Spontanabort?

Prematurmammaen

Andre møte med forumet
Jeg er gravid 8+2 i dag. Men i sta så kom det slim med blod i på papiret. Jeg har hatt litt milde mensenmurringer i dag, men ikke noe kraftige. Kan dette være et tegn på spontanabort, eller MA? Jeg er gravid for første gang og er litt bekymret. Er det noen der ute som har opplevd liknende og at det likevel går bra. Jeg legger med bilde: beklager for ekkelt bilde.

Vedlegg

• C7AE115A-46EB-4016-8DE6-385C4318C264.jpeg
    C7AE115A-46EB-4016-8DE6-385C4318C264.jpeg
    27,2 KB · Visninger: 50
Jeg foreslår at du kontakter legevakt. Det kan være SA, det kan være ingenting. Bare lege (og evt ultralyd) vil kunne svare

Det behøver ikke være noe farlig i det hele tatt.
Jeg blødde mye mer enn det, og varierende mengde, i mange uker til og fra med begge mine to.
Husker ikke med eldste, men med yngste kunne jeg nesten ikke hoste en gang uten at jeg begynte å blø, og blødde innimellom helt frem til uke 24.

Man får sartere slimhinner under et svangerskap, og det er ikke mye som skal til alltid før man blør.

Murringer kan være alt mulig, fra sa til at kroppen endrer seg og ting vokser og strekker seg.
Hvordan går det?

mulig jeg har svart deg før, men jeg har blødd i begge mine svangerskap. Det har ikke vært noe problem, men jeg er blitt bedt om å unngå trening, tunge løft og samleie en uke etter blødningen. Første graviditet tror gyn at blødde jeg fra et sår på livmorhalsen og andre gang var blødningen mellom livmoren og morkaken. Siste gang var det ganske mye blod, rant i et par dager. Det gikk også helt fint :)

Slik som det hadde jeg masse av i mitt første svangerskap! Var kjemperedd. Men det skyldtes bare lavtliggende morkake og hun ble født til termin sunn og frisk.

Lykke til ❤️

Tusen hjertelig takk for svar, alle sammen. Jeg skal til legen på torsdag, og skal be om å bli henvist til en ultralyd. Tusen takk for masse oppmuntring. Jeg er veldig redd for en MA. Det er nok ikke SA siden da ville jeg muligens blødd mer? Det kommer kun lysebrun utflod, og den eneste gangen det har vært rødt var det på bildet. Men hvis jeg tar en tampong inn så kan det bli litt rødt på den, men mest brunt. Takk for svar alle sammen.

Tusen hjertelig takk for svar, alle sammen. Jeg skal til legen på torsdag, og skal be om å bli henvist til en ultralyd. Tusen takk for masse oppmuntring. Jeg er veldig redd for en MA. Det er nok ikke SA siden da ville jeg muligens blødd mer? Det kommer kun lysebrun utflod, og den eneste gangen det har vært rødt var det på bildet. Men hvis jeg tar en tampong inn så kan det bli litt rødt på den, men mest brunt. Takk for svar alle sammen.
Jeg tenker det går helt bra jeg.
Men jeg ville unngått å holde på oppi der, og stikke tamponger inn. Det kan skade slimhinnene mer sånn at det er derfor det blir rødt på dem.

Brunt er jo gammelt blod, så er jo ikke da store mengder blod

Jeg tenker det går helt bra jeg.
Men jeg ville unngått å holde på oppi der, og stikke tamponger inn. Det kan skade slimhinnene mer sånn at det er derfor det blir rødt på dem.

Brunt er jo gammelt blod, så er jo ikke da store mengder blod

Neida, det er ikke så mye som kommer av gangen, men det kommer litt hver dag, og hver hang jeg er på toalettet. Jeg måtte bare prøve med en tampong for å sjekke om det var mye igjen der, noe det var. Jeg skal til legen i morgen, og be om tidlig ultralyd. Så håper jeg får det. Tusen takk for at dere tar dere tid il å svare. Dere er virkelig helt fantatsiske!

Neida, det er ikke så mye som kommer av gangen, men det kommer litt hver dag, og hver hang jeg er på toalettet. Jeg måtte bare prøve med en tampong for å sjekke om det var mye igjen der, noe det var. Jeg skal til legen i morgen, og be om tidlig ultralyd. Så håper jeg får det. Tusen takk for at dere tar dere tid il å svare. Dere er virkelig helt fantatsiske!
Hvordan har det gått idag? :Heartred

Det gikk fint. Legen tok en underlivsprøve og så at det lå litt blod ved mormunnen, som ville komme ut etterhvert. Jeg ble henvist til sykehuset i morgen så da skal jeg på ultralyd kl 10.00 jeg holder dere oppdatert! ❤️

Det gikk fint. Legen tok en underlivsprøve og så at det lå litt blod ved mormunnen, som ville komme ut etterhvert. Jeg ble henvist til sykehuset i morgen så da skal jeg på ultralyd kl 10.00 jeg holder dere oppdatert! ❤️
Masse lykke til, håper det går bra

Tusen hjertelig takk❤️ Det håper jeg også. Dette barnet er veldig ønsket. Så jeg er veldig redd for at det ikke skal gå bra
Masse lykke til! Håper du ser et bankende hjerte på ultralyd ❤️

Det gikk ikke bra. Jeg har en MA. Fosterets størelse tilsvarte 4 uker, og ikke 9+1. Så nå skal jeg tilbake på ultralyd om en uke. Og så må vi få det ut, hvis ikke hjertet slår da heller. Jeg er helt knust

Det gikk ikke bra. Jeg har en MA. Fosterets størelse tilsvarte 4 uker, og ikke 9+1. Så nå skal jeg tilbake på ultralyd om en uke. Og så må vi få det ut, hvis ikke hjertet slår da heller. Jeg er helt knust

Sender deg en stor klem!

Vet dessverre litt for godt hvordan du har det.
Vært der litt for mange ganger selv.

Et stort ønske.
En stor glede
Mange planer for fremtiden
Mange forventninger
Som et barn dagen før julaften
Spendingen, håpet......
.......så ingenting..

Klumpen i halsen
Klumpen i magen
Uansett hva folk sier, det skjedde i min kropp, selvbebreidelsen
Sorgen.
Må gråte, men klarer ikke helt.
Tomheten
:crybaby2:crybaby2:crybaby2

BTW: Det er ikke din feil!!!

Sender dere en stor klem, og ønsker dere masse lykke til videre.

Back
Topp