Spontanabort og medisinsk hjelp

T.C

Flørter med forumet
Hei igjen! Jeg var på sykehuset i går og fikk bekreftet at embryoet sitt hjerte hadde sluttet å slå. Jeg hadde begynt å blø en del når jeg var der, og legen mente at kroppen nok kom til å ordne opp av seg selv. Jeg var på vei til å gå, men så målte de feberen min. Jeg hadde 37.8 og hun sa da at de mistenke en liten infeksjon som de var redd for skulle forverre seg. Jeg var ikke dårlig eller noe, og hadde ekstremt lite lyst å få tabletter for å få fortgang i dette. Hun sa da plutselig at det så ut til at embryoet ikke skulle komme ut med det første, selvom hun rett før hadde sagt det motsatte. Jeg ble sterkt rådet til å ta Mifegyne med etterfølgende aborttabletter hjemme. Jeg tok Mifegyne der, og blødde ekstremt masse når jeg dro derfra. Jeg er helt sikker på at embryoet er kommet ut, da jeg så at det kom en gjennomsiktig aktig slimpose, samt en større klump lignende embryo. Har blødd masse resten av dagen, og nå mot kvelden har det avtatt litt. Planen er at jeg skal ta oksytocin i morgen tidlig for å fullføre behandlingen. Men jeg kvir meg så masse til dette, og føler heller ikke jeg trenger det fordi jeg tror alt er kommet ut. Hva tenker dere? Er det skummelt å la være? Er redd for at det skal gjøre ekstra vondt dersom alt allerede er ute, og føler også da at det er unødvendig.. jeg er nok ekstra skeptisk og bekymret for slikt fordi jeg ALDRI tar noen form for smertestillende, legemidler osv..
 
Hei igjen! Jeg var på sykehuset i går og fikk bekreftet at embryoet sitt hjerte hadde sluttet å slå. Jeg hadde begynt å blø en del når jeg var der, og legen mente at kroppen nok kom til å ordne opp av seg selv. Jeg var på vei til å gå, men så målte de feberen min. Jeg hadde 37.8 og hun sa da at de mistenke en liten infeksjon som de var redd for skulle forverre seg. Jeg var ikke dårlig eller noe, og hadde ekstremt lite lyst å få tabletter for å få fortgang i dette. Hun sa da plutselig at det så ut til at embryoet ikke skulle komme ut med det første, selvom hun rett før hadde sagt det motsatte. Jeg ble sterkt rådet til å ta Mifegyne med etterfølgende aborttabletter hjemme. Jeg tok Mifegyne der, og blødde ekstremt masse når jeg dro derfra. Jeg er helt sikker på at embryoet er kommet ut, da jeg så at det kom en gjennomsiktig aktig slimpose, samt en større klump lignende embryo. Har blødd masse resten av dagen, og nå mot kvelden har det avtatt litt. Planen er at jeg skal ta oksytocin i morgen tidlig for å fullføre behandlingen. Men jeg kvir meg så masse til dette, og føler heller ikke jeg trenger det fordi jeg tror alt er kommet ut. Hva tenker dere? Er det skummelt å la være? Er redd for at det skal gjøre ekstra vondt dersom alt allerede er ute, og føler også da at det er unødvendig.. jeg er nok ekstra skeptisk og bekymret for slikt fordi jeg ALDRI tar noen form for smertestillende, legemidler osv..
Det kommer jo an på hvor mye du har blødd og hvor langt du var på vei når embryoet døde? Det skal jo en ganske god del blod ut ved en abort, farlig å la vær er det vel ikke frem til du får tatt en ny ul eller hcg prøve i morgen eller på mandag. Men om feberen stiger så er det jo en indikasjon på rester også. Men det er nok ikke farlig å tA de heller. Du må ringe å høre med sykehuset i morgen da? Masse lykke til ❤️ tenker mye på deg ❤️
 
Jeg hadde gjort det som jeg fikk beskjed fra leger om å gjøre. Kan virkelig føle med deg, også når det kommer til at du ikke bruker å ta særlig med tabletter ellers. Jeg er ganske lik der. Har tatt de der pillene der selv, og jeg fikk smerter etter den tabletten som skulle inn i skjeden. Grusomt, men man kommer seg gjennom det og :Heartbigred Hos meg begynte jeg ikke å blø før jeg tok den siste da. Så var helt nødvendig for meg
 
Leit at du måtte gjennom en abort, føler med deg :Heartpink eg kan ikke si noe om medisiner er farlig eller ikke, eg gjør d som legene sier. Når d kommer til prosessen og smertene så opplevde eg d som ekstreme mensen smerter.I tillegg kom sorgen og alle følelsene og hormonene som hører med. Eg var dog bare 8+3 på vei.

Eg vil anbefale deg å kreve oppfølging, om d er ultralyder eller blodprøver så hadde eg krevd d. Ikke ta den norske modellen og vente i 4 uker, det fikk eg beskjed om fra legen i utlandet kunne gi komplikasjoner senere hvis man ventet forlenge med å få fosteret ut.

Føler med deg i prosessen, men lover deg at d vil gå bra til slutt :Heartpink
 
Gikk nettopp gjennom det samme, blødde ekstremt mye dagen etter jeg tok tabeletten på sykehuset. Valgte å fullføre som planlagt med resten av tabelettene
 
Hvis du er veldig tilbakeholden på å ta de pillene ville jeg bedt om en ny ultralyd for å se om det er rester. Det ser de på ultralyd. Det er ikke slik at absolutt alt må komme ut nå heller. Kroppen kvitter seg gjerne med litt rester ved neste menstrasjon. Endometriet skal likevel være under en viss tykkelse. 37.8 i feber er ikke ensbetydende med at kroppen ikke ordner opp selv. Så jeg ville bedr om en ny ultralyd og om at kroppen gis litt tid. Blir du dårligere og utflod/blod begynner å lukte vondt bør du dog reagere med en gang.

Noe positivt med å ta de pillene er at du mest sannsynlig korter ned forløpet og kan bli gravid igjen raskere. For meg ville det overgått frykt for pillebruk og smerter. Det er helt trygt å ta
 
Gikk nettopp gjennom det samme, blødde ekstremt mye dagen etter jeg tok tabeletten på sykehuset. Valgte å fullføre som planlagt med resten av tabelettene
Fikk ikke noe særlig ekstra blødning eller smerter av å ta de tabelettene forresten :)
 
Back
Topp