Sportsdel

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Når bytte til sportsdelen?? Hun er 5,5 mnd nå, og vil så gjerne opp og sitte hele tiden, så lenge hun sitter så er humøret på topp!

I vår bag er den en liten klaff som kan settes opp så kommer til å bruke liggebagen til det blir litt varmere i været og heller bytte til sportsdel i april/mai. Har kjøpt seler så han kan fint sitte i bagen uten at det blir farlig da :)

Jeg har pleid å bytte ved 5 mnd alder, da de har vært alt for utålmodig til å ligge lengre i vognen. Men hun her elsker å ligge i vognen, drar seg opp og kjiker også legger hun seg ned igjen. Så bytter når hun ikke vil ligge lengre☺️

Her må vi straks bytte da snuppa er 69cm og snart for lang :-( Synd synes jeg. Niholder på bagen så lengre vi kan. :-)

Her måtte jeg bytte for ett par uker siden! Han er blitt 72cm, og baggen er 74, så fikk ikke plass til dunposen! :bored: Han elsker sportsdelen, da han kan se så mye mer. Har den på nederste hakk, så er nesten så han ligger. Snakket med physioterapauten, og hun skjønte jeg ikke hadde mye valg :)

Jeg beholder bag så lenge som mulig. Hun er 5 mnd nå og bagen er ikke veldig stor, men hun ligger jo uansett med litt krokete bein så jeg tenker det holder minst et par måneder til. Til litt uti mars kanskje, da er hun ca 7 mnd.

Vi kan ikke ha vognposen lengre pga det er for lite plass nå, så vi bruker dyna som reserveløsning nå. Så tviholder på bagen så lenge jeg kan ;)
Lille vil også opp stadig vekk her, men har ikke skjønt det i vogna enda heldigvis. Men vil ha bagen pga det er lunere :)

Vi byttet når han var 4,5 mnd fordi han var blitt for tung (9 kg vektgrense på bagdelen)...men har han stort sett alltid i "liggestilling" enda, 5,5 mnd nå:)

Da hadde jeg bytta hvis jeg var deg:) Her bruker vi baggen en stund til tenker jeg. Han er 6 mnd, men har god plass og sover alltid når vi har han i vogna enda;)

Her er hun straks 5 mnd og er nærmest hysterisk i bagdelen.. Hun er ganske lang og passer den snart ikke lengre, og vil såvidt ligge med mindre hun er skikkelig trøtt. Har prøvd å heve ryggen, men hun vil ikke det heller.. Prøvde sportsdel igår og hun elsket den!! Den kan legges helt ned når hun har sovnet også. Eneste jeg ikke liker er at den er så "åpen", føler den blir for kald nå på vintern her i nord!

Men det er nok tid for å bytte hvis baby ikke vil ligge lengre/ikke passer vogna :)

Her er hun straks 5 mnd og er nærmest hysterisk i bagdelen.. Hun er ganske lang og passer den snart ikke lengre, og vil såvidt ligge med mindre hun er skikkelig trøtt. Har prøvd å heve ryggen, men hun vil ikke det heller.. Prøvde sportsdel igår og hun elsket den!! Den kan legges helt ned når hun har sovnet også. Eneste jeg ikke liker er at den er så "åpen", føler den blir for kald nå på vintern her i nord!

Men det er nok tid for å bytte hvis baby ikke vil ligge lengre/ikke passer vogna :)
Ja, nytter jo ikke med bagdel hvis lille ikke vil ligge i den. Får endelig brukt voksiposen igjen når det blir sportsdel, så det gleder jeg meg til. Han er for lang til at jeg kan ha voksiposen i bagen nå..

Back
Topp