Spm om etterrier/renselsen

Maanestråle

Gift med forumet
Jeg slet skikelig med etterrier etter keisersnittet i nesten to uker. Men lurer litt på om det også var livmoren som jobbet med å kvitte seg med noe som ikke skulle være der, for etter ca to uker kom det ut en blodig klump på størrelse med en mandarin... og en litt mindre (beklager ekle detaljer her). Etter dette gav smertene seg. Men nå har jeg fått de tilbake! kan det være etterrier ennå? Eller kan det være noe mer livmora vil ha ut..?
Noen som har opplevd noe lignende?

Jeg slet med etterrier i ca fire dager etter fødselen. Og hørte det var normalt å kunne få ut noen klumper, slik dere snakker om. Det skjedde for øvrig ikke med meg. Men siden du har slitt med etterrier såpass lenge, ville jeg ringt til helsestasjonen bare for å høre. Tror ikke man skal ha etterrier så lenge som du beskriver. Men det kan jo gjerne være litt annerledes med keisersnitt, da. Best å høre med noen kyndige uansett!

Jeg har også hatt smerter som minner om etterrier nå nylig. Varte i litt over en uke og kom og gikk. Vurderte å ringe til legen, men så gikk det over og har ikke hatt mer vondt siden. Spørs om jeg bare hadde magevondt som lignet på etterrier...? Tenker jeg tar det opp ved 6-ukerskontrollen da jeg ikke har vært på den enda. Kom en del blodkoalgler til meg også en stund etter fødselen. Det kan være morkakeskorpen som løsnet. Men ville hørt med lege om du fortsatt har magevondt jeg. Man skal ikke gå og ha vondt lenge etter! [;)]

Den klumpen er skorpen etter morkaken... Men lurer på det samme.. jeg hadde det samme så kom skorpen så ble jeg bedre, så hadde jeg litt vondt senere, men nå er det over

Back
Topp