Spontanabort igjen

babyliten

Forelsket i forumet
Nok en gang har jeg vært igjennom en abort og dette blir min tredje. Jeg kjenner jeg er trist, frustrert og lei. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som går galt. Denne gangen var jeg så dum å knytte meg igjen, selv om jeg visste sjansene. På legevakten (måtte dit da jeg hadde så voldsomme smerter) så fikk jeg beskjed om at jeg nå må utredes. Hva er det som skjer på disse utredningene? Han kommenterte også at legene hadde skrevet i journalen de to andre gangene at det lignet mest sannsynlig på uflaks, men hva hjelper det?

Får man hormontabletter når man utredes og må man igjennom noe kompliserte greier?
Føler meg så lite klar for å ikke være gravid lengre, igjen. Jeg skulle helst hatt både nr 1 og nr 2 her.
 
Huff, så leit! Stakkars deg! :( Jeg vet dessverre ikke hvordan sånne utredninger foregår....
 
Uff.. så utrolig leit å høre <3
 
Så leit:/ I første omgang er det nok en UL av livmor/eggstokker for å sjekke om alt ser bra ut, og noen blodprøver. Håper det går bra neste gang <3
 
Huff då trist :( Ikke mye hyggelig å lese :( nå er det vel utredning om det ligger noen sykdommer til grunn; pcos/cyster, noe som ul av eggstokker o.l kan gi en pekepinn på. Evt. kan det skyldes sædkvalitet også. Men har hørt om at kroppen kan skille ut hormoner for å kvitte seg med alle fremmedlegemé, så det kan de vel sjekke med blodprøve. Håper det viser seg å være noe det er lett å gjøre noe med -eller rett og slett uflaks. Lykke til videre med utredning, prøving og spire :)
 
Jeg var på utredning forrige mnd. Tok blodprøver hos fastlege. Disse var helt fine. Å orket ikke vente på henvisning til gyn på sykehuset så gikk privat. Innvendig ul og sjekket om alt var bra. Det var det. Fikk da resept på hormon tilskudd . Å ble gravid igjen rett etterpå . Går nå på litinus.(hormon tilskudd)
 
Så trist å høre håper du får en skikkelig utredning.
Det finnes hormoner som kan hjelpe. Vi har selv mistet 4 ganger å fikk hjelp denne gangen med ivf behandling. Så håper å ønsker det går nå.
Håper virkelig det går bra neste gang. Lykke til videre
 
Så trist:(
Håper du får god hjelp fremover og at beste svangerskap fullføres!
 
Tusen takk for svar damer <3 mannen har sjekket sædkvaliteten sin og den var mer enn bra nok, samtidig så tok jeg ultralyd innvendig sist vi mistet for å sjekke alt og da sa de at det var ikke noe galt å se der heller, så frustrasjonen blir stor når det er slik føler jeg feiler skikkelig. Mannen har jo heller ikke barn fra før av, men det har jeg. Så han blir så glad og da gjør det enda mer vondt når jeg ser hvor lei han blir :(
 
En ting du kan sjekke er hvordan det står til med stoffskiftet ditt :) Lavt stoffskifte kan føre til sa.

Masse lykke til å håper spiren klorer seg fast neste gang :)
 
Sender over en varm klem!
 
jeg var på utredning for habituell abort (som det heter når man mister 3 ganger på rad) for 3 år siden. det som skjer er at de tar invendig ultralyd og sjekker at alt ser ok ut. så tar dem en rekke blodprøver, her sjekker de verdiene dine samt kromosontest av deg og mannen din. ( dere begge tar blodprøver)
hos meg (og halvparten av oss) fant de ingenting galt. ALIKEVEL får man hjelp ved neste svangeskap. da får man hyppig UL, og mest vanlig medisinene crionone og albyl-e. albyl-e er blodfortynnende, itilfelle problemet var en liten blodpropp i livmora. og crionoe er progresterontilskudd (frem til uke 12, uke 12 tar baby over produksjon og du trenger ikke lenger tilskudd), dette er itilfellet kroppen din ikke lagde nok av dette stoffet.
for veldig mange klaffer det etter man får hjelp <3 håper det går bra med dere nestegang <3

ps: barnimagen.no har en gruppe for habituell abort damer, her støtter vi og hjelper hverandre <3
 
glemte jo selvførgelig å si at jeg fødte en frisk og rask gutt i 2013! :D
 
jeg var på utredning for habituell abort (som det heter når man mister 3 ganger på rad) for 3 år siden. det som skjer er at de tar invendig ultralyd og sjekker at alt ser ok ut. så tar dem en rekke blodprøver, her sjekker de verdiene dine samt kromosontest av deg og mannen din. ( dere begge tar blodprøver)
hos meg (og halvparten av oss) fant de ingenting galt. ALIKEVEL får man hjelp ved neste svangeskap. da får man hyppig UL, og mest vanlig medisinene crionone og albyl-e. albyl-e er blodfortynnende, itilfelle problemet var en liten blodpropp i livmora. og crionoe er progresterontilskudd (frem til uke 12, uke 12 tar baby over produksjon og du trenger ikke lenger tilskudd), dette er itilfellet kroppen din ikke lagde nok av dette stoffet.
for veldig mange klaffer det etter man får hjelp <3 håper det går bra med dere nestegang <3

ps: barnimagen.no har en gruppe for habituell abort damer, her støtter vi og hjelper hverandre <3
Vi var jo inne på fertilitetsklinikken for kanskje 8-9 måneder siden (pga vi har vært prøvere over to år), og da leverte vi begge blodprøver og da fikk vi svar på at disse var fine. Jeg tok også innvendig UL som viste at alt var bra.
Gruer meg egentlig til å ringe legekontoret, for de er så liiite behjelpelig. Men må vell bare gjøre det, for han på legevakten sa at jeg måtte ringe å få utredning hvis det var en SA.

Får håpe det sitter neste gang <3 Er så vondt når slikt skjer. Alt kom ut i dag, og jeg tror neppe det var 7 uker som jeg var ifølge siste mens. For det var så vidt det kom noen ting. Så det var kanskje ikke mer enn 2-3 uker. Men er uansett veldig trist :(
 
Klem til deg!
Håper legekontoret er mer behjelpelig nå.
 
Back
Topp