Spm til andre gangsfødene

Ikke bli liggende under fødselen! Opp og gå og gå og gå og gå og gå og gå! Da får du jobbet babyen godt ned i bekkenet! Min erfaring er 45 min press medd Nikolay og 4-5 pressrier med nr Aurora! Med Aurora lå jeg knapt under hele fødselen... Kun da jeg presset... hehe Mine fødsler er vanskelig å beregne fra første ri siden begge ble satt igang...Men med Nikolay tok det 1 1/2 døgn fra vannet gikk, med Aurora tok det 6 timer fra vannet gikk... MEd begge begynte riene ca samtidig med at vannet gikk, men med Nikolay ble jeg satt igang 1 døgn etter vannavgang, men med Aurora ble jeg satt igang 7-8 timer FØR vannet gikk... hehe

det var 2 pressrier andre gang. Hele fødselen varte i 4 timer, men hadde "vonde" rier i en time før trykketrangen og pressriene kom. (nr 1 varte fødselen i 6 timer og brukte vel 3 pressrier)

fra første ri tok fødselen med andremann 2 timer..
Husker ikke akkurat hvor lenge jeg presset og hvor mange press det tok før hun kom, men var på sykehuset 07:05 og 08:12 var hun født[:D]

Takk for at dere deler[:D]

ORIGINAL: MissOddsteenOgMichee

Har ett spm til de som har hatt fødsel nr to jeg[:)] Hvor lenge & evt hvor mange ganger måtte du presse før babyen var ute? Hvor lang tid tok fødselen totalt fra første ri ??

Takk for svar[:D][:D]

3 pressrier på et par minutt hadde jeg

Første rie var hjemme i sengen i ett tiden om natten. Kom på sykehuset kvart på tre om natta, eller å ha levert eldste til farmora. Fødestue og 6 cm åpning med engang. Jenta er ute halv fem.

Så 4,5 time fra aller første tegn.

Hvor lenge & evt hvor mange ganger måtte du presse før babyen var ute?

1.fødsel: nesten ein time
2.fødsel: ca kvarter

Hvor lang tid tok fødselen totalt fra første ri ??

1.fødsel: 32 timar
2.fødsel: 4 timar

Nr 1: Riene startet så smått en mandags morgen men var bare maserier som varte mellom 2 - 10 min i 3 dager!! [:o] Fikk ikke sovet noe. Hadde 4 cm åpning da vi kom til sykehuset natt til torsdag. Var i aktiv fødsel 18 1/2 time på sykehuset, av de var 1 time og 20 min med trykketid så aner ikke hvor mange ganger jeg presset. Han ble tatt med sugekopp tilslutt og på tredje trekk kom han endelig ut. Da var det torsdags kveld. [:-] Han lå i stjernekikkerposisjon så derfor tok det så lang tid. Han snudde seg heldigvis akkurat da pressriene startet.

Nr 2: Riene startet så smått tidlig på morgenen men var ikke verre en at jeg kunne slumre igjennom dem. Stod opp og i dusjen skjønte jeg fort at "oj, her er det i gang gitt!" Dro til sykehuset straks etter det. Hadde 5 cm åpning da jeg ble lagt inn og aktiv fødsel var i 4 1/2 time., av de var 30 min pressetid. Vet ikke helt hvor mange press det heller var. Det gikk så fort andre gang at jeg fikk ikke noen form for smertelindring selv om jeg ønsket det.

Så raskt oppsummert:
Nr 1: Aktiv fødsel 18 1/2 time - Utdriv. fase 1 t 20 min
Nr 2: Aktiv fødsel 4 1/2 time - Utdriv. fase 30 min

Fra første RIE 3 kvarter![;)] Vet ikke helt hvor mange press jeg! Fytti h så vobdt hvertfall[:'(]

Kjente jeg måtte presse på rie nr 2[&:]

Back
Topp