Spm rundt NAv og foreldrepenger

kinemorB

Glad i forumet
Min permisjon går egentlig ut i midten av august, men da vi står uten barnehageplass må vi tenke i andre baner.. Jeg ser for meg at jeg må bruke mine 5 ferieuker etter endt permisjon, så tar pappaen permisjon etter det... Bør det være vanskelig?? Å når må dette meldes inn til nav slik at han får penger til rett tid?

Det burde vel gå bra :)
Jeg har hørt/lest noe om at pappans søknad må være inne 6 uker før mammans permisjon er ferdig. Tror jeg.. Men kanskje lurest å høre med NAV :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde visst spurt NAV om det, her er svaret;

Far sin søknad må være fremme hos oss innen din siste dag med foreldrepenger fra NAV. Hvis han ikke skal starte med fedrekvoten umiddelbart etter deg, må han også sende søknad om utsettelse.

Han kan søke ca 8 uker før du er ferdig med dine foreldrepenger fra NAV.

For barn født før 01.07.13 er fedrekvoten på 12 uker.
For barn født fra og med 01.07.13 er fedrekvoten på 14 uker.
Hvis barnet blir født 01.07.14, er fedrekvoten på 10 uker.

Ha en fin fredag

Hilsen Hanne og Sara, NAV Foreldrepenger

Jeg hadde visst spurt NAV om det, her er svaret;

Far sin søknad må være fremme hos oss innen din siste dag med foreldrepenger fra NAV. Hvis han ikke skal starte med fedrekvoten umiddelbart etter deg, må han også sende søknad om utsettelse.

Han kan søke ca 8 uker før du er ferdig med dine foreldrepenger fra NAV.

For barn født før 01.07.13 er fedrekvoten på 12 uker.
For barn født fra og med 01.07.13 er fedrekvoten på 14 uker.
Hvis barnet blir født 01.07.14, er fedrekvoten på 10 uker.

Ha en fin fredag

Hilsen Hanne og Sara, NAV Foreldrepenger

Søke om utsettelse ja.. Å den skal man sende 8 uker før?? Eller kan den bare sendes nå med en gang?

Egentlig litt usikker. Ring NAV du, så er du på den sikre siden :)

mannen hadde permisjon etter at jeg hadde tatt ut permisjonen min+ 5uker ferie i forrige permisjon,det var iallefall ikke noe problem :)

mannen hadde permisjon etter at jeg hadde tatt ut permisjonen min+ 5uker ferie i forrige permisjon,det var iallefall ikke noe problem :)

ok:) var det noe dere søkte på da når du leverte dine første papirer? eller sendte dere inn dette senere?

Jeg har nå 2 uker ferie etter endt permisjon. Da sendte jeg inn søknad om fedrekvote + søknad om utsettelse av fedrekvote i 2 uker pga (pga min ferie). Dette ble behandlet ila 4 uker :) Send søknaden + søknad om utsettelse ca 6-8 uker før din permisjon går ut (altså selve permisjonen, da medregnes ikke ferieukene dine.

Back
Topp