Spontanabort.. er det vits å ringe legevaktn?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Ser ut som det blir spontanabort.. rosa utflod i går og nå i kveldinga er det gått over til å bli en del brunt blod. Er det vits å dra på legevakta? Kan de sjekke hvordan det står til der inne?

Ser ut som det blir spontanabort.. rosa utflod i går og nå i kveldinga er det gått over til å bli en del brunt blod. Er det vits å dra på legevakta? Kan de sjekke hvordan det står til der inne?

Sniker,

Nei, de vil normalt ikke sjekke ved en spontanabort før uke 12. Dersom du får feber, ekstreme smerter eller kraftig blødning ville jeg ringt og hørt hva de tenker om situasjonen. Symptomer som kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren skal du ta på alvor.

Klem ❤️

Jeg mener å ha lest at man kan ha brunt utflod og små blødninger uten at det nødvendigvis er SA, så ikke gi opp håpet :Heartblue

Brunt blod betyr ikke nødvendigvis at du mister. Dersom det kommer mer ferskt blod og koagler kan du nok anse det som en SA, men det er flere som opplever blødninger uten at det er det også! Jeg mistet selv i august, merket det utrolig godt når det gikk fra "litt på papiret" til at det var menssmerter, korsryggsmerter og mye blod/koagler (som en litt kraftig mens). Er nok dessverre ikke noe legen/legevakt får gjort, men som det nevnes over her skal du ta det på alvor hvis du mister mye blod og/eller har veldig kraftige smerter! Vet ikke hvor langt du er på vei, men jeg var 6+2 da den kraftige blødningen kom og jeg tok da en digital test som viste 1-2 og da skjønte jeg at hcg var på vei ned :/

Krysser fingrene for at dette er en uskyldig blødning! ♥️

:Heartred:Heartred
Brunt blod betyr ikke nødvendigvis at du mister. Dersom det kommer mer ferskt blod og koagler kan du nok anse det som en SA, men det er flere som opplever blødninger uten at det er det også! Jeg mistet selv i august, merket det utrolig godt når det gikk fra "litt på papiret" til at det var menssmerter, korsryggsmerter og mye blod/koagler (som en litt kraftig mens). Er nok dessverre ikke noe legen/legevakt får gjort, men som det nevnes over her skal du ta det på alvor hvis du mister mye blod og/eller har veldig kraftige smerter! Vet ikke hvor langt du er på vei, men jeg var 6+2 da den kraftige blødningen kom og jeg tok da en digital test som viste 1-2 og da skjønte jeg at hcg var på vei ned :/

Krysser fingrene for at dette er en uskyldig blødning! ♥️

Tusen takk for oppmuntrende ord :Heartred Har vondt i korsryggen og det er det eneste. Men har en ekkel følelse på dette nå :( Håper for alt i verden at det bare er uskyldig ja:Heartred

:Heartred:Heartred

Tusen takk for oppmuntrende ord :Heartred Har vondt i korsryggen og det er det eneste. Men har en ekkel følelse på dette nå :( Håper for alt i verden at det bare er uskyldig ja:Heartred

Skjønner godt at du ikke har en god følelse :( Mange tanker som svirrer når man får en blødning, men som flere her sier og som mange har opplevd, så er det faktisk mer vanlig enn man skulle tro å blø litt tidlig i svangerskapet! Vi håper på det beste :Heartred:Heartred

Behøver ikke å bety spontanabort :Heartred Jeg har blødd nesten hver dag dette svangerskapet. For det meste brunt, men litt rødt også! Vært på ultralyd, og da banket hjertet som bare det! Skal på ny ultralyd til mandag, men jeg er faktisk ikke bekymret.
Man skal jo alltid lytte til magefølelsen, men jeg vil anbefale deg å kanskje måle hcg hos legen til uka, eventuelt spørre om henvisning til ultralyd :Heartred krysser fingrene for at det er helt uskyldig!

Ingen vits å ringe legevakta. Må bare se ann om blødningen eskalerer eller ikke

Back
Topp