Aldri fått noe, alltid kjøpt de store tingene selv... (utenom sist svangerskap, da spleiste svigermor og mine på ny vogn sammen med oss!)
Med nr. Kjøpte vi det meste nytt. Så vi brukte samme barnevogn på alle de 3 første. Men når nr. 4 kom var understellet så utslitt, samt vogn at det ble kjøpt ny (brukt) vogn. Senere fikk jeg i et brukt understell til den gamle vognen som var som nytt til en 100 lapp
så minstemann har vognen de 3 første brukte til barnehagevogn nå. Den vi kjøpte "ny" til han har vi enda til han. Så den blir nr. 5 sin nå.
Var en gang svigermor sa hun ville kjøpe noe av de store tingene til oss. Men det ble bare med at hun sa det. Hørte ikke mer om det når vi sa vi evnt. manglet.
Vi har brukt samme sprinkelseng til alle 4, og blir samme til nr. 5 også. Da vi har tatt vare på den.
Stellebord har vi enda stående.
Det vi trenger av store ting i begynnelsen nå er bilstol og vippestol... Man må faktisk ikke ha såå mye den første tiden annet en klær og guuulpekluter osv.
Mulig vugge for å ha på stuen, solgte forrige da vi liksom ikke skulle ha flere. Men ikke noe vi MÅ ha egentlig. Da alt i huset er på et plan og det ikke er langt fra soverom der lille skal ligge til stuen.
Sist hadde vi lekegrind tidlig, da vi hadde hund. Har ikke hund nå, men to katter. Så får se om det blir lekegrind igjen. Men ikke et must i begynnelsen.
Vugge og lekegrind fant jeg billig fint brukt sist, så tenker at da finner vi det evnt. brukt nå også. Samme med vippestol.
Voksipose eller bilstolpose trengs heller ikke nå, da det blir sommerbarn.
Tripptrappstol har vi brukt å fått til 1-års dag til barna fra besteforeldre. Men de andre er så store nå at vi har trippstrappstol vi kan bruke til minste.
Noe leker har vi liggende enda.
Så må bli babygym og uro vi muligens mangler.
Ellers blir det klær vi trenger nytt av. Da de minste klærne er solgt. Det har vi derimot alltid fått i barselgaver av besteforeldre og venner
Har aldri fått noe stort, men har hørt om de som har fått både 1-2 vogner, stellebord m.m.
Her synes jeg det er greit de heller kjøper en gave til de andre barna, så de også får litt oppmerksomhet. Eller noe de trenger. Så vi sparer penger der evnt.
Men det er mye penger i å kjøpe brukt. Mye brukt som er like fint som nytt også
ingen skam å kjøpe brukt!!!
Sist gang kjøpte vi alt brukt!
(Utenom seng vi hadde fra før!)