Spontanabort uke 3-4, men testen blir sterkere positiv

Bkno5656920

Første møte med forumet
Heisann,

Ny på forumet her, og har noen spørsmål. Men litt bakgrunn først! Tok første dose av corona vaksinen 22 juli, og fikk mensen (som forventet) 26 juli-28 juli. Begynte å ta eggløsningstester syklusdag 12 (6 august) og fikk smilefjes dag 13 (7 aug). Kjente murringer og lignende 12 august, og prøvde meg på en tidlig test. Den slo umiddelbart ut med 2 streker, så jeg tok en digitaltest som slo ut «gravid 2-3 uker». Synes alt var litt merkelig, men slo meg til ro med det..

Kvelden 17 august fikk jeg friskt blod på papiret, men det forsvant etter 2 tørk. 18 august ble det bare mer og mer blod, og jeg har vell konkludert med at det var en SA. Sluttet å blø 20 august. Og etter jeg sluttet å blø har vi ikke prøvd igjen, men vi har hatt samleie når vi har ønsket. Testene har ikke blitt negativ, og nå ser de slik ut:

upload_2021-8-31_20-2-42.jpeg

Den øverste er fra lørdag (28 august), så søndag, mandag og den nederste er fra idag. Alle testet på morgenurin. Jeg har vært hos legen for å ta blodprøve idag, men lurer på om noen av dere har vært borti lignende og kan dele erfaringer?

Håper bildet kom med, og takker så mye på forhånd for svar

-C
 
Heisann,

Ny på forumet her, og har noen spørsmål. Men litt bakgrunn først! Tok første dose av corona vaksinen 22 juli, og fikk mensen (som forventet) 26 juli-28 juli. Begynte å ta eggløsningstester syklusdag 12 (6 august) og fikk smilefjes dag 13 (7 aug). Kjente murringer og lignende 12 august, og prøvde meg på en tidlig test. Den slo umiddelbart ut med 2 streker, så jeg tok en digitaltest som slo ut «gravid 2-3 uker». Synes alt var litt merkelig, men slo meg til ro med det..

Kvelden 17 august fikk jeg friskt blod på papiret, men det forsvant etter 2 tørk. 18 august ble det bare mer og mer blod, og jeg har vell konkludert med at det var en SA. Sluttet å blø 20 august. Og etter jeg sluttet å blø har vi ikke prøvd igjen, men vi har hatt samleie når vi har ønsket. Testene har ikke blitt negativ, og nå ser de slik ut:

Vis vedlegget 364687

Den øverste er fra lørdag (28 august), så søndag, mandag og den nederste er fra idag. Alle testet på morgenurin. Jeg har vært hos legen for å ta blodprøve idag, men lurer på om noen av dere har vært borti lignende og kan dele erfaringer?

Håper bildet kom med, og takker så mye på forhånd for svar

-C
Man kan blø i svangerskapet uten at det trenger å være en spontanabort. Hva sa legen?
 
Er vel kjemisk graviditet når det er før uke 5. Har hatt det før et par ganger, og heldigvis så har syklusen hos meg i hvert fall vært normal, hvor mensen er kommet litt forsinket. For meg høres det nesten ut som at du har hatt eggløsning tidligere enn du trodde, og denne blødningen du hadde, er kanskje mensen? Slik foregikk det i hvert fall med meg:)

Hvis testene fortsetter slik, og stiger litt eller ikke synker. Så ville jeg tatt meg en tur til lege/gyn rimelig kjapt, da det kan være et tegn på exu (graviditet utenfor livmor.)

lykke til❤️
 
Heisann,

Ny på forumet her, og har noen spørsmål. Men litt bakgrunn først! Tok første dose av corona vaksinen 22 juli, og fikk mensen (som forventet) 26 juli-28 juli. Begynte å ta eggløsningstester syklusdag 12 (6 august) og fikk smilefjes dag 13 (7 aug). Kjente murringer og lignende 12 august, og prøvde meg på en tidlig test. Den slo umiddelbart ut med 2 streker, så jeg tok en digitaltest som slo ut «gravid 2-3 uker». Synes alt var litt merkelig, men slo meg til ro med det..

Kvelden 17 august fikk jeg friskt blod på papiret, men det forsvant etter 2 tørk. 18 august ble det bare mer og mer blod, og jeg har vell konkludert med at det var en SA. Sluttet å blø 20 august. Og etter jeg sluttet å blø har vi ikke prøvd igjen, men vi har hatt samleie når vi har ønsket. Testene har ikke blitt negativ, og nå ser de slik ut:

Vis vedlegget 364687

Den øverste er fra lørdag (28 august), så søndag, mandag og den nederste er fra idag. Alle testet på morgenurin. Jeg har vært hos legen for å ta blodprøve idag, men lurer på om noen av dere har vært borti lignende og kan dele erfaringer?

Håper bildet kom med, og takker så mye på forhånd for svar

-C

Det kan være at du har hatt en SA, men at ikke alt er kommet ut. Jeg hadde en sånn inkomplett SA. Mine tester var positive lenge etterpå, og ultralyd viste at det var rester igjen. Hvis det er det, kommer det mest sannsynlig ut ved neste mens, eller du kan få Cytotec for å hjelpe kroppen å støte ut resten.

Men som det skrives over, er det jo også mange som blør i svangerskapet og det går fint, så ikke ta sorgene på forskudd :happy:
 
Back
Topp