Spontanabort uke 5..

.Anonym.

Glad i forumet
dere som har hatt spontanabort så tidlig, hadde dere veldig mye smerte? Og blødde veldig mye?

Jeg mister på torsdag. Hadde ekstreme smerte og blødde mye. Blør fortsatt veldig mye, men smertene er litt mindre. Bruker mye paracet. De hadde vell sett på innvendig ultralyd om det er nødvendig med utskraping? Eller er ikke det vanlig når man mister så tidlig??

Tok det lang tid før dere prøvde på nytt etter spontanabort ?

Så trist at du mistet, sender en god klem! Ettersom jeg har forstått så skal alt komme ut av seg selv når man mistet så tidlig. Vi ville ikke vente med å prøve igjen, men ble hindret av at sambo måtte på jobb på sjøen, så første ordentlige pp etter SA i oktober blir nå i jula!

dere som har hatt spontanabort så tidlig, hadde dere veldig mye smerte? Og blødde veldig mye?

Jeg mister på torsdag. Hadde ekstreme smerte og blødde mye. Blør fortsatt veldig mye, men smertene er litt mindre. Bruker mye paracet. De hadde vell sett på innvendig ultralyd om det er nødvendig med utskraping? Eller er ikke det vanlig når man mister så tidlig??

Tok det lang tid før dere prøvde på nytt etter spontanabort ?

Bløde MY så dabba det va etter 1 uke, til vanlig mens vill æ si. Så stoppa alt opp etter nesten 14 daga blødning. Mista i uke 5 også :-/
Du bør dra å få sjekka om det e resta og da blir det innvendig ultra :)
Kan vær nødvendig me utskraping, man vet aldri.

Jeg hadde mye smerter natt til 4. Dagen ca. Blødde mye, men mest klumper som kom når jeg var på do. Så når jeg kom til ro med hva som hadde skjedd så gikk jeg mye på do for å få det ut..

Jeg blødde i kun en uke. Men neste mens kom også med litt smerter. Jeg har forstått det slik at alt kommer ut ganske greit når det er tidlig. Og hvis ikke så kommer det gjerne ved neste mens. Jeg hadde ingen kontroll, men fikk positiv test igjen i dag. Mistet i slutten av september:) var da 5+0, men etter kartlegging av syklus i ettertid ser jeg at jeg kanskje kun var et sted mellom 4+3 og 5.

Jeg mistet uke 7-8. Begynte med brunlig utflod og blodspor, fikk time hos gynekologen som fant fostersekk, men ingen hjerte. Ble satt opp til kontroll en uke etter. Om kvelden spontanaborterte jeg og på vaginal ultralyd en uke etter fikk jeg bekreftet at alt var kommet ut. Jeg hadde da også sluttet å blø

Glemte å svare på det med smerter. Ja, der vR smerter. Sterkere enn vanlig mens. Kjente det veldig i ryggen, blødde rikelig de første par dagene. Prøvde igjen ved neste eggløsning

Jeg hadde ikke noe særlig smerter da jeg mistet i oktober, var da 5+4. Blødde en del, men det gav seg etter 4/5 dager. Vi ble gravide igjen i 1 pp etter mens, men har nå mistet igjen i en MA :(

Last edited:
Jeg mistet uke 4/5 etter å ha spottet lenge. Jeg blødde mye og hadde ganske mye smerter, det var mest i korsryggen, men smertestillende hjalp godt. Gikk til gynekolog og fikk beskjed om at alt var på vei ut og at utskrapning ikke var nødvendig.

først sender jeg en veldig god klem <3 jeg mistet sist i uke 7, men jeg opplevde ikke mye smerter.. dersom du er bekymret ring gjerne legevakten og forhør deg, og ta en paracet <3

Spotta først i 4 dager. Først bare litt og etterhvert brunrødt blod. Den dagen jeg aborterte kjentes det ut som moderate rier som kom med gjevne mellomrom. Tok 2 sterke idux og et godnattbind og la meg i senga 3-4t. Da jeg stod opp og gikk på do blødde jeg mye og det kom ut en klump på 3cm. Utrivelig når det står på som værst... Var 6+3 da jeg mista. Håper å bli gravid igjen snart...

Nei, ikke smerter... Bare blødde og hadde mens-smerter på en måte..
Sender deg en god klem :(

Jeg har mistet både i uke 5 og før og etter og har forskjellige erfaringer med SA. Noen ganger var det veldig smertefullt, andre ganger var det som vanlig mens, men det som kom ut var endel annerledes uten å gå i detaljer om det. Kroppen min er også dårlig på å ordne opp og har ved noen av SA'ene blødd i månedsvis og hatt HCG på ca 100 uten at man har klart å avdekke rester..

Var ulikt fra de forskjellige gangene om vi prøvde på nytt igjen med en gang, ventet litt eller lot være å prøve mer.

Når jeg la merke til at det var en SA som var i gang hadde jeg ikke fysisk vondt. En del blødning, men koaguler hele veien.
Var på kjøpesenter når jeg plutselig merket at det ble "vått" i trusen, skjønte at noe var feil der og da.
Dro så til legevakten og ble henvist til UL dagen etter.
Der falt det ut en stor slimklump rett før jeg skulle inn til legen for UL.

Hadde ikke fysiske smerter i det hele tatt egentlig.
Kun mageknipe ca en uke før, og rødt på papiret etter jeg var på do og tisset.

Og det med å prøve igjen, så fikk vi anbefalt 1-2 sykluser for å la "livmoren hvile". Og jordmor anbefalte at man ventet så lenge man selv følte var riktig. At man måtte sørge i fred, men hun sa også minimum 1-2 sykluser.

Back
Topp