Spm vedr Jamies magesmerter

sas

Gift med forumet
Ok...Jeg slapp ikke helt unna i går med å unngå gråt og magevondt, men det var jo egentlig litt forventet da. Poenget er at det kun var i går kveld, men selvfølgelig er det frustrerende når det står på. Så jeg vil forklare litt og høre om dere har noen teori på hvorfor det er slik.

Han har magevondt, men han bare klager litt. MEN når han da begynner å drikke får han grusomt vondt (ser det ut som) skulle trodd jeg helte syre ned i magen hans. Samtidig er han utrolig sulten så han prøver igjen og igjen og igjen. Til slutt vil han ikke, Men samtidig gråter han NEH lyden og jeg ser jo at det er mat han vil ha. Så kommer vi til det stadiet at bare smokken på flaska er inni munnen hans så hyler han like ille som når han svelger melken. OGså hyler han fordi han er sulten. Med en gang jeg tar ut flasken fra munnen, så stopper han og bare ser på meg. Så starter NEH lyden..så prøver igejn, da kommer smerte lyden. Og slik holder vi på. MEd maaaange pauser...PRøver også å bare tilby pupp..etter litt "krangel" så suger han..så slipper og hyler igjen...FAEN ALTSÅ...så prøver jeg narresmokk..ikke søren nei.
Så tar pappan og går litt rundt med ham..prøver igjen med flasken..Etter et ca to timer kom det en eksplosjon i bleia som pappan følte skikkelig...avføringen..Den var GRØNN!!!
Etter å skiftet på han og bysset litt til,,,prøvde jeg flaske og da drakk han og sovnet tvert.
SÅNN er det vi som regel har det HVER KVELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men før jeg puttet det stoffet Dentinox i melken,som jeg skrev om i går, så var han slik litt på dagen også.

Så ja..jeg antar at grunnen til at han gråter bare flasken er i munnen hans uten at noe melk kommer ut er fordi han VET det vil gjøre vondt så han tør ikke???
Men hvorfor er det kun vondt når han får i seg melk?? Og kun på kvelden? Ellers drikker han uten problemer, raper,,nyter.
JEg spurte fast legen min i går på 6 ukers kontroll for meg om Jamie kunne ha melke allergi, men nei..Da ville han ha reagert ved nesten alle måltider sa legen. Han sa det samme som kiropraktor, at det er tarmutviklingen. At om ca 3 uker vil han ikke lenger ha vondt etter hans erfaring.
Så tror dere det også kan være det? Eller har dere andre forslag?

Jeg nekter å tro at det er MME merket, for da burde han ha reagert de andre gangene også. Men jeg KAN jo ta feil da.
Takker for svar.

dytter

Har du prødv å sprøyte-mate istedet? Hvis det er noen muskler han bruker når han suger så kanskje det er litt bedre? Så får han iallefall i seg litt mat...

dytt!

ORIGINAL: lovelee

Har du prødv å sprøyte-mate istedet? Hvis det er noen muskler han bruker når han suger så kanskje det er litt bedre? Så får han iallefall i seg litt mat...

dytt!

Hmm.nei det har jeg ikke. Han reagerer jo med glede omtrent når jeg gir sukkervann..takk for tipset.

Jeg tenkte samme greia som lovelee da jeg leste innlegget..

Kjøp en litt stor sprøyte, fyll med melk og gi på den[:)] Det kan være han har vondt når han suger. Om han får maten rett i munnen uten å suge så kanskje det går bedre[:D]

Ellers kan det fungere å mate på kopp? Sånn som premature bebiser ofte får av. Det blir litt mer søl, men kan jo prøves? Du kan se film her: http://www.ammehjelpen.no/koppmating?id=912
Det brukes vel egentlig for å ikke forvirre bebiser som skal lære seg å amme. Men tenker at det må da kunne være verdt et forsøk for Jamie også. Så han får i seg mat stakkar.

ORIGINAL: Siljemor88

Hvordan går det med spisingen?[:)]

Har ikke fått fulgt rådet deres da han klarte å spise i går kveld[:D] selv om han hadde vondt. Men igjen, takk for tipsene, greit å vite om

Back
Topp