Spontanaborterer

karina00

Andre møte med forumet
Hei :)

Er det noen som har en "oppskrift" på å ikke miste?
Jeg hadde positv(e) graviditets tester for noen dager siden. så plutslig begynte jeg å blø. Først lite nå har jeg vanlig mensen.
Jeg starta å blø under sexen da jeg begynte å blø. blødde bare litt å ikke noe etter sexen. hva kan det bety?
neste gang vi hadde sex ble det akkurat det samme. Tok en graviditets test dagen etter å da var den negativ. 2 dager etter det begynte jeg å blø igjen. føles som vanlig mensen, men jeg har aldri hadt så rødt og "fint" blod før som jeg har nå. ellers er alt helt likt en vanlig mensen. bare noen dager for tidlig.
Men er det noe jeg kan gjøre anneledes så jeg ikke mister? :S
Før jeg fikk Datteren min som nå er 3,5år så mistet jeg 2 ganger.. jeg holdt på å miste datteren min også, men da ble jeg sykmeldt og var mer eller mindre sengeliggende i de 3 første mnd.
men det må vel være noe jeg kan gjøre så jeg slipper dette?
jeg tar disse gravid pillene fra apoteket å tar livet rett og slett med ro, men klarer ikke helt å slappe av siden jeg har så lett får å miste..

Håper noen har gode råd til meg :D tusen takk for alle svar

hei, så trist at du mister gang på gang. Det er nok dessverre ikke noen oppskrift. Noen har svak livmorhals, men det har ingenting å si så tidlig i sv.skapet.

håper det snart sitter en liten spire som henger fast i ni mnd!

klem :)

ps velkommen til babyverden[:)]

De fleste tilfellene når man mister så er det pga det er noe galt med embryoet, og derfor rydder kroppen opp selv.

Men hvis du mister mange ganger etter hverandre, så går det an å få utredning av legen.

Utrolig trist å høre at du mister.

Anbefaler deg å ikke teste før etter mensen skulle ha vært det dersom du ikke har en god grunn til det.
Det å få positiv graviditetstest før forventet mens, for å så begynne å blø, er veldig vanlig. Det er det som kalles kjemisk graviditet.
Tror det er noe med at egget ikke har festet seg ordentlig.

Jeg har selv hatt 3 MA'er. Jeg har fått noen medisiner jeg skal begynne å ta så fort jeg får positiv test for å øke sjansen for at det ikke skal gå galt.
Fikk resept på disse etter at vi var på utredning på Rikshospitalet på hvorfor vi mister.

Tusen takk :D
ja håper virkelig en fester seg ordentlig å holder seg der snart.. baby lykken er jo så herlig.. fins ikke noe bedre følse enn å være gravid å få barn :D

Jeg har hatt 8 SA..
Har prøvd alt av "kjerringråd" og ta det med ro osv osv.. Men det hjelper nok ikke..

Etter mye mas fra meg fikk jeg endelig henvisning til en lege som er spesialist på kvinnesykommer og barnløshet. Den første timen jeg hadde hos henne var jeg gravid, ca 4-5 uker på vei.. Hun sa at det dessverre så ut som at dette kom til å ende i en abort også. (hun tok innvendig UL) Men hun skreiv ut resept på crinone til meg, og sa at vi kunne gi det ett forsøk.. Da gikk det endelig bra..
Og nå ligger minstemann i vogna si å sover[:D]

Så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve på og få deg en time hos en spesialist..
Lykke til[:)]

Jøss ser man det ja :D Gratulerer da :D

Da skal jeg si i fra til legen min neste gang jeg skal til han. Men kan jeg bli sendt til en spesialist når jeg har klart å bære frem et barn? er ikke det mest for de som ikke klarer det? :S
Jeg skal iallefall mase på legen min i si ifra. å nevne de pillene du har fått, kanskje det hjelper på meg også.. tusen takk

ORIGINAL: karina00

Jøss ser man det ja :D Gratulerer da :D

Da skal jeg si i fra til legen min neste gang jeg skal til han. Men kan jeg bli sendt til en spesialist når jeg har klart å bære frem et barn? er ikke det mest for de som ikke klarer det? :S
Jeg skal iallefall mase på legen min i si ifra. å nevne de pillene du har fått, kanskje det hjelper på meg også.. tusen takk

Jeg har ei ifra før, før jeg fikk henne hadde jeg 2 SA og har hatt 6 stk før jeg fikk minstemann. Men med eldstejenta fikk jeg ingen hjelp, så hvorfor det ikke gikk galt akkurat den gangen er det ingen som vet..[:)]

Crinone er ikke tabletter, men det er en vaginal gele man bruker fram til uke 12 ca. [:)] Bare send pm om du lurer på noe..

Back
Topp