Spontanabort

brummelibrum

Blir kjent med forumet
Ja, ja så er vel dette svangerskap over for meg... Det kom friskt slimete blod ved dobesøk. Visste ikke om jeg skulle gråte [:o]eller være lettet. Det kan hende det er en mening med det tenker jeg. Men har ikke så vondt. Er det noen som vet når tid jeg må inn til utskraping?? Må det slutte å blø?[:'(]
I dag er 2.dag i uke 7.

Hilsen meg som i hvert fall er takknemlig for å vite at min mann og jeg har evne til å lage barn.

Hei!

Jeg hadde en SA for litt siden, og sliter litt med det enda.Tenker mye på hva grunnen kan ha vært...,men det er vel naturlig når slikt skjer.
Jeg fikk veldig vondt, men vet noen ikke får så vondt også. Noen blør igjennom store deler av svangerskapet også, uten at noe trenger å gå galt.
Jeg var på flere UL, og målte blodet i underlivet, og ettersom jeg målte under 2, så slipper man utskraping. Ta kontakt med legen din og få en UL, så du får sjekket det. Som oftest ordner kroppen opp selv:)

Ønsker deg og din mann lykke til videre! Neste gang går det helt sikkert bra:)

Klem

Takk for svar. Det stemmer det at noen kan blø litt under svangerskapet-har lest om det her inne. Men for meg virker det nesten for utrolig hvis det ikke er en spontanabort når det er første gang jeg er blitt gravid. Vet du sånn ca. hvor lenge det kommer til å blø? Og tror du jeg kan stå ved legetimen 5.juli (neste tirsdag)? Eller må jeg til lege før?

Også lurer på mer. Hvordan blir livmortappen ved sa? Jeg synes min kjennes hard ut-vet noen hva det betyr?

Mvh. Elisabeth.

Hei sola79.
Tusen takk for lykkeønskning.
Er du langt på vei? Ser du har en ticker, men skjønner ikke slike så godt enda.

Hei....

Eg heller er ikkje heilt stø på denne frånten. men ønsker deg alt godt..[;)] håper de ordner seg får deg.
eg syns du skal oppsøke lege så fort som råd..

Lykke Til[:)]

Hei.
jeg fikk SA forifjor da var jeg i uke 11... det var mye blod og vondt (ekkelt)

Lege sa at det er ca. 4% gravide som mister barn på den måten, at ikke finner årsaken. (lege sa at kanskje utvikling med barn var ikke god nok).

men nå er jeg gravid i gjen og termin er om 1 uke og 5 dager[:D].... det skal gå bra med deg neste gang...

Heisann.

Takk for tilbakemelding om at det skal gå bra med meg neste gang-det gjør godt å høre.
Også må jeg få ønske deg lykke til med siste dagene fram til fødsel og med fødselen.

Til deg anne lise 20.
Jeg skal ringe legen i morgen så får jeg vite mer. Takker for svar.
Hilsen meg.

da jeg hadde en sa i oktober i fjor, så begynte det med at jeg blødde friskt blod...jeg ringte straks legen og jeg fikk komme sporenstraks. Han sente meg på ul med en gang og jeg fikk se min lille spire og at hjerte slo....jeg dro hjem og blødningene stoppet ikke. Jeg hadde fått beskjed om å ta det med ro, noe jeg oxo gjorde, men to dager etter så kom det ut av seg selv[:(]hadde små rier nesten og det var ganske vondt.....jeg skjønte det med en gang da jeg gikk på do og jeg kikket i bindet, der lå det en klump på størrelse med et lillefinger...en merkelig opplevelse, men slik ble det og nå er jeg 11 uker på vei igjen[:)]og det er jeg veldig glad for, selv om ventetiden var lang før det ble resultater.....[:)]lykke til!

Hei du.
Kjempe leit at du har mistet din lille spire. Jeg mistet en februar i år og var ca 6 uker på vei. Legen sa at jeg ikke trengte å ta utskraping fordi det var så tidlig i svangerskapet, men hør med legen. Blødde en god stund etter det. Ihvertfall i 10 dager. Det er vondt å miste uansett hvor langt du er på vei. Jeg tenkte også på grunnen, men innfant meg med at barnet sikkert ikka var friskt. Bedre før enn senere.
Sitter idag og koser med magen min, som jeg syntes han vokst fort, og er ca 14 uker på vei. Lurer fælt på om jeg har flere enn en der inne. Gleder meg til UL den 29.07.

Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper at ting ordner seg for deg.

Mange klemmer fra meg

Hallo.
Nei, nå forstår jeg lite av min kropp... [:@]Ringte til lege i går og fikk time, det ble tatt ny urinprøve som var positiv (hvor lang tid tar det ved en sa at hcg går ut av kroppen?) og det ble tatt blodprøve. Ble også undersøkt gynekologisk. Så henviste lege meg til sykehus i dag på ul. Der fikk jeg beskjed om at det er enten eller. Han visste ikke for det var vanskelig å vite om det var liv eller bare[:'(] blod der inni....
Det ble tatt blodprøve av meg i dag også skal jeg inn igjen på fredag for å ta ny b.p. , så får jeg se da om hcg stiger eller synker.Hm...[:-]

uff....jeg føler med deg! er ikke noe hyggelig å gå rundt å gruble!
Sender deg masse varme tanker! =)

Krysser alt jeg har for at dere får det svaret dere håper på! [:)]

hmmm.......Kroppen kan være en merkelig ting noen ganger. Håper det viser seg at alt er ok etter neste legebesøk[:)]
Hadde selv en SA i uke 14 for 3 år siden og det var KJEMPETRIST.....Tenker på det av og til ennå....Men skjer det forholdsvis tidlig i svangerskapet er det vel kroppens måte å ordne opp i noe som kanskje ikke var levedyktig i utgangspunktet....

Hei du.
Krysser finerene for at du fremdeles har spiren der. Noen jeg kjenner blødde igjennom store deler av svangerskapet, men alt har gått bra. Tvi, tvi og lykke til
Klem

Vil ønske deg lykke til i morgen... *krysser alt som kan krysses*

Heisann!
Takk for spørsmål-setter pris på det. Ja, det er noen dager siden jeg har gitt lyd fra meg. Men jeg er da bra synes jeg. Selvfølgelig surrer det mange tanker i mitt hodet..
Blodprøven jeg tok på fredag ble rekvirert fra sykehuset, men jeg ville ikke kjøre bil en time hver vei bare av den grunn, så da fikk jeg tatt den på legesenter.
Resultatet og hva som er inni min livmor får jeg vite torsdag formiddag.
Forrige mandag var resultat på Hcg-hormon 5000. Også får jeg se da hva tirsdag og fre. res. viser.

Ellers takk til dere andre for tilbakemeldinger.

Hilsner fra meg.

Så er det "bare" 12 timer til jeg vet om det er liv eller ikke i magen... Tror det kommer til å bli en lang kveld[&o] og merkelig natt. Som sagt så blødde jeg lør. 25.juni og dette gav seg 29.juni. Jeg har laget en egen[;)] teori som muligens høres rar ut; kunne det ha vært to, men den ene ikke klarte seg??
I går var jeg til fastlege og han sa at det kanskje var det. Ellers er jeg foreløpig i uke 7 og 5 dager og lagt på meg 2 kg. Er det ok? Eller mye?
Både gleder og kvir meg for morgendagen. Dette er spennende.

Klem fra meg.

Syns ikke den teorien hørtes for gæli ut...
Er jo en faktisk ganske mulig teori da.
Håper uansett på det beste for dere,og venter spent på svar!!![8D]
Masse,masse lykke til...[;)]

Back
Topp