Spontanabort..

natteravnen

Flørter med forumet
Vondt innlegg å skrive og jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Knapt en uke etter ultralyd der vi både fikk se og høre hjerteslag og baby ble eventyret vårt over.. Jeg begynte plutselig å blø mye, gikk på do og der kom klumpen.. Aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Ringer jeg legevakt? Venter til i morgen og ringer legekontor? Ifølge ultralyd forrige uke skulle jeg vært 9+2 idag. Dette føles så urettferdig og vondt!!

Uff :sorry: Jeg mistet også 9+2 og oppsøkte legevakt for å få hjelp.

Jeg ble sendt hjem for å blø ferdig, men kjente at noe ikke stemte (hadde sinnsykt vondt). Ringte til privat gynekolog og kom inn umiddelbart (legevakt/sykehus ville ikke ta i meg)..:

Gyn fant ingen foster i fosterhulen og satte inn tabletter for å hjelpe kroppen.
Måtte tilbake for å få flere tabletter og til slutt utskraping.

Dette var i april/mai 2020 og jeg hadde uregelmessig mens i noen måneder etterpå.

Fikk en kjemisk graviditet sent den høsten/vinteren samme år og ingen klaff før nå!

Er LIVREDD for at det samme skal skje igjen.. :Heartpink

Beklager at du må gå gjennom dette.. jeg vet det ikke er lett.

Vondt innlegg å skrive og jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Knapt en uke etter ultralyd der vi både fikk se og høre hjerteslag og baby ble eventyret vårt over.. Jeg begynte plutselig å blø mye, gikk på do og der kom klumpen.. Aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Ringer jeg legevakt? Venter til i morgen og ringer legekontor? Ifølge ultralyd forrige uke skulle jeg vært 9+2 idag. Dette føles så urettferdig og vondt!!
<3 <3 Så vondt å høre! Føler sånn med deg. Har vært der selv. Jeg ringte jordmor dagen etterpå, men hun ba meg vente og se det an fordi jeg ikke blødde så mye (skulle da vært 10+5). Jeg for min del endte opp med å dra til privatgynekolog og fikk da bekreftet at det var en MA som kanskje hadde skjedd så tidlig som i uke 7 og måtte på sykehus for å få abortpiller. Men dette var jo fordi jeg ikke hadde blødd ut alt selv.

Blør du veldig mye (altså mer enn tre nattbind på en time eller noe sånt, tror jeg de sier) er det lurt å ringe legevakt eller sykehuset for å høre. Hvis ikke, tror jeg du kan vente til i morgen med å ringe jordmor eller lege for å høre hva de tenker — hvis du er komfortabel med det. Hos fastlegen måler de vel hcg-nivået to ganger med noen dagers mellomrom, for å se om det er en nedgang. Ønsker du svar raskere enn det, er jo privat ultralyd den kjappeste måten å få svar på. Jeg for min del kjente at den ventingen ble for meget for meg, selv om det var helt jævlig å få det bekreftet.

Vil også tipse deg om at det finnes mange du kan snakke med i ettertid, hvis du kjenner at du har behov for det. Jeg har vært til samtale hos både jordmor og Amathea og for meg hjalp det veldig å få bearbeidet det litt. Satt igjen med mange tanker etterpå som det var godt å få satt ord på.

Jeg er så lei meg for at du opplever dette. Sender en styrkeklem <3

Så utrolig trist å høre :Heartred Håper det går bra med deg :Heartred:Heartred

Å nei, Uff så trasig .. :Heartred :Heartred:Heartred håper det går bra med deg. Kontakt legevakt hvis du blør veldig mye.

Tusen takk for all støtte. :Heartpink Samboer ringte legevakt, de sa ingen ting kunne gjøres annet enn en samtale for støtte hos legevakt. Bestilte time til privat ultralyd i morgen formiddag. Krysser alt som krysses kan for at det var noe annet enn min bittelille baby, men sjansen er jo veldig liten… Blødde kanskje en halv dl da klumpen kom ut og det har vært lite blod i ettertid. Kjenner ingen smerte, men all kvalme og uvelhet i kroppen er borte.. rart å si, men jeg savner å være kvalm å uvel nå

Jeg kommer tilbake her jeg:angel11 Dro på ultralyd dagen etter og fikk se en sprell levende baby. Hun trodde kanskje at blødninga kom av at morkaka festa seg(?). Har blødd en gang etter, men ellers bare rosabrunt. Symptomer går litt av å på, så at jeg mista symptomene da var bare tilfeldig! Belager meg på å blø flere ganger, men skulle ikke bekymre meg før blødningen tok seg opp i mengde og jeg evt får store smerter.

Jeg kommer tilbake her jeg:angel11 Dro på ultralyd dagen etter og fikk se en sprell levende baby. Hun trodde kanskje at blødninga kom av at morkaka festa seg(?). Har blødd en gang etter, men ellers bare rosabrunt. Symptomer går litt av å på, så at jeg mista symptomene da var bare tilfeldig! Belager meg på å blø flere ganger, men skulle ikke bekymre meg før blødningen tok seg opp i mengde og jeg evt får store smerter.
Akkurat det samme skjedde med meg. Jeg blødde masse i går, og der kom store koagler. Var 100 % sikker på at nå var det over. Men fikk tatt UL hos privat gyn i dag. Og alt ser heldigvis bra ut! Gyn trodde det var en morkakeblødning.

Jeg har mistet i uke 7 tidligere, og den klumpen som kom ut da var ikke til å ta feil av, kanskje 10 cm. stor klump med morkake. Og hadde sterke smerter. Godt å høre at det har gått bra med dere, skriver det bare fordi jeg vet at mange ser etter koagler når de blør uten at de helt vet hva de skal se etter.

Back
Topp