?spm? Quinny freestyle duo og comfort ?spm?

Y_lill

Glad i forumet
Hei,

nokon som har erfaring med desse vognene? Skal avgarde og sjå på i dag - likar at det er handbrems, lufthjul og at sittedelen kan vendast. Har frykteleg lite erfaring med vogner, og har ei formeining om at tre hjul kanskje er eit for lite? HJELP?!

Jeg har hørt mye dårlig om Quinny... Dessverre. Lett for å velte, ustødige og ikke gode. Men usikker på hvilken modell det gjelder da. :)

Har og lest det, men samstundes har eg lest fleire brukaromtalar som seier at den er stødig og god... må jo berre testa for å sjå.

Beste er å teste selv!
Har du sett på babyjogger city elite? Usikker på om den har håndbrems, men syns den ser mer stødig ut enn Quinny vogner

Har vurdert quinny freestyle selv, men kjenner ei som har den, som sier at den er veldig (plagsomt) brei over bakhjulene. Har lest en del forum om den, og den generelle oppfatningen er at de ikke er fornøyde. Den har litt trang bag-del som svinger inn på midten, samt at den som sagt er veldig brei over bakhjulene. Har også hørt at den er litt ustødig..

Brei over bakhjula er ikkje så farleg, ustødig er! Men der har eg lest mykje forskjellig - og dei som klagar over det har som regel erfart det med større barn, det er jo ikkje ei problemstilling på ei stund uansett - då har me sikkert funne enda ei vogn Trang bag finn eg jo ut av når eg ser den... hmmm... vanskelig dette!

Det er en del barn i barnehagen som har den og vi har ofte uhell med at de velter mens barna ligger oppi... De er også veldig trang og barna kan ikke bruke vognen så lenge... 

CelinaMarielle skrev:
Det er en del barn i barnehagen som har den og vi har ofte uhell med at de velter mens barna ligger oppi... De er også veldig trang og barna kan ikke bruke vognen så lenge... 

Korleis veltar den? bakover eller til sida?

Vi har denne vogna til fireåringen vår, og skal nå bruke den til lillegull som kommer i mars.
Jeg hørte også masse skrekkhistorier om vogna da vi kjøpte den, men har ikke opplevd noen uhell med den.
Jeg er kjempe fornøyd, men vi har alltid hatt sportsdelen vendt mot oss, og har hørt i ettertid at de fleste uhell/velt som har skjedd har kommet når sportsdelen har vært vendt forover.
Vår datter har allefall aldri klart å velte vogna, enda hun har klatret både oppi og utav selv ;)

Bestemte meg for å ta sjangsen  Er jo berre å ha den som ekstravogn viss me bestemmer oss for at den ikkje er så god. Virka stabil nok iallfall - trilla rundt, dytta og skubba i den. Det kjem sikkert ein sytetråd seinare dersom det viser seg at den ikkje er så god likevel

Vi har denne vognen. Jeg synes ikke den har lett for å velte. Vi er kjempe fornøyde. Vår 3 åring bruker den enda. God å kjøre. Han sitter fremover og vi har ikke merket at den velter lett. Han pleier å sette seg i vogna selv uten vår hjelp. Jenta i magen skal overta denne i februar

Back
Topp