Spm til dere damer på Riksen

Plexy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Har ei venninne som skal til IVF med AID. Hun lurer litt på gangen i egguttak der. Brukes det bare lokalbedøvelse, samt 3 tabletter på forhånd? Ingen smertelindring i åra?
Funker det bra med kun lokalbedøvelse? Hun har jo en smerteterskel lik null.. Er det mulighet for henne å spørre om sterkere smertelindring enn bare lokalbedøvelsen?
Så har hun jo helt fine blodprøver, ingenting galt bortsett fra at mannen ikke har svømmere.. Men hun skal nedreguleres før hun skal starte med sprøytene. Hva er egentlig kriteriene for at en skal nedreguleres først? Jeg har kun hatt kort regime, så kunne ikke svare på det med lang regime.

Jeg har vært gjennom 6 uttak på Riksen/Ullevål. Har kun fått tabletter og det har gått kjempefint! Vet ikke kriteriene for kort/langt regime, men har selv hatt langt hver gang. Mannen hadde dårlige og få svømmere og jeg hadde lav amh.

Syntes det gikk helt fint med uttaket, kunne selvfølgelig ønske man var litt mer "borte" men det gikk bra :)
Tror kanskje de velger langt regime for å kunne ha bedre kontroll i fht når det blir uttak..

Første uttak for 4 år siden fikk jeg både tabletter og intravenøst. Sist (mai) fikk jeg kun 3 tabletter å litt lokalbedøvelde å det var definitivt ikke nok

mine 2 uttak har vært med intravenøst, men det er 1 1/2 og 2 år siden.
Mulig de har gått over til lokalbedøvelse etter det?

Spurte i går hvorfor de kjører langt regime og det gjør de som standard på grunn av at de skal ha bedre kontroll på når uttak og innsett skal skje slik at det ikke hoper seg opp. Det er et kapasitetsspørsmål slik jeg forstod det.

Etter to uttak med kun tabletter og ekstreme smerter, fikk jeg endelig noe sterkere intravenøst på siste uttak. Jeg har endometriose, noe som gjør uttakene noe så usannsynlig smertefulle. Hun får bare forklare situasjonen til sykepleier før uttak, så går det nok bra. Tar uansett ikke så lang tid. Men er jo greit å unngå å svime av av smerter om en kan unngå det :P Vanligvis skal ikke uttak gjøre s vondt, så er jo ikke sikkert at hun kjenner så mye :)

Mine to uttak på Riksen med kun tabletter har vært helt smertefrie:-) Håper hun er like heldig!

Etter to uttak med kun tabletter og ekstreme smerter, fikk jeg endelig noe sterkere intravenøst på siste uttak. Jeg har endometriose, noe som gjør uttakene noe så usannsynlig smertefulle. Hun får bare forklare situasjonen til sykepleier før uttak, så går det nok bra. Tar uansett ikke så lang tid. Men er jo greit å unngå å svime av av smerter om en kan unngå det :P Vanligvis skal ikke uttak gjøre s vondt, så er jo ikke sikkert at hun kjenner så mye :)
Hehe. Ja håper det går bra. :) Hun er skikkelig pingle når det kommer til smerter :D

Takk for svar damer! :)

Back
Topp