Spontanabort

SillyMilly

Forelsket i forumet
Hvordan er spontanabort?
Hvordan ser det ut? Er det sterke eller moderate smerter? Hvordan oppleves det? Når mistet du eventuelt? Hvor lenge varer det? Hvordan var utfloden? Når kom blodet?

Jeg har mistet to ganger.
Ene gangen som en vanlig mens med murrende menssmerter, og andre gangen klumpete blødning og sterkere smerter som kom i rier.
Begge ganger rundt 6 uker på vei.

Rundt 6 uker, ingen smerter overhodet. Blødde litt på kvelden, blødde mer med litt klumper dagen etter. Mer som en mild mens som varte 2,5 dag. Trodde egentlig ikke det hadde skjedd, siden det var så smertefritt og «lite».
Etter tre dager merket jeg at hormonene var på vei ut av kroppen. Fikk bekreftet på ul

Jeg mistet tidligere i år, 7+0. Gikk noen uker med litt blødning av og til. Hematom i livmor bekreftet med ultralyd i uke 5. Startet vel med sterke smerter dagen før. Såpass at jeg trengte smertestillende. Kjente plutselig at det rant mellom beina, og da kom det mye blod og en intakt fostersekk med et helt embryo i! Blødde my resten av dagen, og litt de neste 2 ukene :Heartred

Jeg har mistet 2 ganger, før uke 5.
Første gang:
Startet med rosa utflod, på kvelden kom det litt blod, og dagen etter masse blod med klumper. Hadde ingen smerter, blødde i ca 2 uker.
Andre gang:
Startet med gul/oransje utflod, senere rosa, så vanlig mens uten klumper, og ingen smerter. Blødde av og på i 2uker.

Mistet i juli, ca 5 uker. Helt uten smerter, kanskje noe ‘strekninger’ på høyre side’
Hcg sank ca 2 dager før jeg begynte å blø :( Mandag: Ukesindikator sank fra 2-3 (lørdag) til 1-2 (mandag) Dro til lege, hcg på 55
Onsdag: jeg begynte å blø rødt blod ganske med en gang, ingen ‘forvarsel’ slik som mens. Blødde i tre dager.

mer du redd du opplever det nå?

Mistet i juli, ca 5 uker. Helt uten smerter, kanskje noe ‘strekninger’ på høyre side’
Hcg sank ca 2 dager før jeg begynte å blø :( Mandag: Ukesindikator sank fra 2-3 (lørdag) til 1-2 (mandag) Dro til lege, hcg på 55
Onsdag: jeg begynte å blø rødt blod ganske med en gang, ingen ‘forvarsel’ slik som mens. Blødde i tre dager.

mer du redd du opplever det nå?
Ja :(

Jeg hadde en SA i juni når jeg var 4+3. Blødde slimete blod første dagen og dette pågikk av og på i 4 uker. Mye mindre enn jeg blør under mensen og jeg hadde ingen smerter. Fikk henvisning til gynekolog fra fastlegen og fikk der bekreftet av livmoren var tom. Deretter ble jeg fulgt opp med ukentlige blodprøver til Hcg nivået var under 5.

Håper du ikke går gjennom en SA nå, men dersom du mistenker det, ta kontakt med legen din og insister på en henvisning til gynekolog. Det er ufattelig trist å få det bekreftet, men vil si usikkerheten er enda verre. ❤️

Huff, så leit å høre at du tror du gjennomgår det nå. Jeg har litt lyst å si at du ikke skal spørre og Google, men skjønner jo det det blir som et halmstrå.. Håpet :oops:

Hvor langt på vei? Er du før uke 6 et det nok best å få tatt hcg med to dagers mellomrom hos legen din, da vil dere se om hcg går opp eller ned. Før den tid vil det ikke vises på ultralyd.

Fortell gjerne, så vi kan støtte deg så godt vi kan :Heartred

Huff, så leit å høre at du tror du gjennomgår det nå. Jeg har litt lyst å si at du ikke skal spørre og Google, men skjønner jo det det blir som et halmstrå.. Håpet :oops:

Hvor langt på vei? Er du før uke 6 et det nok best å få tatt hcg med to dagers mellomrom hos legen din, da vil dere se om hcg går opp eller ned. Før den tid vil det ikke vises på ultralyd.

Fortell gjerne, så vi kan støtte deg så godt vi kan :Heartred
Ja jeg googler meg i hjel…
Jeg er 5+5/6 nå… jeg har sendt melding til legen, så får nok svar i morgen forhåpentligvis. Jeg har litt kraftige blødninger med klumper, veldig likt mensen egentlig. takk <3

Åh, det høres desverre ute som en SA :Heartred Så godt du har sendt sms til legen, håper du får svar i morgen. Ut fra det vil jeg tro du er fort kort til å se noe på ultralyd, men hcg måling vil gi deg en veldig god pekepinn. Ofte er hcg sunket når man først begynner å blø, så du vil kanskje skjønne lunta allerede er svaret på første måling.

Få deg en natts søvn nå, så plukke opp tråden i morgen - får ikke gjort noe fra eller til dessverre, men la kjæresten ta godt vare på deg i natt :Heartred

Jeg er 5+5/6 nå… jeg har sendt melding til legen, så får nok svar i morgen forhåpentligvis. Jeg har litt kraftige blødninger med klumper, veldig likt mensen egentlig. takk <3
Åh nei så vondt å høre :( høres nok ut som det er en spontanabort da. selvom man ikke har vært gravid så lenge så har man begynt å drømme, glede seg, og se det for seg. Jeg visste om graviditeten 1 uke før jeg mistet, det var sårt lenge etterpå. Ville bare bli gravid på nytt, og det tok jo en evighet føltes det ut som. Vi holder jo det at vi skal ha en til hemmelig, men jeg måtte si det til søsteren min, og det var veldig godt å gråte det ut til henne.
Sender deg en stoooor klem og krysser fingrene!

Klem til deg:Heartblue

Jeg hadde SA i august rundt uke 4-5. Begynte med litt brunlig spotting, så kom litt mensensmerter i mage/rygg på likt som jeg begynte å blø mer friskt blod. Blødde ikke mye, bare når jeg var på do. Målte hcg hos legen med 2 dagers mellomrom, og det var stigning men veldig lave tall så det så ikke bra ut. Blødningene tok seg opp etter noen dager, men var som en mild mens. Blødde rett over en uke. Sender deg en klem, håper det ikke er SA:Heartred Det er ikke noe kjekt å gå igjennom:Heartred

Jeg har hatt en SA. Smertene hos meg var veldig kraftige, blødde mye i 2 dager. Som vil si jeg blødde igjennom 2-3 nattbind (som er veldig tykke) hver dag de dagene. Det var som kraftig menstruasjon om jeg får forklare det slik. Varte i 3 dager hos meg så var blødningen over. Det startet med lett blødning som små dråper lys blod.
Ting ordner seg som oftest etter en SA:Heartred selv om det er veldig tungt der og da:Heartred det er flere sjanser igjen :Heartred

Jeg har hatt en SA. Smertene hos meg var veldig kraftige, blødde mye i 2 dager. Som vil si jeg blødde igjennom 2-3 nattbind (som er veldig tykke) hver dag de dagene. Det var som kraftig menstruasjon om jeg får forklare det slik. Varte i 3 dager hos meg så var blødningen over. Det startet med lett blødning som små dråper lys blod.
Ting ordner seg som oftest etter en SA:Heartred selv om det er veldig tungt der og da:Heartred det er flere sjanser igjen :Heartred
Ja heldigvis, ser flere av oss har blitt gravid igjen på første mulighet. Kroppen virker enda mer mottakelig rett etter en graviditet.

Alt går fint med meg selv om jeg tror (99,9% sikker) det er SA. Jeg tok digital test og den var gått ned til 1-2. skal uansett til legen om en uke.
Så fint å se at flere opplever å bli gravid igjen så kjapt :Heartred Jeg tar med meg det positive og det er at jeg kan hvertfall bli gravid og at kroppen støter ut det som ikke er riktig, og at det var fint at det skjedde så tidlig som i uke 6 istedenfor seinere når jeg gjerne hadde fått sterkere tilknytning :love2 Dette var min første graviditet, og jeg gikk å tenkte «tenk hvis det går» istedenfor «tenk hvis det ikke går». Så jeg var egentlig forberedt. Håper det går fint med alle dere! :Heartred
Forhåpentligvis kommer jeg bare et par mnd seinere enn dere ;)

Alt går fint med meg selv om jeg tror (99,9% sikker) det er SA. Jeg tok digital test og den var gått ned til 1-2. skal uansett til legen om en uke.
Så fint å se at flere opplever å bli gravid igjen så kjapt :Heartred Jeg tar med meg det positive og det er at jeg kan hvertfall bli gravid og at kroppen støter ut det som ikke er riktig, og at det var fint at det skjedde så tidlig som i uke 6 istedenfor seinere når jeg gjerne hadde fått sterkere tilknytning :love2 Dette var min første graviditet, og jeg gikk å tenkte «tenk hvis det går» istedenfor «tenk hvis det ikke går». Så jeg var egentlig forberedt. Håper det går fint med alle dere! :Heartred
Forhåpentligvis kommer jeg bare et par mnd seinere enn dere ;)
For en nydelig innstilling :Heartpink Skal jeg ta med meg videre om det går galt her og.

Back
Topp