Spm. til dere august2011 damene

Mammatoo

Glad i forumet
Venter nr. 2 i august og lurer på hvordan det er å gå høygravid i juni/juli?
Tungt? Tenker på varmen ...... og gruer meg max! 
Hvordan gikk det? Får man mye vann i kroppen? 

Takk for svar :)

Jeg syns det var helt greit. Deilig å ikke måtte ha på seg så mange lag med klær, trengte heller ikke å kjøpe ny ytterjakke siden det ikke gjorde noe å gå med ei vanlig jakke som ikke gikk an å lukke. Noen dager var det selvfølgelig varmt og tungt å gå fra jobb til banen og fra banen og hjem, men det var egentlig ikke så mange dager at det gjorde så mye. Det verste var egentlig det at Ruter (jeg bor i Oslo) innstilte banen jeg pleide å ta til jobb så jeg måtte gå lenger og presse meg på stappfulle t-baner i sommervarmen og stå til jobb, men forhåpentligvis bor ikke du et sted de klarer å få dobbelt så stappa kollektivttilbud på sommeren som du må bruke :)

Lykke til :)

Jeg syns det var helt supert. Hadde problemer med varme bein, men da kunne jeg bare sitte med beina i minibassenget. DIGG å slippe mye klær og bare gå i kjole når magen blir stor. Jeg går definitivt høygravid på sommern igjen =)

Ikke minst er det utrolig deilig å bade i sjøen/vannet med den store magen.. slippe å bære på vekta en stakket stund ;-)

Syns egentlig det gikk veldig bra jeg også. Hadde det relativt kaldt på soverommet, heldigvis - siden søvnen allerede var minimal. Eneste STORE minuset var at det var så sinnssykt varmt på sykehuset, men nå lå jeg der en uke og midt i den store hetebølgen i juli, og vifter var ikke å oppdrive. 

Tror det er fordeler og ulemper ved alle årstider, fikk førstemann i juli og hadde like mye vann da som nå, selv om jeg gikk gravid lenger i varmen denne gangen. Deilig å slippe masse klær både på seg selv og ikke minst på knerten som trengte en del hjelp med klærne enda :)

Ikke minst er det fint at det ikke er alt for kaldt når den lille kommer :)

Jeg syntes det var helt greit. Hvor mye vann man får i kroppen varierer fra person til person og jeg var heldig i så måte. Enig med de andre her i at det er enklere å finne klær som passer på sommeren. Kan gå i tights og tunika f. eks. og slipper skaffe ekstra stor vinterjakke ol. Det er veldig individuelt hvor mange gravidplager man får - du får krysse fingrene for at du slipper lett unna! Lykke til :-D

jeg taklet ikke varmen overhodet, men er til vanlig å veldig varm av meg. var mye bedre å gå gravid på høsten etter min mening :)men påkledning er selvfølgelig enklere..

synes det var ganske herlig jeg også:)
slapp å stresse med knytte sko o.l  gikk rett oppi slippersene og ikke minst lite klær.. trengte ikke kjøpe mye mammaklær:)

Det var 40+ de to siste ukene mine.. det var litt for varmt.. levde på isklumper og ispinner. Satt i skyggen hele dagen.. Jeg synes det var ekkelt å bade med magen.. føltes som en hvalross som druknet.. hehe..
Men alt i alt så likte jeg godt å gå høygravid på sommeren.. Som de sier her - hver årstid har sine fordeler.. jeg hadde heller ingen plager - så slapp unna det meste:) Har en liten inbillning om at varmen gjorde til at det ble mer behagelig å gå gravid.. men er jo selvsagt forskjell på folk.

Jeg likte det. Nå var jo dette en relativt kald sommer for andre, så for meg var den passe. Jeg var nok ganske varm, for når andre gikk med langbukser og langarma, gikk jeg med kjoler og korte armer.

En annen ting som var fint, var at det gikk fint å bade og svømme mye. Der ble jeg vektløs, og jeg kunne "trimme" litt til tross for lei bekkenløsning. Vi var mye på stranda, selv når det ikke var sol.

MEN...jeg fikk mye vann i kroppen. Hovnet en del opp. Fordelen med det var likevel at da mistet jeg veldig mange kilo rett etter fødsel. Følte jeg gikk veldig fort ned.

jeg syns det var topp!! :D fikk ikke noe vann i kroppen, flagret rundt i sommerkjoler og flipflip, lå i sjøen om jeg ble for varm.. Nei, denne gangen var det rett og slett herlig å gå gravid. 

første fikk jeg i oktober og fikk mye mer vann i kroppen og brukte mer penger på mammaklær... går gjerne gravid på sommeren igjen :) 

Synes også det var supert å gå gravid på sommeren :) Kunne gå i tight og tunika og bare trakke rett ned i lette sko :) Sko var kjempe vanskelig å ta på, så er glad jeg slapp  å snøre på meg vinterstøvler :P Da hadde jeg blitt inne! Synes også det var kjekt å få vist fram den store magen og ikke pakke den inn i masse klær :D

Absolutt en fordel å kunne "vagge" rundt i sandaler og lette klær! Når det ble for varmt ute, holdt jeg meg inne foran bordvifta og beina høyt!

Jeg syntes det var helt forferdelig! jeg er ganske varm fra før av, og liker ikke å kle av meg slik at så mye av kroppen vises.. jeg levde på vann med isbiter og inne i skyggen ;) det var også veldig deilig å dra på båttur, merket ikke noe til magen og det var en liten kald bris! 
men jeg vil nok gå gravid igjen på denne tiden, for det er en veldig fin tid å få barn på :)

Back
Topp