Hei,
Jeg har også en slags angst for å kaste opp, eller ikke akkurat for å kaste opp, men for kvalmen, at jeg ikke skal vite når jeg kaster opp, at jeg ikke rekker toalettet og sånne ting. Er livredd bare jeg hører noen snakke om omgangssyken og sånne ting, da går jeg og venter på at kvamen skal innsette i flere uker. Folk bare ler av meg når jeg prøver å snakke om angsten min. Men når det gjaldt fødselen så tenkte jeg faktisk ikke på det, det er vel den omgangssyken som er smittsom jeg har mest angst for. Husker når riene var begynt hjemme at jeg begynte å føle jeg skulle kaste opp, samboer måtte hente bøtte til meg og jeg hadde pose med i bilen, men fikk ikke brukt for det. Og når jeg kom på sykehuset kjente jeg ikke mer til det. Kanskje det var for at jeg ble litt redd hjemme og at smertene gjorde at jeg ble litt småkvalm. Men på sykehuset følte jeg meg kjempetrygg og da forsvant all kvalme og alle tanker om det. Da ville jeg bare presse og presse...
Tror ikke du skal bekymre deg så mye om akkurat det. Er sikker på at du har masse annet i tankene når du skal føde og at blir du kvalm og kaster opp så bryr du deg ikke for de verste smertene sitter et annet sted, viss du skjønner. Lykke til i alle fall.