Sportsdel allerde?

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Er det noen av dere som har byttet over til sportsdelen?

Vi har en lang gutt som begynner å vokse ut av bagen i City Crossen, har tynt det en stund nå og det har gått fint, men nå begynner han å stange litt på toppen. Spesielt siden han sparker seg litt oppover. Syns det er så vemodig å bytte, men føler snart at vi ikke har noe valg.
 
Har du tatt bort den beskyttelsesdelen i hodeenden i bagen hvis den har det? Da får du et par cm til å gå på. :)
 
Bruker sportsdel i søskenvogna, men der er jo bagdelen knøttliten :p Jeg har festa voksiposen i den sånn at hun får litt skjerming for inntrykk.
 
Har en Voksi Urban pose, kan jo legge i bunnen. Og syns faktisk at City Crossen ser ganske så lun ut. Men leser flere steder at selene ikke passer de små. Noen erfaringer?
 
Har en Voksi Urban pose, kan jo legge i bunnen. Og syns faktisk at City Crossen ser ganske så lun ut. Men leser flere steder at selene ikke passer de små. Noen erfaringer?
Jeg har hatt en Edge duo og der gikk det ikke å senke selene. Sønnen min på 90 cm hadde de opp til ørene :p Her i bhg får ikke ungene bruke integrerte seler i vogna pga dette, så hadde nok kjøpt inn sånne vanlige å festa via d kroker. De kan brukes i posen også ;) Vet at noen har kjøpt sånn innleggspute til vogna, for da kan du tre selene inn i det nederste hullet i ryggen.
 
Jeg har hatt en Edge duo og der gikk det ikke å senke selene. Sønnen min på 90 cm hadde de opp til ørene :p Her i bhg får ikke ungene bruke integrerte seler i vogna pga dette, så hadde nok kjøpt inn sånne vanlige å festa via d kroker. De kan brukes i posen også ;) Vet at noen har kjøpt sånn innleggspute til vogna, for da kan du tre selene inn i det nederste hullet i ryggen.

Takk for info! Skal undersøke det med selene da :) Håper på å bruke bagen en uke til i alle fall. Han sover godt i den, det er verre når han er våken og ligger og sparker med bena i bunnen osv :p
 
Vi kjøpte stokke cruise fordi bagen var så lang, så oppdaget jeg at det er Max 9kg, bolla her har tippet 8kg, så det spørs om vi ikke må over på sportsdelen... Hun er også på vei til å sette seg opp, så tror jeg må kjøpe seler ellers..
 
Oi her er også gutten 70cm, men syns enda vi har litt å gå på i bagen, så kommer nok til å bruke den en stund enda :)
 
Ikke begynt enda, og vesla er straks 5 mnd . Hun begynner å butte borti med beina, så tipper vi må bytte til sportsdelen ved 6 mnd alder...:)
 
Finnes ingen beskyttelsesdel her nei :)

Ok. Vi har en edge duo, og bak det innvendige trekket er det en isoporlignende plate som kan fjernes når barnet er 6 mnd. :)
 
Ok. Vi har en edge duo, og bak det innvendige trekket er det en isoporlignende plate som kan fjernes når barnet er 6 mnd. :)

Er det meningen å ta den bort etterhvert? :D trodde det var for beskyttelse, støtdemping eller noe sånt, jeg ;)
 
Er det meningen å ta den bort etterhvert? :D trodde det var for beskyttelse, støtdemping eller noe sånt, jeg ;)


Da vi kjøpte vår vogn fikk vi forklart at den skulle være der for beskyttelse til hodet de 6 første mnd, men så kunne man ta den bort sånn at babyen fikk litt bedre plass og kunne bruke bagdelen lengre. :)
 
Minien vår (som ikke er så mini) har passert 70 cm for en stund siden og vi har den minste emmaljunga bagen som bare er 75 cm innvendig :) Det var det siste jeg tenkte da vi skulle kjøpe vogn, får huske det til neste gang :)
 
Her må vi også bytte snart!Lillemor er 5 mnd men 70 cm lang...bare noen cm igjen i baggen...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min blir 5mnd på mandag, skal veie/måle igjen da (ikke gjort på 2mnd), og blir overrasket om han er kortere enn 70cm.. For i bagen er det trangt nå.. På city crossen bruker han fortsatt bag, men trives ikke så godt lengre, er trangt så må nok legge den bort, å finne frem sportsdelen nå.. Er bare så vemodig.. Har funnet frem mountain buggy vogna vår, hvor vi bare har sportdel - å han stortrives i den, selvom vi bare har han i liggestilling:).. Sovner etter 2min der, mot å ligge å ynke seg ihvertfall 10min i bagvogna.. :p
 
Mange lange barn her ser jeg :)

Vi har ikke byttet enda. Jeg vil ikke bytte før vi MÅ. Så som det blir sagt over her så vil jeg "tyne" alt jeg kan ut av baggen :)
Her er mini 68 cm ved sist måling. Vi har Simo vogn, og de har ganske store bagger. Ser han fyller den godt, men tror og håper vi kan bruke den en stund til.

Men om baggen er for liten må man jo bare bytte. Det jeg syns er litt kipt med å skulle bytte nå er at det blir så åpent. Det går jo fint så lenge det er kaldt nok til å ligge i en skinnpose eller voksipose eller noe, men når det blir varmt... Men må man så finner man jo løsninger på det :) Også er kanskje sportsdelen på vogner som har små bagger litt smalere enn de som er større?

Med de to andre syns jeg sportsvognen var alt for stor hele tiden det ikke var skinnpose-sesong ;)
 
Her har mini blitt superforkjølet :( Og jeg har ingen mulighet til å heve bunnen i bagen og det er i allefall ikke plass til å putte inn noe annet så jeg må kanskje bytte i dag :( Skal prøve med en skrå pute først, men hvis ikke det går aner jeg ikke andre råd.
 
Nå har vi prøvesittet i sportsdelen, undrer litt på hva alle mener med selene for her passet de perfekt i de nederste hullene og den mellom bena i det hakket som er nærmest ryggen.
 
Back
Topp