Spm til dere som er frisør!

Macette

Glad i forumet
Skulle seriøst hatt meg en tur til frisør.. Trenger noe nytt, men mannfolket vil ikke at jeg skal sklippe det lange håret mitt. Så da har jeg et par muligheter. Jeg kan farge noen striper litt mørkere enn den naturlige fargen min for å få litt mer liv. Jeg kan klippe litt mer fasong og alikevel beholde lengden - eller jeg kan ta permanent. Sistnevnte sa jeg at jeg kunne tenkt meg en gang jeg var til frisøren, og hun svarte at hun ikke anbefalte det pga at håret mitt er så tynt. Hva mener de med det egentlig? På hvilken måte tar det skade? Hvis håret mitt allerede er veldig slitt, spiller det noen rolle da?? Hva vil dere anbefale? Hadde krøller en gang i tiden som forsvant på mystisk vis, og kunne veldig godt tenkt meg de tilbake!

Takk[:)]

Heisann!
Er håret ditt slitt pga.farge?
Fordi hvis det er slitt pga. farge og i tillegg tynne hårståd, kan permanent skade håret ditt enda mer. Det kan brekke i tupper og bare se krusete og tørt ut.
Har du derimot ikke farga hår, men bare tynt, ville jeg sagt at permanent var en bra mulighet, for da vil det se tykkere ut, samtidig som du får litt liv og volum i håret ditt.
Det er jo mange typer permanent å ta, store,små... Også mange forskjellige type oljer... Det finnes veldig milde oljer som er bra hvis håret ditt er slitt, bakdelen med disse er jo at de varer nok ikke like lenge som hvis du bruker en sterk olje.
Nå vet jo ikke jeg hvordan håret ditt er nå i fasong og farge, men en mulighet kan jo være å klippe det litt opp i etg. uten å ta lengden, en ev.skrå lygg kan gjøre underverker med anstiktet :) Lyse eller mørke striper er også veldig fint, alt etter hva farge du har på håret da. eller du kan farge felt en annen farge, for å skape litt spill og kontrast :)

hmm.. er jo litt vanskelig å si når jeg ikke ser deg. hvis håret er veldig kjmisk behandlet tidligere så er faren med permanent att det kan ryke... ikke noe moro, har faktisk opplevd att det kom inn ei jente i salongen med spoler fulle av håret som datt av uten behandlingen[:o]
i hvertfall... det att du har tynt hår ser jeg ikke noe problem med, jeg har tatt mange permanenter på jenter med langt tynt hår og det ble kjempe fint. mye mere liv og volum[:)] brukte spiralvikling, og de ble kjempe fornøyde :)
en ting jeg synes er veldig fint, når veit jeg jo ikke hvordan hårfarge du har, men det er å legge inn noen lysere nyanser i tilegg til peramanenten. fint nå mot sommeren med litt bevegelse og sandfarger i håret[:)] men da kan det være lurt og vente en ukes tid etter stripene før du tar permanenten, så håret får hvile litt[;)] joico har foressten en veldig mild og god permanent, hør litt rundt[:)]

ORIGINAL: jente

Heisann!
Er håret ditt slitt pga.farge?
Fordi hvis det er slitt pga. farge og i tillegg tynne hårståd, kan permanent skade håret ditt enda mer. Det kan brekke i tupper og bare se krusete og tørt ut.
Har du derimot ikke farga hår, men bare tynt, ville jeg sagt at permanent var en bra mulighet, for da vil det se tykkere ut, samtidig som du får litt liv og volum i håret ditt.
Det er jo mange typer permanent å ta, store,små... Også mange forskjellige type oljer... Det finnes veldig milde oljer som er bra hvis håret ditt er slitt, bakdelen med disse er jo at de varer nok ikke like lenge som hvis du bruker en sterk olje.
Nå vet jo ikke jeg hvordan håret ditt er nå i fasong og farge, men en mulighet kan jo være å klippe det litt opp i etg. uten å ta lengden, en ev.skrå lygg kan gjøre underverker med anstiktet :) Lyse eller mørke striper er også veldig fint, alt etter hva farge du har på håret da. eller du kan farge felt en annen farge, for å skape litt spill og kontrast :)

Hei! Har aldri farget håret i mitt liv! (helt utrolig siden jeg nærmer meg 30!) Har hatt noen få highlights kanskje tre ganger på ti år. Så det er vel hovedsaklig at håret er tynt. Håret mitt er en blanding mellom blondt, mørk blondt mot lys brunt. Var ganske mørk en periode i livet uten å ha farget håret (sånn lysbrun), og nå på slutten av graviditeten har det blitt ganske mørkt igjen. Foretrekker egentlig mørkt. Og det du skriver om volum er så absolutt det jeg er ute etter. Er så mye enklere å få en fin fasong når en har krøller - håret mitt er langt og tynt, og blir derfor litt flatt på hodet. Har drevet og krøllet det litt med sånne varme papilotter, men det er så slitsomt at jeg bare gjør det for spesielle anledninger.

ORIGINAL: siljis

hmm.. er jo litt vanskelig å si når jeg ikke ser deg. hvis håret er veldig kjmisk behandlet tidligere så er faren med permanent att det kan ryke... ikke noe moro, har faktisk opplevd att det kom inn ei jente i salongen med spoler fulle av håret som datt av uten behandlingen[:o]
i hvertfall... det att du har tynt hår ser jeg ikke noe problem med, jeg har tatt mange permanenter på jenter med langt tynt hår og det ble kjempe fint. mye mere liv og volum[:)] brukte spiralvikling, og de ble kjempe fornøyde :)
en ting jeg synes er veldig fint, når veit jeg jo ikke hvordan hårfarge du har, men det er å legge inn noen lysere nyanser i tilegg til peramanenten. fint nå mot sommeren med litt bevegelse og sandfarger i håret[:)] men da kan det være lurt og vente en ukes tid etter stripene før du tar permanenten, så håret får hvile litt[;)] joico har foressten en veldig mild og god permanent, hør litt rundt[:)]

Ja tror jeg må kontakte en frisør og høre. Heller litt mot mørkere striper, bare en nyanse mørkere enn det mørkeste i håret mitt (håret mitt har ganske mange forskjellige nyanser allerede - noe er ganske lyst, mens noe faller mot lyst brunt).

Hei! Har aldri farget håret i mitt liv! (helt utrolig siden jeg nærmer meg 30!) Har hatt noen få highlights kanskje tre ganger på ti år. Så det er vel hovedsaklig at håret er tynt. Håret mitt er en blanding mellom blondt, mørk blondt mot lys brunt. Var ganske mørk en periode i livet uten å ha farget håret (sånn lysbrun), og nå på slutten av graviditeten har det blitt ganske mørkt igjen. Foretrekker egentlig mørkt. Og det du skriver om volum er så absolutt det jeg er ute etter. Er så mye enklere å få en fin fasong når en har krøller - håret mitt er langt og tynt, og blir derfor litt flatt på hodet. Har drevet og krøllet det litt med sånne varme papilotter, men det er så slitsomt at jeg bare gjør det for spesielle anledninger.

Da ville jeg ikke sagt at permanent er noen dårlig ide... Så lenge håret ditt bare er tynt naturlig og i tillegg ALDRI vært kjempisk behandla, da ville jo permanent være veldig bra til deg for å løfte litt... Du kan jo selv velge om du vil ha veldig med krøller, fall eller bare for å løfte det litt.. det kan du jo snakke med frisøren med, som kan se håret ditt :) litt enklere da!
Lykke til :) Håper du finner en farge og fasong du og mannen din blir fornøyd med!
Det er veldig fint med en skrålygg utenom også, den får litt fasong på både hår og ansikt. Skal du ta permanent kan du la være å ta i akkuratt lyggen, det er veldig fint :)

Takk for svar! Håret har vel vært kjemisk behandlet siden det har vært highlights i det, men det gjelder jo ikke hele håret, og er jo to år siden tror jeg. Skal få en frisør til å se på det og vurdere om det er en ide. Har veldig lyst å ta permanent, så krysser fingrene! [:)]

jøss.. eg misunner deg nesten!:P
har ganske tykt hår, og kvar gong eg er hos frisøren kjem eit nytt "fall" fram... forrige gong eg vart oppklipt såg eg ut som ein sopp:P og no har eg fått bølger i bakhode, som går nesten 10 cm ned, så blir det flatt??
Dustehår!!:P ser ut som eit klipt bilde der dei har klipt ut litt av frisyren til fleire forskjellige folk og laga om tid 1 bilde:P men god tur til frisøren=)
kan du ikkje ta før og etter bilde??;D

He he! Tror vi alle har våre hårkriser jeg! Skal se om jeg kan legge inn bilde etterpå ja! [:D]

Back
Topp