Spontanabort erfaring

septnurk

Blir kjent med forumet
Hei:) Jeg venter barn nr 3 og livredd for spontanabort. Var gravid i mai, men mistet i juni. Aldri opplevd dette før og redd det skal skje igjen. Er det større sjans for at det går bra nå andre gang? er 3+6

Sniker :) Jeg var også gravid i mai/juni og mistet. Ble gravid igjen første syklusen etter, 9+4 nå. I følge min lege er det ikke økt risiko for ny SA etter en enkelt SA, og ble godt betrygget med at de fleste gangene går det bra. Så med mindre du har hatt mange spontanaborter var det nok tilfeldig, og sjansen er god for at det skal gå bra nå. Man vet jo aldri sikkert, men tenker det er mye å hente på å prøve å ikke bekymre seg. Oftest går det bra ❤️

Hei:) Jeg venter barn nr 3 og livredd for spontanabort. Var gravid i mai, men mistet i juni. Aldri opplevd dette før og redd det skal skje igjen. Er det større sjans for at det går bra nå andre gang? er 3+6
Hvor langt på vei var du når du mistet? Er nok stor sjans for at det går bra denne gang :)

Samme frykten her. Var gjennom en MA i mai, og er livredd for at det skal skje igjen. Håper virkelig det går bra denne gangen!

Første gang jeg var gravid hadde jeg en SA. Ble gravid rett etterpå og har nå en 9 åring <3

Fødte gutt i 2019:Heartblue! Ble gravid sommeren 2020 men mistet i MA...ble gravid igjen og er nå 35+0 :Heartblue

Som nevnt over er det ikke økt risiko for ny SA fordi du har hatt en..syntes det var skremmende selv når jeg satt med ny positiv test noen måneder etterpå og slet med og finne roen i starten..men man kan ikke gjøre noe fra eller til annet enn og prøve og slappe av :)
Skjønner at det er utrolig vanskelig og lett og si..
Håper denne spiren klorer seg fast hos deg :love7

Hei! Akkurat samme situasjon her. Mistet i mai/juni. Var ca 5 uker på vei. Nå 4+4. Tenker mye, men vet at det er totalt utenfor min kontroll uansett. Klarer dog ikke slappe av for det!

Back
Topp