager og det begynner å bli trangt i bagdelen... kommer til å bytte da [emoji1303]
 
Vi blir å bruke bagen til den ikke passer mer, eventuelt når hun blir mer mobil[emoji4]
 
Vi blir å bruke bagen til den ikke passer mer, eventuelt når hun blir mer mobil[emoji4]
Samme her, vil helst bruke den lengst mulig siden det er lunere i den så håper vi kan bruke baggen til sommeren kommer [emoji4]
 
Jeg endte med å kjøpe multi x bag til tfk nå for å slippe å ha henne i sportsdel fra meg enda. Den er litt mer åpen enn den andre bagen, men veldig greit å ha mulighet til å sette henne litt opp når hun blir utålmodig [emoji4]
 
Vi bytter neste uke. Da drar vi på ferie og bagdelen passer ikke i Stokke prampacken. Vi kan jo legge ryggen helt ned på sportsdelene da, så ser ikke at det skal bli noe problem.
 
Byttet ved 7 mnd med storebror, ser for meg å gjøre samme nå med mindre hun blir supermobil og må ha seler. Vet at jeg kommer til å savne den fine bagen.. sukk
 
Byttet til sportsvogndelen forrige uke :) Vi er heldige for vognen vi har kan du legge sportvogndelen helt flatt, også finnes det ekstra "muffer" rundt kanten som man kan kjøpe så blir det som en stor bag. Det eneste jeg synes er litt kjipt er at han nå ikke er vendt mot meg når vi triller.
 
Har Mountain Buggy Urban Jungle, og der kan man bytte ut noko på bagdelen sånn at den blir ein mellomting mellom bag og sportsdel. Den har vi bytta til no pga B har vokse ut av bagen. Også ser han litt meir :) sportsdelen til Mountain Buggy vender framover og det er ikkje eg klar til :/
 
Her er T nesten vokst ut av bagdelen. Men håper å kunne bruke den lenger [emoji4]
 
Her er T nesten vokst ut av bagdelen. Men håper å kunne bruke den lenger [emoji4]
Emilie begynner å fylle bagen, men en stund til går det nok bra. Hun har en ganske stor vognpose i bagen nå, og jeg tenker meg at det blir bedre plass når den er borte :)
 
Vurdere å gå over til sports del nå snart tror jeg. Snorre fyller nesten hele baggen i lengden..
 
Her er sportsdelen i bruk. Han elsker det og aksepterer vognen på en helt annen måte nå ;-) Sover like godt i den som i bagdelen.

Han blir dog 6 måneder til uken.
 
Vi har bytta nå, og det går bra. Han sover godt i den, var litt spent på det
 
Vi kan heldigvis sette opp L i bagen, for hun blir fort utålmodig hvis hun ligger. Da fyller hun hele bagen i lengden også, men det blir bedre når hun sitter mer. Men synes hun er litt liten for sportsdelen enda (ikke det at jeg har prøvd da :p )
 
Back
Topp