Spm om kynnere...

Lambi

Betatt av forumet
Da jeg var gravid for snart 5 år siden merket jeg ikke no til dette. Så jeg vet egentlig ikke hva og hvordan dette kjennes ut. Har lest litt om det nå, og det står så mye forskjellig fra tidspunkt man kan kjenne det første gang. Er vanlig å få kynnere i starten av en sv.skap, andre steder står det at man ikke kjenner no før i uke 20-30. Har også lest om noen som hadde det i uke 9... 

Så det jeg lurer på er, hva var det som skjedde meg i går kveld?
Satt i sofaen helt rolig og plutselig ble magen kjempe hard. Og det var noen minutter med kjempe sterke tak i magen, kjente litt på siden og midt i magen. Det var fryktelig vondt. Minnet meg litt om rier... Da det endelig gikk over ble magen vanlig igjen. Har jeg hatt kynnere?  Ble litt engstelig et lite øyeblikk.. 

Hm, når jeg hadde kynnere sist svangerskap var det ikke vondt. Magen ble hard. Så ble den myk igjen etter en liten stund. Akkuart som det knøt seg litt sammen når den bla hard, men ingen smerter.

Underfullt skrev:
Hm, når jeg hadde kynnere sist svangerskap var det ikke vondt. Magen ble hard. Så ble den myk igjen etter en liten stund. Akkuart som det knøt seg litt sammen når den bla hard, men ingen smerter.

Sånn opplevde jeg kynnere også.
Men tror ikke du trenger å engste deg :) er jo så mye som foregård nede i livmoren nå, så er nok sikkert helt ufarlig. 

Jeg begynte tidlig med kynnere og jm bekreftet at det er mulig. Man opplever nok kynnere forskjellig. Har hørt om mange som har vonde kynnere. Selv kjenner jeg de mer som sammentrekninger, eller- mini rier som kun setter seg på livmoren ( i motsetning til rier som setter seg i mage og rygg og og og;) ). Foreløpig synes jeg rier er koselig. Men, foreløpig er livmoren liten ift hva den skal bli, så det blir nok sterkere tak i de etterhvert!!:)

Jeg hadde kynnere fra uke 16 sist, fikk det bekreftet av jordmor da...
Kjente de som sammentrekninger der magen ble knallhard og så følte jeg ubehag...ikke direkte vondt, men ubehagelig og litt ømt...

Så rart... for jeg hadde skikkelig vondt i går. Håper ikke det kommer igjen... 

Hadde aldri vonde kynnere sist... Vet at livmoren blir hard etter orgasme, men liten sannsynlighet for at du fikk kronisk orgasme i soffa kroken i går ;P haha! Hør med jordmor om det skjer igjen :)

Back
Topp