Spm om Smerter i brystet/rygg

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Legen min skulle ringe meg senere i dag, men vil bare spørre om noen har opplevd noe lignende? Å hva kom det av i såfall? Jeg er bare så betenkt, å finner for en gangs skyld ikke noe på Google om det :p

Jeg har siden i helga hatt vondt rett under ribbeinet på venstre side (i magen, har hatt vondt i ribbeinet før, dette er litt lengre ned, å h*n ligger med rompa rett nedenfor, så har ikke fått noe spark dit) såpass at jeg ikke klarer å ligge på den siden til tider..

Men i tillegg hver kveld når jeg setter meg ned å begynner å få kynnere, så for hver kynnere så kjennes det ut som noen har et belte rundt brystet og ryggen min å strammer til så det blir ordentlig vondt og ubehagelig, samtidig får jeg vondt ifra kjeven og opp i hodet og blir noen ganger svimmel.. Men så gir det seg stort sett med kynneren, å kommer tilbake noen min etterpå med neste kynner, kjenner at det bygger seg opp liksom, før det gradvis slipper igjen..

I går var jeg påtur å ringe legevakta for da ble jeg nesten litt redd, men siden jeg ikke ville kjøre selv å det koster flesk med både taxi og legevakta tenkte jeg at jeg kunne ta paracet først for å se, å da ga det seg heldigvis innen et kvarters tid..

Noen som har opplevd likkens? Er skikkelig ekkelt :/ heldigvis har jeg minimalt med kynnere resten av dagen..
Er 35+3 foresten om det skulle ha noe å si..

Dette har ikke jeg opplevd, men om ikke de finner noe galt på legevakt eller hos lege, ville jeg tenkt at det kanskje er muskulære smerter?

Det koster litt, men en tur til osteopat, muskelterapaut eller fysioterapaut kunne kanskje hjulpet deg videre i såfall...

Jeg tenker også muskulære smerter. Trodde jeg skulle få et infarkt selv tidligere i høst, så har gått jevnlig til kiropraktor etter det. Men har også lest at slike smerter kan være starten på svangerskapsforgiftning, så det kan være greit å levere en urinprøve. Sjansene er minimale, men uansett greit å levere det når du først skal ta en sjekk.

Back
Topp