spm vedrørende bade hver kveld

sas

Gift med forumet
Vi bader Jamie hver kveld fordi det er blitt hans rutine. Han vet at nå bader jeg så da er det snart natta. Startet med det da han hadde my vondt i magen og han ble så glad for å bade, og lærte seg at det var natta etterpå.
MEn har jo hørt at det ikke er bra for huden heller å bade sååå ofte..så hva bør jeg gjøre da?? NOen tips? eller tar jeg feil..at det går greit å bade hver kveld?? Bruker baby produkter når jeg bader han...to ganger bare brutk babyolje..

Tror ikke Jamie tar skade av å bade hver kveld så lenge du ikke bruker
for mye babyprodukter i vannet.. Bebisene våres har vel ikke behov for annet enn litt babyolje
i ny og ne [:)]

Vi har det minste badet i verden, så her er det ikke plass til badebalje engang..
Så jeg tar med meg Fredrik i dusjen 2 ganger i uken, og bruker kun et par
dråper med babyolje på en vaskeklut

bare mener å ha hørt at å bade med bare vann også ikke er bra for huden..at huden tørker ut osv??

Er ikke noe problem å bade hver kveld, bare ikke bruk såpe hver kveld :)
Kan bruke litt babyolje, det gir fuktighet.

Vi bader også jennie hver kveld, det er rutine. Men noen ganger er det bare en rask dupp. Andre ganger bader vi lengre :)

ORIGINAL: Frøken Lillan

Er ikke noe problem å bade hver kveld, bare ikke bruk såpe hver kveld :)
Kan bruke litt babyolje, det gir fuktighet.

Vi bader også jennie hver kveld, det er rutine. Men noen ganger er det bare en rask dupp. Andre ganger bader vi lengre :)

vi har også bare en rask dupp av og til. tar d som regel i vasken[:)] er ikke alltid vi bruker såpe, men en dråpe med olje gjør at han ikke blir så tørr[:)]

har forresten prøvd å ikke bade en kveld, og da våknet han både 5 og 6 ganger. han som bare våkner 1-2 ganger.så d orker jeg ikke flere ganger. bedre å bade og få god søvn[:)]

Me bade annakvar, kvar tredje dag. Nathaniel blir så fort tørr i huden syns eg. bruker babyolje, hjelper jo litt på:) Egentlig har eg lyst og bada han kvar kveld, fordi eg syns det er såå kos[:)] Så ser det ut som han trivest i vatnet og[:)][:D]

Men om du ikkje bade så lenge om gangen så går det nok sikkert fint. Spør helsesøster?[:)][:)]

Jeg har forstått det slik at det kun var i begynnelsen. De er jo født med et beskyttende fettlag, og man skal da være forsiktig med å bade for mye før dette har trukket seg inn i huden.
Bruker du ikke såpe hver gang, men heller litt olje så vil heller ikke huden tørke inn.

takk for svar jenter.i dag har han vært helt på bærtur. og illskrek ikveld. Vet ikke hvorfor. Men i badekaret smilte han og koste seg og startet vrælingen igjen når badingen var over..sukk. han sover nå. Frisk er han ikke, men har ikke feber.

jeg badet sønnen min som er 2 år hver kveld fra han var en uke til han var nesten 2 år, så fikk han helt plutselig en dag atopisk eksem og siden har vi kun badet hann 2 ganger i uke og bruker kun olje og shampo fra apotekt som er beregnet for atopisk eksem. Han er snart 2,5 år nå.

Er sikkert bare tilfeldig men den lille bades bare 1-2 ganger i uka for å være på den sikre siden. Må legge til at han aldri gulper da[;)] så føler klutvask holder.

Back
Topp