Spontanabort?

Ive

Andre møte med forumet
Hei. Er 7 uker på vei og frem til fredag var formen veldig fin. På fredag hadde jeg litt brun utflod, men ingen smerter. På lørdag begynte jeg å blø litt og hadde menslignende smerter - vondt i korsryggen og murringer/stikking i magen. Disse smertene var verst natt til søndag og var litt blod som rant ut når jeg gikk på do om morgenen, men var ingen klumper. Nå har jeg ikke lengre vondt i korsryggen men har fortsatt litt smerter i magen. Jeg blør litt enda, men har ikke blødd store mengder. Kan sammenlignes med de siste dagene i en vanlig mens.

Dette er første gang jeg er gravid og synes det er veldig ekkelt å oppleve dette. Høres det ut som en spontanabort?

Ved mine spontanaborter har jeg vært helt sikker på hva det var i alle fall. Masse blod, klumper og ordentlig vondt. Så dette kan være helt normalt - men syns du skal kontakte legen din i morgen. Krysser fingrene!

Du får se hvor lenge det varer. Er det spontanabort så vil det komme klumper og blø mye med smerter. Men mange som blør ellers i svangerskapet uten at det er noe farlig. Bare ta det med ro til du vet hva det er :) Lykke til håper alt går bra :)

Jeg blør også :( en liten blødning på torsdag, brun utflod fredag og lørdag og så litt friskt blod igjen i dag. Ingen god følelse:( det er bare å ta tiden til hjelp, er jo ikke noe å gjøre for at det skal gå ene eller andre veien..

Hei. Er 7 uker på vei og frem til fredag var formen veldig fin. På fredag hadde jeg litt brun utflod, men ingen smerter. På lørdag begynte jeg å blø litt og hadde menslignende smerter - vondt i korsryggen og murringer/stikking i magen. Disse smertene var verst natt til søndag og var litt blod som rant ut når jeg gikk på do om morgenen, men var ingen klumper. Nå har jeg ikke lengre vondt i korsryggen men har fortsatt litt smerter i magen. Jeg blør litt enda, men har ikke blødd store mengder. Kan sammenlignes med de siste dagene i en vanlig mens.

Dette er første gang jeg er gravid og synes det er veldig ekkelt å oppleve dette. Høres det ut som en spontanabort?
Sniker fra mars - :)
Ved spontanabort so blør du veldig masse, noken opplever smerte og noken har ik smerter ( eg mista 2 gonger, den eine gongen oppdaga vi på OUL og den andre mista eg veldig tidlig, men begge uten smerte. Dessverre so er de ik mykje du kan gjere, men har du veldig store smerter kontakt legen, kanskje du for ein ul og:) Kryssa fingrane at de e ein uskyldig blødning:) Eg og blødde i to veke fra veke 5 til 7 og i dag er eg strax i veke 17 :) Kryssa fingrane for deg :)

Det er vanskelig å si hva det er. Jeg syns det høres positivt ut at ikke blødningen har økt veldig. Og det er mange som blør litt i starten. De sier slimhinnene blør ekstra lett under graviditet. Min SA var tidlig, og det var ikke tvil om at jeg mistet. Så om du har en SA i uke 7 tror jeg at det vil være mye blod og klumper.

Prøv å ta det med ro. Lykke, lykke til! Dra til legen hvis du føler for det. Kanskje du kan få en tidlig ultralyd.

dra til legen. Er bare legen som kan gi deg svar :) jeg var usikker i forrige uke og veldig urolig, trodde det var starten på en sa. Dro til legen og alt var bra :)

Back
Topp