spm om mageprob for lille gutt

sillymor

Betatt av forumet
hei jenter!
Jeg har ett spm som jeg håper noen kan svare på. Jeg er førstegangs fødende og aner ikke hva man kan forvente seg av den lille. Lille mann er født 14 mai og til nå har vi ikke gjort stort annet enn å skifte bæsjebleiene ( unskyld detaljene). Men i dag har vi kun hatt en. Er dette normalt??
Håper noen kan hjelpe oss som er veldig usikkre. Gutten gir tegn til at han har vondt i magen.

Heia!! Det er helt normalt at dem gjør ut bleien ofte i starten, forså å dabbe av[:)]  Når det gjelder mage vondten kan jeg anbefale et middel på apoteket som heter minifom som man gir før vært måltid, det tar knekken på luft imagen. Hvis det er luft din lille sliter med da....

tusen takk for svar. Ble litt mer beroliget nå.. Skal kjøpe minform i morgen jeg.

Ammer du forresten? For ved amming er det værtfall ikke unormalt at det gåt noen dager uten bæsjebleier.. Får han rapet ordntlig etter måltid?

Jeg synes også at sukkervann har vert effektivt! Siden minifom ikke virker på noen dager... Kok opp 1 dl vann og rør ut 2-3 ss sukker. Du gir babyen et par ts sukkervann med 2 timers mellomrom[:)]

Ja sukkervann, glemte jeg[:)]... Men kommer ann på hvor kraftig det er, på første jenta klarte vi oss med bare sukkervann, men på lillegutt måtte vi ha minifom[:)]

hvis du ammer, så er "alt" normalt når det gjelder avføring. Bæsj hver dag, eller det kan faktisk gå 1-2 uker mellom hver avføring.

Back
Topp