Spm til dere som gir mme?

Tomrane

Elsker forumet
Sondre ble født på søndag og sliter litt med å ta pupp, og min produksjon er ikke i gang enda. Han må derfor få mme til melka mi kommer. Spm er hvor mye skal han ha til hvert måltid?? Han har fått 5-10 ml på sprøyte det siste døgnet ca hver 2-3 time ( etter anbefaling fra helsestasjon) men dette er tydeligvis ikke nok. Gav han 20 ml på flaske nå for en halvtime siden og han rapa og sovnet som en stein! Etter de andre matingene har han bare skreket og det har vært vanskelig å få han til å sove, noe jeg tolker som at han fortsatt har vært sulten. Er jo redd for å gi han for lite eller for mye! Blir takknemlig for andres erfaringer og råd!!!
 
Hadde det som deg fram til dag 5..da kom melka hos meg... og vesla fikk mye mer enn 5-10 pr mating på barsel..var der helt til melka kom.... fikk fra 20-40ml, alt etter hvor sulten hun var...
Merket brått at jeg hadde fått melk da ho siste ganga vi ga bare drakk 10ml etter og ha sugd ca 30 min på brystet:)
 


Tomrane skrev:
Sondre ble født på søndag og sliter litt med å ta pupp, og min produksjon er ikke i gang enda. Han må derfor få mme til melka mi kommer. Spm er hvor mye skal han ha til hvert måltid?? Han har fått 5-10 ml på sprøyte det siste døgnet ca hver 2-3 time ( etter anbefaling fra helsestasjon) men dette er tydeligvis ikke nok. Gav han 20 ml på flaske nå for en halvtime siden og han rapa og sovnet som en stein! Etter de andre matingene har han bare skreket og det har vært vanskelig å få han til å sove, noe jeg tolker som at han fortsatt har vært sulten. Er jo redd for å gi han for lite eller for mye! Blir takknemlig for andres erfaringer og råd!!!


snuppa her fikk 20 ml men dt var etter at hu hadde sugd på begge puppa, fikk beskjed om at hu kunne få så mye hu ville ha.. men så fort melka mi kom så klarer hu seg med mm
 
Vi har gitt litt ekstra når ikke jeg har klart å gi nok, 20 ml og oppover. Nå ser det imidlertid ut som det går bedre, har ikke måttet gitt noe det siste døgnet.
 
Vi har gitt mellom 10-40 ml ettersom hvor sulten hun har vært etter pupp. I går kveld måtte vi gi 40 ml for hun var helt krakilsk, men tidligere har det vært nok med 10-20 ml. Nå er melka mi godt igang, så tror gjerne hun hadde økedøgn i går siden hun aldri ble mett. Hørtes ut som hun hadde dødsangst så mye gråt hun, og så gikk hun rett i koma etter den dosen med mme. 

Gleder meg til melkeproduksjonen er stabil :)
 
Back
Topp