Spontanabort?

Totoro

Glad i forumet
Februarbarna 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Jeg våknet i 4-tiden i natt av at jeg hadde skikkelig vondt i magen. Gikk på do, og kom noen dråper blod som så litt utvannet ut. Har ikke blødd tidligere dette svangerskapet, men spottet litt i starten av det forrige - noe som gikk bra. Mageknipen lignet heller ikke på menssmerter slik jeg har lest at det pleier å gjøre, men var i øvre/midtre del av magen. Tok en paracet og det ble ganske raskt bedre. Kjenner ikke så mye til det nå og kom ikke noe blod når jeg gikk på do i 7-tiden.

Hvordan har spontanaborten startet for dere som har hatt det? Det er liksom kombinasjonen av magevondt og blod som gjør meg redd, hadde det bare vært en av delene hadde jeg nok ikke vært så bekymret. Vet dere ikke kan forutsi hva som vil skje, men måtte bare få det ut et sted.

Hei! Jeg har hatt fire stykker tidligere . Noen av de startet med blod etterfulgt av kramper og ved den ene våknet jeg på natten til rie lignende smerter og masse blod.

Jeg hadde det helt likt som deg i natt. Våknet kl 02 med kjempe vondt i magen. Det kom litt lyyyys rosa på papiret da jeg tørket meg, men jeg er ikke bekymret. Tror ikke du heller har grunn til det. Selv om jeg skjønner at det ikke er lett:(Krysser fingrene for deg!!! :HeartredHvor langt er du på vei?

Last edited:
Hei! Jeg har hatt fire stykker tidligere . Noen av de startet med blod etterfulgt av kramper og ved den ene våknet jeg på natten til rie lignende smerter og masse blod.

Jeg hadde det helt likt som deg i natt. Våknet kl 02, men kjempe vondt i magen. Det kom litt lyyyys rosa på papiret da jeg tørket meg, men jeg er ikke bekymret. Tror ikke du heller har grunn til det. Selv om jeg skjønner at det ikke er lett:(Krysser fingrene for deg!!! :HeartredHvor langt er du på vei?
Takk!:Heartred Har googlet mye de siste timene, og siden det ikke har kommet noe mer blod har jeg et håp om at det ikke er noe farlig. Nå er jeg litt kvalm også, noe jeg ikke har vært hittil, så kanskje jeg faktisk bare er i ferd med å bli syk eller noe. Håper det :hilarious: Er 5+1 :)

Smerter ved spontanabort tror jeg er mer sentrert i livmoren og rundt der. Jeg hadde en veldig tidlig spontanabort så hadde ikke så mye smerter, men de jeg hadde var som mensensmerter.

Så hvis du hadde smerter lenger oppe tenker jeg at det er luftsmerter eller fordøyelsessmerter. Tarmene jobber litt senere når man er gravid. :happy:

Det har ikke skjedd noe mer, så jeg har slått meg til ro med at det var falsk alarm :joyful:

Har hatt 2 SA som starta med spotting i noen dager så kom det litt brunt blod før det gikk over til lyserosa å mer å mer friskt blod. Smertene kom når blødningen kom opp i mensmengde å aborten var godt i gang så økte det kraftig så fort smertene kom. Så min erfaring er at tegn til blødning kommer ett stykke i forveien før smerter når en SA er på gang.

Høres ut som det du har opplevd her er en veldig uskyldig blødning:Heartred hvis det har stoppa å kommet normalfarga utflod i etterkant, ville jeg ikke bekymra meg for det men vet det er lettere sakt enn gjort. Med mine SA har spottingen aldri stoppa opp når det først har skjedd men heller fortsatt å økt på etter hvert.
Krysser fingrene for deg å spira, tror dette er en uskyldig blødning:)

Back
Topp