Spontan abort........

2barns mor

Elsker forumet
Gyn. mener at jeg nå holder på med en spontan abort (skulle vært 12+5 i dag) da jeg har hatt bitte litt mensen murringer og bitte bitte litt mørkt utflod. Gyn mener at fosteret er alt for lite til at jeg kan være 12+5 uker nå og at det har vært dødt en stund. Er det da vanlig å være kvalm enda da hvis fosteret har vært dødt en stund?????

Jeg skjønner ikke hva som skjer......... Er fosteret dødt??? er jeg kortere på vei enn antatt?????

Har også oppdagen en ganske stor cyste også, er det denne som lager problemene?????

Noen med erfaringer her??

Det var litt forvirrende.. Tror du fint kan være kvalm en stund etter, Det tar jo litt tid før ting blør ordentlig ut og du får smerter. Hormonene fra graviditeten vil fortsatt være i kroppen din en stund fremover.. Det kan være at du ikke var så langt på vei som du trodde, eller at barne ikke har utviklet seg ordentlig og derfor spontanabort, samtidig som det ser mindre ut.
Beklager så mye :(
Har du avtalt noe videre med lege/ gyn.? Videre oppfølging, neste kontroll, utskraping eller om det skal få blø ut?

sender en god klem!!! har ingen svar, desverre :(

Om fosteret er dødt og mye mindre enn det skulle ha vært nå så kan det være du opplever en såkalt missed abortion. Fosteret dør men blir ikke støtt ut og kroppen din tror fortsatt at den er gravid.
Du kan også være kortere på vei enn du trodde. Det eneste du kan gjøre er igrunn å vente en stund og se hvordan det går med blødningen, samt få en ultralyd.

Off, så trist:(
Men har ikke gyn sett på deg med ultralyd? Siden han mener fosteret er for lite til å være 12+5? Da har han vel sett om hjertet slår også? Eller er det det han mener kanskje, at han ikke ser hjertet slår og at du derfor i såfall må være under 6-7 uker på vei? (da sa legen min at hjertene kunne ses om de slo).

Irismor skrev:
Det var litt forvirrende.. Tror du fint kan være kvalm en stund etter, Det tar jo litt tid før ting blør ordentlig ut og du får smerter. Hormonene fra graviditeten vil fortsatt være i kroppen din en stund fremover.. Det kan være at du ikke var så langt på vei som du trodde, eller at barne ikke har utviklet seg ordentlig og derfor spontanabort, samtidig som det ser mindre ut.
Beklager så mye :(
Har du avtalt noe videre med lege/ gyn.? Videre oppfølging, neste kontroll, utskraping eller om det skal få blø ut?

Ja får svar i morgen har tatt HCG prøver og når svaret på de er avklart skal vi bli ening om en evt utskraping :(

lykke til, beklager så mye.. Vet godt hvor tungt det er.. er kun å ta tiden til hjelp.. <3

Det du beskriver virker som en MA (Missed abortion)
Da kan flere av gravid-symptomene sitte igjen i kroppen.
Ta tak i legen og be han/hun forklare deg skikkelig hva det er som skjer.
Det har du rett på!
Vit du er ikke alene, verken om det er en MA, SA eller hva det enn er.
Vi er mangen som har vært gjennom dette, og det er alltid noen du kan snakke med om du trenger det.

Ønsker deg masse lykke til og håper legen tar feil.

Tusen takk alle sammen for svar. Jeg skal snakke med sykehuset igjen i morgen og da blir jeg nok mye klokere :) Jeg har hatt SA tidligere men ikke MA.......

Back
Topp