Spontanabort eller ikke

GroW

Andre møte med forumet
Hei alle sammen. Er ny her jeg. Er 29 år og prøvd å bli gravid i et år nå. Lurer egentlig på om noen av dere vet hvor lang tid det tar før hormonene er ute av kroppen etter en spontanabort. Har hatt to spontanaborter de tre siste månedene. Den siste hadde jeg for en uke og to dager siden. Har tatt flere graviditetstester etter dette. Brukt samme merke hver gang. Streken på testen har blitt sterkere ettersom tiden har gått. Trodde at det ville bli færre hormoner etter som tiden går. Har vondt i rygg, oppblåst mage og brystene er litt såre. Forferdelig slitsomt å gå sånn uten å vite.

Heisann GroW!

Høres rart ut dette her ja - men jeg håper virkelig det har gått bra, og at det fortsatt bor en liten spire der inne [:)]

Lykke til!

Hei!

Jeg hadde en spontanabort i mai, og legene fulgte meg videre med hcg prøver. Disse gikk gradvis ned, og jeg testet positivt på graviditetstesten hele 5 uker etterpå. Slitet litt med å få kroppen "normal" igjen, pga smerter i underlivet nå..., men håper det snart går over, så man får prøve igjen[;)]

Ta kontakt med legen din, for rart at testen blir mer klar liksom. Men jeg vet jeg hadde oppblåst mage (synes jeg har det enda...), og man merker litt i og med at hcg er ganske høyt.

Håper virkelig for din del at det ikke er en ny abort. Det er DIN TUR til å lykkes nå, så håper det går bra!!!

Klem

Hei![:)]

Jeg leste på clearblue.com eller.no at hcg-en kan gi utslag i opptil ni uker etter en abort.

Forrige periode hadde jeg to positive tester. Den ene var veeldig positiv, og den andre litt mindre. Da var det ca 7,5 uker siden aborten. Vet hvordan det er å ikke kunne vite. Vi satt der og var kjempefrustrerte over å ikke kunne glede oss over de to strekene. Men et par dager etter kom mensen. Denne mnd får vi heldigvis et klart svar, hvis mensen uteblir.

Håper du ble litt klokere, og masse lykke til videre! [:D]

JEG SYNS Å DET HØRTES UT SOM AT DU ENDA ER GRAVID , MEN SÅ ER JO IKKE JEG SÅ ERFAREN DA ..
;):) HÅPER DET BESTE FOR DEG OG ALL ANDRE SOM PRØVER OG BLI GRAVIDE ;):)

hei hei!
Jeg begynte å tenke på det du sa om at du fortsatt hadde ømme bryster....min erfaring med SA var at puppene sluttet å være ømme over natten, dagen etter SA-en så var alle tegn borte...selv om hcg testene viste at jeg hadde hormoner i 3 uker etter...svakere for hver gang!Det kan jo være at du ikke mistet spiren din likevel???Nå vet ikke jeg om du har vært til legen og fått konstatert det da.....
Nå har jeg vært på ferie noen dager, men jeg leste før jeg dro at det var ei som slet med at hcg-et steg og steg for hver gang hun var og testet, men de så på ul at det ikke var noe spire der. Vet ikke hva de fant ut av det, men det går tydeligvis ann da!?
Lykke til da....

Tusen takk for alle svarene jeg har fått. Har vært bort i helgen har derfor ikke fått svart før nå. Var hos legen 5 dager etter spontanaborten. Hun kunne ikke se noe på ultralyden, men hun sa at hun kunne ikke si noe 100 %. Så jeg får vel bare vente. Hun sa også at jeg hadde cyster på eggstokkene så det kunne hende at jeg ikke har ordentlig eggløsning. Skal til henne i september for mer utredning. Hvis jeg ikke har blitt gravid til da. Jeg synes det er litt rar at jeg ikke har ordentlig eggløsning siden jeg har blitt gravid 2 ganger siden mai, og jeg har en datter på fire fra før.

ja det var jo litt rart...men de har kansje kommet i ettertid da?men det trenger ikke være noe hinder i å få barn det...vet fler som har blitt gravid med cyster...selv om det for noen kan gjøre det mer vrient...de fjerner vel sånt ganske enkelt nå i dag, gjør de ikke?
Da jeg hadde spontan abortert og var på ul, så så vi godt hvor fosteret hadde ligget...det var liksom et arr etter det, men da hadde jeg vært på ul før SA-en og sett "den svarte flekken" så det vistes jo godt at den var borte....jeg var 6 uker på vei da jeg mistet.Lykke til videre i allefall!

Back
Topp