Spm om MME

Alive and kicking

Glad i forumet
Vurderer sterkt å slutte med ammingen grunnet 3 brystbetennelser, sopp hos gutten min som kommer og går, såre brystvorter mm. Så her kommer noen spm:

1. Hvor mye MME beregnes det at en gutt på 4mnd spiser til hvert måltid og evt. hvor mange måltid per dag?
2. Ville dere fortsatt og pumpet dere det som var av melk og gitt på flaske i tillegg til MME, eller bare "tørket ut" for å slippe styret med begge deler. (Han har jo blitt fullammet i 4 mnd)?
3. Etter hvert begynner man jo med grøt og sånn...Hvor lenge fortsetter man med MME i tillegg til etterhvert vann som drikke?
4.-(forts på spm 3) -og hvor tidlig kan man kutte ut MME, og må man da begynne med ku-melk?
5. Sover de bedre med MME enn MM, eller har det ikke noe å si?

Takk Lolodi. Betyr det at han ver en hel mnd uten noen form for melk? det er egentlig det jeg lurer på om der ok.

Ville kuttet ut ammingen og gått for bare MME. Mengde ifht alder står på boksen. Jeg ville brukt MME til ca 1 års alder. Når du begynner med grøt kan du trappe ned på MME, bruke det som drikke og som fulle eller mellommåltider... Du finner en rutine som passer deg og ditt barn etterhvert...

ORIGINAL: Alive and kicking

Vurderer sterkt å slutte med ammingen grunnet 3 brystbetennelser, sopp hos gutten min som kommer og går, såre brystvorter mm. Så her kommer noen spm:

1. Hvor mye MME beregnes det at en gutt på 4mnd spiser til hvert måltid og evt. hvor mange måltid per dag? Det er forskjellig fra barn til barn...min lille var småspist og drakk aldri så mye som det sto på pakka. Men pakka er en fin pekepinn...
2. Ville dere fortsatt og pumpet dere det som var av melk og gitt på flaske i tillegg til MME, eller bare "tørket ut" for å slippe styret med begge deler. (Han har jo blitt fullammet i 4 mnd)?Personlig hadde jeg ikke giddi å styre med pumping. Kun for å ta bort spreng. Men selvfølgelig, mange ulike meninger her...
3. Etter hvert begynner man jo med grøt og sånn...Hvor lenge fortsetter man med MME i tillegg til etterhvert vann som drikke? Jeg brukte MME frem til hun var 1 år. Ikke til hvert måltid da, men til morgen og kveld. Brukte det vel også til lunch frem til ca 9 mnd alder.
4.-(forts på spm 3) -og hvor tidlig kan man kutte ut MME, og må man da begynne med ku-melk? Det anbefales at man ikke skal gi ku-melk før h*n er året.
5. Sover de bedre med MME enn MM, eller har det ikke noe å si? Det sies at barn som får MME sover bedre på natta, pga MME er tyngre å fordøye. Det stemte veldig godt her. Lillegull har sovet natta gjennom siden hun begynte på MME når hun var 8 uker...

Takk for svar!

Har ikke kjøpt noen pakke enda...og er litt utålmodig etter å regne på kostnader. Hva står på pakningen (f.eks NAN) fo en gutt på 4 mnd?

1. Hvor mye MME beregnes det at en gutt på 4mnd spiser til hvert måltid og evt. hvor mange måltid per dag? står på pakken
2. Ville dere fortsatt og pumpet dere det som var av melk og gitt på flaske i tillegg til MME, eller bare "tørket ut" for å slippe styret med begge deler. (Han har jo blitt fullammet i 4 mnd)? Hadde sluttet å amme å bare gitt mme
3. Etter hvert begynner man jo med grøt og sånn...Hvor lenge fortsetter man med MME i tillegg til etterhvert vann som drikke? jeg gir han mme ennå og han er snart 11 mnd, men han får kun mme moren og kveld, vann ellers
4.-(forts på spm 3) -og hvor tidlig kan man kutte ut MME, og må man da begynne med ku-melk? ved 1 års alderen sies det
5. Sover de bedre med MME enn MM, eller har det ikke noe å si? Mini sov mye bedre etter at jeg begynte med mme, sluttet å amme når han var 2 mnd. + du har mer kontroll over hva ungen får i seg av væske

Takk for svar!

Har ikke kjøpt noen pakke enda...og er litt utålmodig etter å regne på kostnader. Hva står på pakningen (f.eks NAN) fo en gutt på 4 mnd?

Tror jeg brukte ca en pakke i uken jeg... husker ikke helt... Men det er selvfølgelig rimeligere med morsmelk[8D]

1. Hvor mye MME beregnes det at en gutt på 4mnd spiser til hvert måltid og evt. hvor mange måltid per dag?
2. Ville dere fortsatt og pumpet dere det som var av melk og gitt på flaske i tillegg til MME, eller bare "tørket ut" for å slippe styret med begge deler. (Han har jo blitt fullammet i 4 mnd)?
3. Etter hvert begynner man jo med grøt og sånn...Hvor lenge fortsetter man med MME i tillegg til etterhvert vann som drikke?
4.-(forts på spm 3) -og hvor tidlig kan man kutte ut MME, og må man da begynne med ku-melk?
5. Sover de bedre med MME enn MM, eller har det ikke noe å si?

Jenta mi er 5 mnd da og får tilbud om 200 ml MME (180 ml vann + pulver) til hvert måltid. Varierer hvor mye av det hun drikker. Var opp i 800 ml per dag på det meste, men begynte med grøt da hun var 4 mnd, og da har mengden MME også gått ned litt.
Jeg gikk over til MME da hun var 3 mnd pga at hun nekta å ta puppen. Jeg gidda ikke å styre med å pumpe meg, men ammer det ene måltiden hun har i løpet av natta.
Jeg gir fortsatt en del MME, men regner med å begynne å redusere det mer når hun får flere faste måltider.
Anbefales å vente med ren kumelk til de er 1 år.
Jenta mi har aldri vært mye våken, så jeg merker ikke noe forskjell. Legger seg kl 19 og våkner bare i 5-6 tiden for å få litt mat. Var slik da jeg amma også.

Før de kan begynne med kumelk rndt 1års alderen; hvordan vet man når man kan begynne å erstatte MME med vann, og hvor mye MME de BØR ha i løpet av en dag?

Back
Topp