Spontanabort og medisinsk hjelp

T.C

Flørter med forumet
Hei igjen<3 Jeg var på sykehuset i går og fikk bekreftet at embryoet sitt hjerte hadde sluttet å slå. Jeg hadde begynt å blø en del når jeg var der, og legen mente at kroppen nok kom til å ordne opp av seg selv. Jeg var på vei til å gå, men så målte de feberen min. Jeg hadde 37.8 og hun sa da at de mistanke om en liten infeksjon. Jeg var ikke dårlig eller noe, og hadde ekstremt lite lyst å få tabletter for å få fortgang i dette. Hun sa da plutselig at det så ut til at embryoet ikke skulle komme ut med det første, selvom hun rett før hadde sagt det motsatte. Jeg ble sterkt rådet til å ta Mifegyne med etterfølgende aborttabletter hjemme. Jeg tok Mifegyne der, og blødde ekstremt masse når jeg dro derfra. Jeg er helt sikker på at embryoet er kommet ut, da jeg så at det kom en gjennomsiktig aktig slimpose, samt en større klump lignende embryo. Har blødd masse resten av dagen, og nå mot kvelden har det avtatt litt. Planen er at jeg skal ta oksytocin i morgen tidlig for å fullføre behandlingen. Men jeg kvir meg så masse til dette, og føler heller ikke jeg trenger det fordi jeg tror alt er kommet ut. Hva tenker dere? Er det skummelt å la være? Er redd for at det skal gjøre ekstra vondt dersom alt allerede er ute, og føler også da at det er unødvendig.. jeg er nok ekstra skeptisk og bekymret for slikt fordi jeg ALDRI tar noen form for smertestillende, legemidler osv..

Hei igjen<3 Jeg var på sykehuset i går og fikk bekreftet at embryoet sitt hjerte hadde sluttet å slå. Jeg hadde begynt å blø en del når jeg var der, og legen mente at kroppen nok kom til å ordne opp av seg selv. Jeg var på vei til å gå, men så målte de feberen min. Jeg hadde 37.8 og hun sa da at de mistanke om en liten infeksjon. Jeg var ikke dårlig eller noe, og hadde ekstremt lite lyst å få tabletter for å få fortgang i dette. Hun sa da plutselig at det så ut til at embryoet ikke skulle komme ut med det første, selvom hun rett før hadde sagt det motsatte. Jeg ble sterkt rådet til å ta Mifegyne med etterfølgende aborttabletter hjemme. Jeg tok Mifegyne der, og blødde ekstremt masse når jeg dro derfra. Jeg er helt sikker på at embryoet er kommet ut, da jeg så at det kom en gjennomsiktig aktig slimpose, samt en større klump lignende embryo. Har blødd masse resten av dagen, og nå mot kvelden har det avtatt litt. Planen er at jeg skal ta oksytocin i morgen tidlig for å fullføre behandlingen. Men jeg kvir meg så masse til dette, og føler heller ikke jeg trenger det fordi jeg tror alt er kommet ut. Hva tenker dere? Er det skummelt å la være? Er redd for at det skal gjøre ekstra vondt dersom alt allerede er ute, og føler også da at det er unødvendig.. jeg er nok ekstra skeptisk og bekymret for slikt fordi jeg ALDRI tar noen form for smertestillende, legemidler osv..
Sniker;

Hei! Jeg har ingen erfaring med SA (du kan prøve "vi som har mistet"forumet forsåvidt), men ang oxytocin, så gies dette ofte på rutine rett etter en fødsel også; for å hjelpe livmor å trekke seg sammen og slik redusere blødninger.

Men, legger bare vekt på ordene "informert samtykke". Du har krav på tilstrekkelig informasjon før du samtykker til medisinske inngrep, så jeg anbefaler deg å spørre etter fordeler og ulemper med å ta/ikke ta det, når du kommer dit. Så kan du basere valget ditt på informasjonen du får.

Hei, ring til gyn. Her må de nesten bekrefte at du har kvittert via UL. Jeg hadde hvertfall krevd å bli undersøkt i en slik situasjon. Både for å forsikre om at det ikke er igjen noen rester, fordi de plutselig mistenkte infeksjon, ga deg myfegyne, ga deg motsiende beskjed og hvis du trenger en trygghet/forsikring.
Å utføre abort hjemme er et tilbud, ikke krav. Du har rett til oppfølging hvis du er usikker på hva du skal gjøre videre. Men at du har avtagende blødning (og forhåpentligvis ikke har høy temp) er et godt tegn.
Håper du får god hjelp videre:)

Det var trist, føler med deg :Heartbigred
Jeg har fått pillene for abort 2 ganger de siste 2 årene og husker at etter selve klumpen var ute avtok smertene endel… Jeg hadde tatt alt for å fullføre behandlingen. Men det er jo bare å ringe og spørre når du er usikker. Som skrevet over her, man må ikke gjøre alt hjemme-de bare får det til å virke sånn.

Min erfaring er at det slutter å gjøre vondt når fosteret og alt er ute, så tror ikke det blir verre. Men du kjenne dette best selv, følg magefølelse og be også om mer info, for det har du krav på❤️ Du kan sikkert få komme inn en runde til for å sjekke om alt er tømt også!

Back
Topp