Spontanabort uke 5

Bkno5806830

Andre møte med forumet
Hei. Jeg og typen har prøvd å bli gravide. Jeg har alltid hatt regelmessig mensturasjon (28-29 dager syklus). Sist menstrasjon var 1 april, og mensen kom ikke når den skulle rundt 30.04/1.05, og var heller ingen tegn til det. Senere den uken fikk jeg murringer i magen. To to graviditetstester og begge var negative. En uke etter jeg skulle fått mensen, altså 7.05 så fikk jeg veldig smerter i magen (liknende mensensmerter jeg pleier å få) også kom blødningen litt etterpå. Smertene avtok på kvelden og i dag er de mildere, de er der men ikke så sterke. Og jeg har sett ett par klumper i blodet.

Kan dette være en spontanabort? Eller er det bare en forsinket menstrasjon?

Hei. Jeg og typen har prøvd å bli gravide. Jeg har alltid hatt regelmessig mensturasjon (28-29 dager syklus). Sist menstrasjon var 1 april, og mensen kom ikke når den skulle rundt 30.04/1.05, og var heller ingen tegn til det. Senere den uken fikk jeg murringer i magen. To to graviditetstester og begge var negative. En uke etter jeg skulle fått mensen, altså 7.05 så fikk jeg veldig smerter i magen (liknende mensensmerter jeg pleier å få) også kom blødningen litt etterpå. Smertene avtok på kvelden og i dag er de mildere, de er der men ikke så sterke. Og jeg har sett ett par klumper i blodet.

Kan dette være en spontanabort? Eller er det bare en forsinket menstrasjon?

Det kan ha vært en kjemisk graviditet/spontanabort!
Bare kopiert fra denne siden
«Kjemisk graviditet
Kjemisk graviditet, er en variant av spontan abort. Denne formen for graviditet finner sted i løpet av de fem første ukene av svangerskapet.
En ultralyd kan ikke oppdage noe foster, men kroppen produserer hCG-hormonet, så resultatet av en graviditetstest vil være positivt. En kjemisk graviditet gir derfor positivt utslag på graviditetstest, men så vil det komme blødning raskt etterpå. Noen ganger kan denne blødningen være kraftigere enn en normal menstruasjonsblødning, og ofte inneholde koagler.»

https://www.klinikkfjeld.no/habituell-abort-gjentatte-spontaborter/

Ikke lett å vite; uten positiv test, så kan det også like godt være en litt sen menstruasjon også.

Tok to tester den uka jeg egentlig skulle ha mensen. Den første var negativ og den andre skimta jeg en svaaaak strek (sytråd tynn liksom), men er usikker om den var positiv eller negativ.

Tok en test i går (bare for å sjekke, selvom jeg blødde) og den var definitivt negativ. Hadde jeg vært gravid og det hadde vært en SA så ville den vell vist positiv selvom?

Back
Topp